Ένα μικρό διάλειμμα και ενας ακαταμάχητος Ελληνικός μεζές

Αθερίνα Τηγανιτή πάνω σε πολύχρωμα ψητά λαχανικά





Εβδομάδα Δεκαπενταύγουστου και διακοπές στην Ελλάδα! Ναι αμέ! Θα ήθελα! Ας μην ειμαι όμως άδικη, ειναι πολύ λίγος ο καιρός μου εδώ στο Τορόντο και ακομη καλά καλά δεν έχω καταλάβει ότι έχω φύγει...
Κάθε εποχή ειναι δύσκολα να λείπεις απο το έδαφος σου αλλά αυτην την συγκεκριμένη εποχή η νοσταλγία γιγαντώνεται.
Ετσι λοιπον όσο υπεροχο και αν ειναι το μέρος που βρισκόμαστε, οσο ενθουσιασμένοι κ αν ειμαστε με τα καινούρια πράγματα που βλέπουμε (ειμαστε ακομη σε mood τουριστικού μεγάλου ταξιδιού), το δέσιμο με το "σπίτι" μας  γίνεται ολοφάνερο απο τις καθημερινές επιλογές μας..
Νομίζω οτι το έχω ξαναπεί, απο την στιγμή που ηρθαμε στο εξωτερικό, γνωρίσαμε καλύτερα την Ελληνική Κουζίνα. Οχι απο επιλογή αλλά απο ανάγκη! Nothing tastes like home! :)
Αυτη τη βδομάδα λοιπον λέω και εγώ να χαλαρώσω ελαφρώς, σαν να είμαι εκεί.. οχι στην θάλασσα, ούτε στον Νέστο και το χωριό του πατέρα μου,  αλλά στα δέντρα και τις λίμνες..


Μεζεδάκι και σχετικό τραγουδάκι που σας κερνάω με πολύ πολύ αγάπη..



Υλικά

500 γρ αθερίνα
1 φλιτζάνι αλεύρι
Αλάτι - Πιπέρι - Πάπρικα γλυκιά
Χυμός λεμονιού


Για τα λαχανικά

2 μελιτζάνες τσακώνικες
2 κολοκυθάκια πράσινα
2 κολοκυθάκια κίτρινα
2 ραπανάκια
Ελαιόλαδο - Αλάτι Πιπέρι


Διαδικασία

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 200 βαθμούς.
Κόβουμε σε φέτες τα λαχανικά εκτός απο το ραπανάκι, τα βάζουμε σε μπολ, αλατοπιπερώνουμε ρίχουμε 2 - 3 κουταλιές ελαιόλαδο και ανακατεύουμε καλα. Τα στρώνουμε σε ταψί με αντικολλητικό χαρτί και τα ψήνουμε ωσπου να πάρουν χρώμα (15-20 λεπτά).
Καθαρίζουμε τις αθερίνες κοβωντας με μαχαίρι απο το σημείο που βρίσκονται τα κάτω πτερύγια στην κοιλιτσα προς το κεφάλι για να καθαρίσουμε τα αντεράκια της. Ξεπλένουμε και αφηνουμε σε σουρωτήρι. Ραντιζουμε με λεμόνι και αλατοπιπερώνουμε. Ριχνουμε αλέυρι και τις ανακατεύουμε να αλευρωθούν καλά.
Ζεσταινουμε μπόλικο ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά. Αφου ζεσταθεί το λάδι ριχνουμε τις αθερίνες και τις τηγανίζουμε όχι για πολύ ώρα, 10 λεπτά ειναι υπεραρκετά. Τις βγάζουμε και οσο ειναι καυτές τις ραντίζουμε με λεμόνι. Τις αφηνουμε να στραγγίσουν σε απορροφητικό χαρτί κουζίνας.
Κόβουμε το ραπανάκι σε φέτες και στρωνουμε σε πιατέλα τα λαχανικά εναλλάξ και απο πάνω συμπληρώνουμε με την τηγανιτή αθερίνα.
Συνοδέψτε με τζατζικάκι τα λαχανικά με λεμονάκι το ψαράκι και με ουζάκι το πνέυμα.


Καλά να περάσετε, θα τα πούμε σύντομα!