22/5/14

Αμυγδαλόπιτα με σιρόπι Σοκολάτας





Θυμάμαι να είμαι 14 χρόνων όταν με χτύπησε η λόξα για τις οικογενειακές μου ρίζες. Αστείο το ξέρω να προσπαθώ να πάω όλο και πιο πίσω, ρωτώντας όσα θυμάται, όποιον θυμάται ωστε να φτιάξω πρώτα σε χαρτί και εδώ και πολλά χρόνια στο myheritage το γνωστό μου γενεαλογικό δέντρο.
Δεν θυμάμαι αν το έχω αναφέρει αλλά απο την πλευρά της μητέρας μου έχουμε ρίζες και απο την Κεφαλλονιά. Στην Κεφαλλονιά έφτασε ο Γάλλος παππούς ο οποίος ήταν αρτοποιός, αγάπησε το νησί, παντρεύτηκε και έμεινε στην Ελλάδα...
Ναι ναι όπως σας τα λέω είναι και ξέρετε πως τον λέγαν τον Γάλλο παππού?.... Παναή (!)... κ εδώ χάνεται κάθε άλλη προσπάθεια ανακάλυψης περαιτέρω στοιχείων αφού έρχεται η άμεση οικειοποίηση να κάνει τον Γάλλο "Παναή" και τις ρίζες κουβάρι.
Αν έχω πάει στην Κεφαλλονιά? Οχι δεν έχω πάει κ η γιαγιά μου ακόμη το κρατάει.
Όταν είχε πάει η ίδια την δεκαετία του 70 ήταν εκεί ακόμη ο φούρνος λέει..

Έμαθα λοιπόν ότι στην Κεφαλλονιά εκτός πολλών άλλων φτιάχνουν και μια αμυγδαλόπιτα μία πίτα με αμύγδαλο που την φτιάχνουν πάνω κάτω και σε άλλους τόπους (όχι μόνο Ελληνικούς)  με άλλες ονομασίες κ εγώ θέλησα να την φτιάξω για την γιορτή του μικρού μου, Κωνσταντίνου.
Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για τις ευχές σας, πραγματικά ζεσταίνεται το φυλλοκάρδι μας! 

Υλικά (στρογγυλό ταψάκι 24 εκατοστά)

1 κούπα αλεύρι για όλες τις χρήσεις κοσκινισμένο
1 κούπα αμύγδαλο τριμμένο 
2 κουταλάκια του γλυκού baking powder
5 αυγά χωρισμένα οι κρόκοι απο τα ασπράδια
Ξύσμα απο πορτοκάλι
1 κουταλάκι της σούπας εκχύλισμα βανίλιας
1 κουταλάκι κανέλα
1/2 κούπα ελαφρύ ελαιόλαδο ή σπορέλαιο
για το σοκολατένιο σιρόπι δείτε εδώ
για το παραδοσιακό σιρόπι

1 1/2 κούπα ζάχαρη
1 1/2 κούπα νερό
5-7 γαρίφαλα (μοσχοκάρφια)

Διαδικασία

Βράζουμε τα υλικά για το σιρόπι για 7 λεπτά και αποσύρουμε να κρυώσει.
Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς.
Σε ενα μπολ ανακατεύουμε το κοσκινισμένο αλεύρι με το αμύγδαλο, το baking powder και την κανέλα.
Χτυπάμε τα ασπράδια σε μαρέγκα σε μέτρια ταχύτητα και αφήνουμε στην άκρη.



Χτυπάμε σε μέτρια ταχύτητα τους κρόκους με την ζάχαρη για 5 λεπτά, να ασπρίσει και να αφρατέψει το μείγμα.  Προσθέτουμε την βανίλια, το ξύσμα, το λάδι και ενσωματώνουμε με το μίξερ. 

Σταδιακά και εναλλάξ συμπληρώνουμε το μείγμα με το αλεύρι και το μείγμα με την μαρέγκα ανακατεύοντας απαλά μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα.
Λαδώνουμε ή βουτυρώνουμε ενα μικρό ταψάκι, και προσθέτουμε σε αυτο το μείγμα του κέικ.
Ψήνουμε για 40 λεπτά ή μέχρι μπήγοντας μια οδοντογλυφίδα στο κέντρο του κέικ να βγαίνει καθαρή.
Ζεστή η πίτα, κρύο το σιρόπι, περιχύνουμε το κέικ, αν θέλουμε να το πιεί όλο μέσα στο ταψάκι του.
Αφήνουμε να τραβήξει και σερβίρουμε με παγωτό καιμάκι ή βανίλια.



Καλή Όρεξη!

Λογάκια

Να πω πως η αμυγδαλόπιτα αυτή δεν είναι η γνήσια παραδοσιακή που θέλει 10 αυγά και καθόλου λιπαρή ουσία. Στην συνταγή σας γράφω για το αρωματισμένο με γαρίφαλα σιρόπι, εγώ όμως χρησιμοποίησα ένα απλό σιρόπι σοκολάτας με το οποίο περιέλουσα το κέικ μέσα σε ενα μεγάλο πιάτο και όχι στο ταψάκι του κεικ γιατί ήθελα να φαίνεται η χρωματική αλλά και γευστική διαφορά.  Στο σερβίρισμα προσθέτω αν θέλω περισσότερο σοκολατένιο σιρόπι. Αν βάλετε το σοκολατένιο σιρόπι κατευθείαν στο ταψάκι του κέικ τότε το κέικ θα πιεί περισσότερο σιρόπι και το γλυκό σας θα μεταμορφωθεί σε μια εντελώς μελαχρινή κ ζουμερή αμυγδαλόπιτα. 
Τέλος μπορείτε να παραλείψετε την σοκολάτα και να περιχύσετε το γλυκό μέσα στο ταψάκι του με το παραδοσιακό αρωματικό του σιρόπι.

10 σχόλια:

  1. Κόλαση!!!!!!!Και το γλυκό και οι υπέροχες φωτογραφίες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μου φαίνεται υπέροχο!!! Όπως και η ιδέα σου για το σοκολατένιο σιρόπι!!!
    Να το χαίρεσαι το βλασταράκι σου με τις μακρινές Κεφαλλονίτικες και Γαλλικές ρίζες, να μην παραλείψουμε τις .... Ξανθιώτικες!!!!
    Και του χρόνου να είστε καλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να τον χαίρεσαι τον γιόκα σου Ερη μου, γερός και καλότυχος να είναι!!!
    Το γλυκάκι που του ετοίμασες, λαχταριστό!!!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι είναι αυτό κοπέλα μου που βλέπουν τα αθώα ματάκια μου??? Δεν μπορώ να κατανοήσω τα όσα γράφεις γιατί ζαλίστηκα! Το έσωσα και θα το φτιάξω σύντομα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέροχο γλυκό, μου αρέσει που έγινε δίχρωμο με το σιρόπι!
    Να τον χαίρεσαι Έρη!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μου φαίνεται τόσο νόστιμο που μου ερχεται να απλωσω το χερι και να παρω ενα κομματι,τελειο φαίνεται Ερη μου,γεια στα χέρια σου ,φιλακια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ουάου! Τέλειο κέικ, μπράβο Έρη! Να χαίρεσαι το γιόκα σου, να τον καμαρώνεις όπως επιθυμείς! Με την ευκαιρία να σου πω ότι παρατήρησα πως το feed του blog μου δεν ανανεώνεται στη λίστα σου. Προσπάθησα με διάφορους τρόπους να το διορθώσω στο Blogger και το Feedburner αλλά δεν γίνεται τίποτα. Αν ήθελες να διαγράψεις το blog από τη λίστα και να το ξαναβάλεις για να διορθωθεί και να φαίνονται τα καινούρια ποστ; Σ'ευχαριστώ κούκλα! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Α ρε Κεφαλονίτισσα τι μας έκανες πρωϊνιάτικο!!! Φοβερή η αμυγδαλο-σοκολατο-κεφαλονίτικα πίτα σου, μ' έφτιαξες κυριακάτικο! Πάω σε barbeque τώρα κι ελπίζω να βρω εκεί καμιά συγχωριανή σου να'χει φτιάξει κάτι ανάλογο, αμήν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!!!
    ΤΟ BLOG ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΣΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ BLOG ΜΑΣ!!!
    ΜΠΕΣ ΕΔΩ ΨΗΦΙΣΕ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ http://theacity.blogspot.gr/2014/05/blog-post_26.html ΚΑΙ ΑΝ ΘΕΣ ΑΦΗΣΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΔΩ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ http://theacity.blogspot.gr/2014/05/blog-post_26.html ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΨΗΦΙΣΕΣ.ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΣΤΗΛΕΣ ΣΤΗΡΙΖΕΙΣ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Wow, έχω φτιάξει καρυδόπιτα με σιρόπι σοκολάτας, υπέροχη θα είναι και η σοκολατένια αμυγδαλόπιτα! Και παραδοσιακά βέβαια με κλασικό σιροπάκι, μια χαρά θα την τσάκιζα!
    Να τον χαίρεσαι τον μικρό σου, πάντα καλά να περνάτε!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!