Happy

22/10/12

Λεμονάτο Κοτόπουλο στον φούρνο με Πατάτες Ακορντεόν



Υλικά (4 - 6 άτομα)

1 ολόκληρο κοτόπουλο περίπου 1μισι κιλό
8 - 10 μέτριες πατάτες
2 λεμόνια
2 κουταλιές της σούπας μαργαρίνη ελαιολάδου ή ελαιόλαδο
2 κουταλιές της σούπας βούτυρο 
3 σκελίδες σκόρδο 1 λιωμένη στην πρέσα και δυο ολόκληρες με την φλούδα απλά σπασμένες με το μαχαίρι
1 κουταλιά της σούπας μουστάρδα
1 κουταλιά της σούπας ρίγανη
αλάτι - πιπέρι
1/2 κούπα λευκό κρασί
1 κλαράκι φρέσκο δεντρολίβανο ή 1 κουταλάκι ξερό δεντρολίβανο

Διαδικασία

Πλένουμε το κοτόπουλο και το αφήνουμε να στραγγίσει. Πλένουμε τα χέρια μας με σαπούνι.
Προθερμαίνουμε τον φούρνο μας στους 190 βαθμούς, αντιστάσεις πάνω κάτω, η σχάρα στην μεσαία θέση του φούρνου.
Σε ένα μπολ προσθέτουμε το ξύσμα απο το ένα λεμόνι, την μαργαρίνη, το βούτυρο, την μια σκελίδα σκόρδο λιωμένη, την μουστάρδα, την ρίγανη, μπόλικο αλάτι και πιπέρι. Κρατάμε στην άκρη.
Στύβουμε τον χυμό και από τα δυο λεμόνια (το ένα που πήραμε το ξύσμα και το δεύτερο). Κρατάμε τις δυο λεμονόκουπες από το λεμόνι με το ξύσμα ανέπαφο.
Καθαρίζουμε τις πατάτες μας και τις κρατάμε σε ενα μπολ γεμάτο με νερό.  Παίρνουμε μια πατάτα την ακουμπάμε στον πάγκο μας και βάζουμε το χερούλι μιας κουτάλας στο κάτω μέρος κατα μήκος της πατάτας. Κόβουμε με μαχαίρι την πατάτα σε φέτες κρατώντας κοντά το χερούλι απο την κουτάλα ώστε να σταματάει το μαχαίρι να μην φτάσει μέχρι κάτω. 



Τις κόβουμε όλες και τις απλώνουμε σε ένα ταψί ή γάστρα με τις κομμένες πλευρές προς τα επάνω. 
Βάζουμε από μια σπασμένη σκελίδα σκόρδο με την φλούδα σε κάθε μισή λεμονόκουπα και τις βάζουμε μέσα στην κοιλίτσα του κοτόπουλου. Παίρνουμε το κοτόπουλο και το τακτοποιούμε πάνω απο τις πατάτες. Με τα χέρια μας ανακατεύουμε καλά το μείγμα με το βούτυρο και τα μυρωδικά στο μπολ και το απλώνουμε σε όλο το κοτόπουλο.


Αν θέλουμε σηκώνουμε το δέρμα και απλώνουμε απο το μείγμα και κάτω απο το δέρμα (μερικές φορές το κάνω μερικές φορές όχι, εδώ δεν το έκανα). Οσο μείγμα περισσέψει το απλώνουμε πάνω στις γύρω πατατούλες,  προσθέτουμε την μισή κούπα κρασί και τον μισό χυμό απο τα λεμόνια που στύψαμε. Πασπαλίζουμε με το δεντρολίβανο και πλένουμε τα χέρια μας. Κλείνουμε το ταψί είτε με αλουμινόχαρτο είτε αν πρόκειται για γάστρα σκεπάζουμε με το καπάκι.
Ψήνουμε για 1μισι ώρα, βγάζουμε το ταψί από τον φούρνο, αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο ή βγάζουμε το καπάκι, δυναμώνουμε την ένταση του φούρνου στους 220, προσθέτουμε τον υπόλοιπο χυμό λεμόνι και ξαναβάζουμε το φαγητό χωρίς καπάκι για 15 λεπτά περίπου μέχρι να πάρει χρώμα το κοτόπουλο. Μόλις το κοτόπουλο έχει ροδοκοκκινίσει το αφαιρούμε από το ταψί, το βάζουμε σε πιατέλα και το σκεπάζουμε χαλαρά με αλουμινόχαρτο. Δυναμώνουμε την ένταση του φούρνου στο πιο δυνατό και ξαναβάζουμε τις πατάτες να ροδοκοκκινίσουν όσο ξεκουράζεται το κοτόπουλο περίπου 15 λεπτά.


Όταν ροδοκοκκινίσουν και οι πατάτες  κλείνουμε τον φούρνο και τις μεταφέρουμε στην πιατέλα με το κοτόπουλο. Περιχύνουμε με τα ζουμάκια από την κατσαρόλα και σερβίρουμε με κομμένα λεμόνια!


Καλή Όρεξη και να έχουμε μια πολύ καλή εβδομάδα! 
*****************************************
Λουκούμι κοτοπουλάκι, ζουμερό, ροδαλό, μοσχομυρωδάτο, το τέλειο Κυριακάτικο ελληνικό γεύμα σας έχω σήμερα. 
Το μόνο διαφορετικό σε αυτή την συνταγή είναι οι πατάτες ακορντεόν (hasselback) οι οποίες όμως του ταιριάζουν τόσο πολύ και είναι πάρα πολύ εύκολο να γίνουν. 
Εύκολο να γίνουν είπα τώρα, αλλά την πρώτη φορά που έφτιαξα πατάτες ακορντεον ήταν το 96 πρωτοετής φοιτήτρια για ένα επίσημο τραπέζι της συγκατοίκου μου. Φυσικά η εμπειρία μου στην μαγειρική εκείνη την εποχή ήταν ελάχιστη αν και ήδη είχα ξεκινήσει να μαζεύω συνταγές. Είχα δει λοιπόν μία συνταγή για πατάτες ακορντεόν απο την αγαπημένη μου Φραντζέσκα Χατζηχρήστου στην οποία συνταγή όμως η Φραντζέσκα δεν ανέφερε πως ακριβώς κόβονται αυτές οι πατάτες οπότε και με παίδεψαν αρκετά. Μου έφευγε το μαχαίρι και χάραζα τις πατάτες άνισα ενώ σε κάποιες μου κοβόταν η πατάτα στην μέση.. 
Φέτος όμως μετά από τόσα χρόνια έμαθα την τεχνική με την οποία κόβονται και έμεινα κατάπληκτη από το πόσο εύκολα και γρήγορα ετοιμάζονται! Σας προτείνω να τις δοκιμάσετε και φυσικά αναφέρω και έχω φωτογραφία για το πως να τις κόψετε.




48 σχόλια:

  1. Κυριακάτικο ελληνικό τραπέζι με όρνιθα ψητή! Φωνάξτε με κι εμένα καλέ κυρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γνώριμα νόστιμο και πολυαγαπημένο φαγητό!!Όμως η εμφάνιση του δεν περιγράφεται!!!Οι πατάτες εντυπωσιακά κομένες,κάνουν το φαγητό να διαφέρει και κερδίζουν τις εντυπώσεις.Είναι αλήθεια ότι δεν το είχα επιχειρήσει ως τώρα φοβούμενη το αποτέλεσμα,τώρα όμως με τις απλές και σαφείς οδηγίες θα πραγματοποιηθεί πολύ γρήγορα..αρκεί να προμηθευτώ ισομεγέθεις πατάτες για ομοιόμορφο ψήσιμο.Μία ερώτηση..στο εσωτερικό έχουν νοστιμιά οι πατάτες,εννοώ μήπως ο τρόπος που τεμαχίζεται η πατάτα εμποδίζει τα νόστιμα υγρά και τα μυρωδικά να διεισδύσουν στο εσωτερικό και να μοιάζει με βραστή?Καλή εβδομάδα Έρη μου σου στέλνω πολλά,πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει, επειδή η πατάτα είναι κομμένη, οι νοστιμιές εισχωρουν στο εσωτερικό και τις νοστιμίζουν ενώ οι φετούλες γίνονται υπέροχα τραγανές στο ψήσιμο. Ισως να είχα και καλές πατάτες αλλά αυτές οι πατάτες ήταν οι καλύτερες που φάγαμε ποτέ!

      Διαγραφή
  3. Thank you Eri!!!
    To ftiaxno simera......
    Orea parousiasi!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Υπέροχο φαίνεται, δεν έχω δοκιμάσει
    ποτέ να κόψω τις πατάτες έτσι,
    φιλιά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα καλή εβδομάδα Έρη μου! Υπέροχο, κλασικό Ελληνικό φαγάκι που τα χεράκια σου το φτιάξανε να φαίνεται έργο τέχνης!!!πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Αφήνουμε το κοτόπουλο να ξεκουραστεί"
    -Ουφ, πτώμα είμαι σήμερα!

    Σλουρπ πρωί πρωί! Καλημερούδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μετέτρεψες ένα κλασσικό φαγητό σε μοντέρνο και εντυπωσιακό!!! Το δενδρολίβανο πιστεύω ότι δένει τρομερά με το κοτόπουλο στο φούρνο!! Οι πατάτες είναι όνειρο έτσι κομμένες και κλεύουν την παράσταση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα και καλή εβδομάδα
    Πραγματικά πολύ εντυπωσιακό φαγάκι , θα το δοκιμάσω σύντομα !!
    Με καλωσορίζω στο blog σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φαίνεται τέλειο! Το κοτόπουλο μοιάζει πολύ ζουμερό, αλλά οι πατάτες πραγματικά κερδίζουν τις εντυπώσεις! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλημέρα καλή βδομάδα!!!!Ζωγράφισες πάλι!!!!
    Πανέμορφο και τόσο λαχταριστό το φαγητό σου!!!!
    Λατρεμένο φαγητό φαίνεται τόσο ζουμερό και πεντανόστιμο!!!!!
    Οι πατατούλες θεικές!!!!!!Μπράβο σου Έρη μου,σούπερ!!!!
    Πολλά πολλά φιλάκια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φαίνεται τόσο ωραίο που μου τρέχουν τα σάλια.
    Οι πατάτες κλέβουν την παράσταση.
    Θα δοκιμάσω να τις κάνω.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μπορώ να κάνω μια ερώτηση και μετά τη βγάζετε...
    Πως βάζουμε το εικονίδιο δίπλα αριστερά ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λέτα μου καλωσόρισες, με συγχωρείς για την καθυστέρηση της απάντησης, έχουμε διαφορά ώρας για αυτο άργησα να σου απαντήσω. Υποθέτω ότι έννοείς φωτογραφία δίπλα στο όνομά σου, μπορείς να φτιάξεις έναν λογαριασμό στον blogger.com και να τον χρησιμοποιείς στα σχόλια σου ή αν έχεις gmail να χρησιμοποιείς το gmail σου. Και στις δυο εφαρμογγές βάζεις φωτογραφία στο προφιλ σου.

      Διαγραφή
    2. ευχαριστώ πολύ

      Διαγραφή
  13. Καλημερα Ερη!
    Κι εγω κοτοπουλακι στον φουρνο εφτιαξα χτες, αλλα με γλυκοξινη BBQ sauce.
    Καταπληκτικη παρουσιαση, τοσο που ευχομουν να το ειχα μπορστα μου αν και ειναι ακομη παρα πολυ νωρις για να σκεφτομαι για φαγητο...
    Πολλα φιλια!
    Καλη εβδομαδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καταπληκτικό πιάτο, καλοψημένο, φοβερές πατάτες.
    Το ζηλεύω.

    Γιώτα Νικολάου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλή εβδομάδα ,τέλειο το φαγητό σου,τις είχα φτιάξει έτσι σε ένα τραπέζι μια φορά τις πατάτες και είχαν ενθουσιαστεί όλοι,πραγματικά γίνονται πολύ νόστιμες,φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τέλειο το κοτόπουλό σου Έρη μου...πεντανόστιμο, μοσχοβολιστό αλλά και πανέμορφα παρουσιασμένο!!! Γεια στα χέρια σου φιλενάδα!
    Καλή σου εβδομάδα και καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Υπέροχο κλασικό φαγητάκι μας έδειξες Έρη μου και όντως φαίνεται λουκούμι!!!
    Πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εξαιρετικά νόστιμο και καλοφτιαγμένο το κοτόπουλό σου, Έρη! Και οι πατάτες λαχταριστές, τέλειες! Εξαιρετική και η παρουσίαση. Μπράβο.

    Καλή εβδομάδα και καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τι μέλωμα είναι αυτό βρε κορίτσι;
    Και μόνο που βλέπω τις φωτογραφίες σου εκστασιάζομαι πραγματικά!
    Απλό φαγάκι μεν, αλλά πόσο εντυπωσιακό!
    Φιλάκια Έρη μου και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
    Τι φοβερές πατάτες είναι αυτές???? θα τις επιχειρήσω σύντομα!
    Φιλιά πολλά και ευχαριστούμε για τις μοναδικές ιδέες που μας παρουσιάζεις :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Θα συμφωνήσω με την Ερμιόνη πιο πάνω είναι χάρμα οφθαλμών!
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Eri, ροδαλά και καλοψημένα, το κοτόπουλο και οι πατατούλες ακορντεόν. Ωραιότατη πρόταση για Κυριακάτικο γεύμα, με την οικογένεια μαζεμένη ένα γύρω, να γεύεται ένα νόστιμο, σπιτικό φαγητό.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Το αγαπημένο φαγητό από τα παιδικά μου χρόνια μέχρι και σήμερα.
    Κοτόπουλο λεμονάτο (με τυράκια στην κοιλιά) και πατάτες στο φούρνο!!!!
    Οι πατάτες έτσι έχουν πολύ ωραία εμφάνιση Έρη μου τις είχα κάνει πριν αρκετό καιρό και τώρα που μου τις θύμισες, τις σκέφτομαι και πάλι ίσως για το Κυριακάτικο τραπέζι. Άμα δε, τις πασπαλίσεις με γαλέτα ανακατεμμένη με μυρωδικά και παρμεζάνα τριμμένη γίνονται ακόμη πιο ενδιαφέρουσες.
    Καλή εβδομάδα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αχ αυτές τις πατάτες τις έχω πολύ άχτι λέμε.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τις πατατούλες ακορντεόν τις φτιάχνω συχνά σε τραπέζι γιατι δίνουν άλλον αέρα ! Εγω βέβαια τις κόβω πάνω σε ένα κουτάλι. Αλλη τεχνική, ίδιο αποτέλεσμα.

    Το σημερινό σου φαγητάκι ... απίθανο.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ερη μου απίθανη παρουσίαση πραγματικά φοβερή!Καλοψημένο και πολύ λαχταριστό το φαγητό σου, γεια στα χέρια σου φιλενάδα!
    Καλή εβδομάδα!
    Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μας άνοιξες την όρεξη!
    Πολύ καλό το κόλπο με τη πατατούλα.. θα το δοκιμάσω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ωραία η πατάτα έτσι!!!! Πολύ λαχταριστό το πιάτο σου!!! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Εξαιρετική παρουσίαση ενός απλού φαγητού με ουσιαστικές λεπτομέρειες χειρισμών από κάθε άποψη.
    Καλή σου εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Μου αρέσουν και μένα οι πατάτες hasselback Έρη μου κι ας είναι λίγο πιο μπελαλίδικες από τις απλές. Το λεμονάτο είναι το πρώτο φαγητό που έμαθα να φτιάχνω και μάλιστα την πρώτη φορά που το έφτιαξα είχα βάλει το σκόρδο με το τσόφλι του χα,χα! Το λατρεύω αυτό το φαγητό και είναι τέλειο για το Κυριακάτικο τραπέζι! Πολύ λαχταριστό το έχεις κάνει!Πολλά φιλιά από τη βροχερή Αθήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Α, δεν το ήξερα καθόλου αυτό το κόλπο για τις πατάτες! Και χωρίς κοτόπουλο, σαν απλές πατάτες φούρνου (και κρατώ και τη συμβουλή της Πηνελόπης για τη γαλέτα και το τριμμένο τυρί!) θα είναι σούπερ!
    Θα δοκιμάσω αυτό το ακορντεόν λοιπόν με την πρώτη ευκαιρία κι ελπίζω να λέει η μουσική που θα παίξει! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ε μα δεν το πιστεύω, χθες μου έστειλε η Ειρήνη μια συνταγή για πατατούλες hasselback!
    Τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται!
    Για το φαγάκι σου τι να πω Ερη μου??
    Τίποτα γιατί έχω .... λιποθυμίσει!
    Πολλά φιλιά, καλή βδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αυτές τις ακορντεονάτες πατάτες τις έχω βάλει κι εγώ στο μάτι από καιρό. Χτες έπεσα πάνω σε ένα τιπ κι εγώ που έλεγε πώς να τις κόψεις εύκολα. Τις ακουμπάς μέσα σε μια ξύλινη κουτάλα, οπότε τα πλαϊνά μέρη της κουτάλας δεν αφήνουν τα κατέβει το μαχαίρι. Και ο δικός σου τρόπος εξίσου πρακτικός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Απερίγραπτη νοστιμιά!!
    Εγώ γιατί δεν μπορώ να φτιάξω ένα τέτοιο κλασικό φαγητό;;;;
    Ή πολύ αλάτι θα έχει ή πολύ ξινό θα είναι.. ουφ!!
    Καλή εβδομάδα, Έρη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Εγώ πάλι αυτές τις πατάτες τις είχα φτιάξει με συνταγή του Βαγγέλη Δρίσκα. Όταν τις είχα πρωτοφτιάξει όλο αυτές μου ζήταγαν! Το φαγητό σου είναι από τα πιο αγαπημένα μας! Καλή εβδομάδα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Οι πατάτες ακορντεόν ΟΛΑ τα λεφτά Έρη! Μαγικό φαγάκι! Εύγε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Τις πατατούλες δεν τις έχω ξαναδεί έτσι, αλλά πραγματικά εντυπωσιάστηκα!Τι πιο τέλειο φαγητό από ένα ψητό και με αυτόν τον τρόπο παρουσιασμένο?!Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Τέλειο το κοτοπουλάκι αλλά και οι πατατούλες δεν πάνε πίσω.Πολύ μου άρεσε ο τρόπος που τις έκοψες και αναρωτιόμουν αν υπάρχει κι άλλος τρόπος κοψίματος εκτός από τις κλασικές κυδωνάτες.thanks for the tip!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Έρη την επόμενη φορά θα κάνω έτσι τις πατατούλες του ψητού μου. Τι όμορφες που φαίνονται. Και θα έχει και γευστική σημασία αυτό το κόψιμο αφού η σάλτσα θα τις πιάνει μέχρι το εσωτερικό τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ειναι στο φουρνο και ψηνεται ακολουθησα πιστα τη συνταγη !Ειμαι σιγουρη πως θα ειναι τελειοοο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέλεια Στέλλα μου, να μην ξεχάσεις να κάνεις το τελευταίο σημείο, να αφήσεις το κοτόπουλο να ξεκουραστεί σκεπασμένο ελαφρώς με αλουμινόχαρτο όσο ροδοκοκκινίζεις τις πατάτες. Φιλάκια!

      Διαγραφή
  41. λουκούμι όπως λες, ξερογλείφομαι!!! θα γίνεται λες το ίδιο νόστιμη η συνταγή με κατσικάκι στο φούρνο αντί κοτόπουλο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα θα γίνεται Evonitaki μου, απλά για τους χρόνους δες εδώ. Δεν εχει σημασία που οι πατάτες θα είναι ακορντεον, πάλι απο την αρχή θ αμπουν για ψήσιμο απλά αν τις δεις να μην έχουν πάρει πολύ χρώμα και πάλι τις ροδοκοκκινίζεις όσο ξεκουράζεται το αρνάκι ή κατσικάκι http://eri-captaincook.blogspot.ca/2012/09/blog-post_17.html
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
    2. ευχαριστώ πολύ!!!! :)

      Διαγραφή
  42. μια χαρουλα το φαγητακι.το ετοιμαζω και περιμενω πως και πως να βγει απο το φουρνο.
    Να'σαι καλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...