20/1/12

Παραδοσιακά Κουλουράκια Σαντορίνης γεμιστά με Μαλακό Παστέλι



 Λίγο πριν τα Χριστούγεννα πήρα μέρος σε ανταλλαγή μπισκότων που διοργανώθηκε μεταξύ των bloggers του Καναδά και των ΗΠΑ. Έστειλα 3 12άδες μπισκότα σε 3 bloggers και παρέλαβα και εγώ με την σειρά μου 3 12άδες μπισκότα απο 3 άλλους bloggers. 
Ηθελα να φτιάξω κάτι Ελληνικό αλλά να είναι κάπως διαφορετικό, όχι πολύ συνηθισμένο.. Ετσι βρήκα μια συνταγή για παραδοσιακά κουλουράκια Σαντορίνης με μία γέμιση σαν μαλακό παστέλι.. Τα λιγουρεύτηκα και το αποφάσισα!
Τα κανονικά Σαντορινιά είναι πιο μεγάλα απο τα δικά μου, είναι σε μέγεθος σαν ένα μανταρίνι, ενώ εγώ τα έκανα κατα 2/3 μικρότερα. Είναι μοσχομυρωδάτα, απολαυστικά, αυθεντικά και οπωσδήποτε διαφορετικά.. Η ανταπόκριση που είχα απο τους ανθρώπους που τα παρέλαβαν ήταν πάρα πολύ θετική αν και το περίμενα απο την στιγμή που δοκίμασα το πρώτο..

Υλικά (για 40 κουλουράκια)

250 γρ βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
250 γρ ζάχαρη
4 αυγά
Χυμό απο 2 πορτοκάλια
Ξύσμα απο ενα λεμόνι
1 κουταλάκι του γλυκού τριμμένη κανέλα
1/2 κουταλάκι του γλυκού τριμμένο γαρίφαλο
1 κουταλάκι του γλυκού μπέικιν πάουντερ
1 κουταλάκι του γλυκού μαγειρική σόδα
1/3 της κούπας λικέρ πορτοκαλιού ή κονιάκ
Ελάχιστο αλάτι
500 - 600 γρ αλέυρι για όλες τις χρήσεις
Για την γέμιση
250 γρ σουσάμι
300 γρ μέλι
70 γρ αλεσμένο αμύγδαλο
1/2 κουταλάκι του γλυκού τριμμένη κανέλα
1/2 κουταλάκι του γλυκού τριμμένο γαρίφαλο
1 ασπράδι αυγό χτυπημένο σε αραιή μαρέγκα
40 ολόκληρα γαρίφαλα για το κλείσιμο

Διαδικασία

  Χρησιμοποιώντας ενα μεγάλο μπολ (ή το μπολ του μίξερ) βάζουμε  το βουτυρο με την ζάχαρη και τα χτυπάμε με μίξερ σε μέτρια ταχύτητα να αφρατέψουν. Προσθέτουμε σταδιακά τα αυγά, τον χυμό των πορτοκαλιών, το λικέρ, το ξύσμα την κανέλα και το γαρίφαλο. Συνεχίζουμε να ανακατεύουμε μέχρι να ομογενοποιηθούν όλα μαζί. 
Κοσκινίζουμε το αλέυρι σε ενα άλλο μπολ και προσθέτουμε σε αυτό το μπέικιν, το αλάτι και την σόδα. Αρχίζουμε να προσθέτουμε στο μείγμα με το βουτυρο το μείγμα του αλευριού και ανακατευουμε με το μίξερ με τους γάντζους (αν δεν έχετε γάντζους, ανακατεύετε πρώτα με το μιξερ και μολις αρχίζει και σφίγγει η ζύμη συνεχίζετε με τα χέρια) ωσπου να έχουμε μια ζύμη που να ξεκολλάει απο τα τοιχώματα, λεία και απαλή.
Μεταφέρουμε  την ζύμη σε αλευρωμένη επιφάνεια και την ζυμώνουμε διπλώνοντας και πατώντας την μερικές φορές.


Σκεπάζουμε με μεμβράνη και την αφήνουμε στο ψυγείο μέχρι να ετοιμάσουμε την γέμιση.
Χρησιμοποιώντας ένα μπολ, προσθέτουμε το σουσάμι, το μέλι, το αμύγδαλο, την κανέλα, το γαρίφαλο και τέλος το ασπράδι του αυγού και ανακατεύουμε απαλά.


Βγάζουμε την ζύμη απο το ψυγείο και παίρνουμε ενα μικρό κομμάτι σε μέγεθος καρυδιού και σχηματίζουμε ενα μπαλάκι. Το πλάθουμε στα χέρια μας ή σε αλευρωμένη επιφάνεια σε λωρίδα την οποία στην συνέχεια πατάμε για να την πλατύνουμε.Βάζουμε κατα μήκος ενα κουταλάκι απο την γέμιση


 και κλείνουμε ενώνοντας τις άκρες.


Στην συνέχεια στριφογυρίζουμε για να σχηματίσουμε το κουλουράκι


και κλείνουμε κάθε κουλουράκι με ενα ολόκληρο μοσχοκάρφι (γαρίφαλο)


Τοποθετούμε το κουλουράκι μας σε ταψί στρωμμένο με αντικολλητικό χαρτί και προθερμαίνουμε τον φουρνο μας στους 180 βαθμούς.
Συνεχίζουμε με τα υπόλοιπα κουλουράκια 


Και ψήνουμε κάθε φουρνιά για 15 - 20 λεπτά.


Λογάκια
Στο ψήσιμο θα δείτε να δραπετεύει μέλι και να καραμελώνει στις άκρες στα κουλουράκια, μην ανησυχήσετε, έτσι συμβαίνει.

Τα μπισκότα που παρέλαβα εγώ απο τους 3 bloggers ήταν

Sugar Cookies
Double Chocolate Candy Cane Cookies
Triple Chocolate Cookies
και ήταν όλα υπέροχα!!

Καλό Σαββατοκύριακο, να περάσετε τέλεια!

41 σχόλια:

  1. Καλημέρα! Κάνουμε παρόμοια συνταγή στην Κρήτη με γεμιστά κουλουράκια. Μοιάζουν στην τεχνική αλλά η ζύμη βέβαια είναι ζύμη ελαιολάδου. Τα δικά σου εκτός των άλλων είναι καλλιτεχνήματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου πω το σκέφτηκα Vita μου λέω αποκλείεται αν μην έχουν κάτι τέτοιο στην Κρήτη! Θα τα δοκιμάσω και εγώ με λάδι!
      Σ'ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  2. Έρη μου καλημέρα!!!Είσαι απίθανη!Πάρα πολύ ωραία, γεια στα χέρια σου!Τα λιγουρεύτηκα και γω τώρα που τα είδα!!!Οι φωτογραφίες φανταστικές!Πολλά φιλάκια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ βρε Ελένη μου! Καλό ΣΚ!

      Διαγραφή
  3. Μα τι ωραία κουλουράκια είναι αυτά?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι ομορφα κουλουρακια ειναι αυτα? Τρελαθηκα με τα πρωτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ελπινίκη μου! Για τα αστεράκια λες? Ειναι απλά μπισκοτάκια βουτύρου με γλάσο!

      Διαγραφή
  5. Καλά με αυτά τα κουλουράκια είμαι εδώ και καιρό στην σκέψη να τα κάνω και δεν τα έχω καταφέρει. Κάπου την είχα βρει τη συνταγή και την κράτησα ως "κόρη οφθαλμού". Μάλιστα είχα πει σε μια φίλη ότι θα τα κάνω και τα περίμενε αλλά ακόμη δεν...
    Τώρα με κάνεις να θέλω να πάω αμέσως στην κουζίνα βρε Eri.
    Τέλεια έγιναν. Μπράβο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ νομίζω ότι την είχα απο γαστρονόμο Πηνελόπη μου. Όταν έφυγα εγραψα μερικές και πήρα μαζί μου γιατι ηταν αδύνατο να πάρω τα βιβλία μου και τα περιοδικά μου. Καλή επιτυχία και φάει ένα και για μένα!

      Διαγραφή
  6. Μα που την ανακάλυψες αυτή τη συνταγή βρε θηρίο;;; Μπράβο βρε συ! Φωνάζει από μακριά Ελλαδάρα!!! Παράκρουση θα έπαθαν οι ξένοι με τη γεύση και το άρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι η αλήθεια είναι ότι ενθουσιάστηκαν όλοι. Ολοι μου είπαν ότι μόλις άνοιξαν το κουτί γέμισε το δωμάτιο με καταπληκτικά αρώματα!

      Διαγραφή
  7. Έρη μου πρέπει να είναι πεντανόστιμα τα κουλουράκια αυτά.... Πωπωωωω θα τα φτιάξω την Κυριακή για τη μικρή για το σχολείο!!! Γεια στα χεράκια σου και ευχαριστούμε για τη συνταγή... προσωπικά δεν την έχω ξανακούσει!!! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή επιτυχία Κική μου! ειναι πεντανόστιμα!

      Διαγραφή
  8. Φαντάζομαι ότι οι ξένοι θα πάθανε την πλάκα τους!
    Φοβερή συνταγή Ερη μου, τόσο πρωτότυπη και τόσο γεμάτη από αρώματα Ελλάδας!!
    Πολλά μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωχ! Ιδέα δεν είχα ότι υπάρχει τέτοια συνταγή! Κι από τον τίτλο διάβαζα γεμιστά με παστέλι και έλεγα "μα πως?"
      Φοβερή ιδέα, τέλεια γέμιση και το κλείσιμο με το γαρίφαλο επίσης ωραίο tipακι!
      Σ' ευχαριστύμε Έρη που τη δημοσίευσες, κάποια στιγμή θα τα φτιάξω σίγουρα αυτά τα κουλουράκια!
      Καλό Σ/Κ, πολλά φιλιά! :)

      Διαγραφή
    2. Έλενα μου ναι ναι την πάθανε την πλάκα τους! Σ'ευχαριστώ πολύ!

      Dark Chef Μου και σε σενα καλή επιτυχία και καλοφάγωτα!

      Διαγραφή
  9. Ωραία κι αυτά που έλαβες, δε λέω, αλλά σαν αυτά που έστειλες δεν είναι...

    Απλά Υπέροχα!!!

    Καλό Σαββατοκύριακο να έχετε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό Σαββατοκύριακο Χρύσα μου, σ'ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  10. Απαντήσεις
    1. Γιαμι γιαμι γιαμι φιλενάδα!

      Διαγραφή
  11. Μμμμμ τι υπέροχη συνταγή!!!
    Λατρεύω το μελάτο παστέλι!
    Πάντα βρίσκουμε εξαιρετικές τις παραδοσιακές συνταγές!
    Ευχαριστούμε , φιλιά και καλό Σκ Έρη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό ΣΚ Έυα μου, σ'ευχαριστώ πολύ που πέρασες!

      Διαγραφή
  12. Έρη μου..τέλεια είναι!!!!!Καλό Σαβ/κο!!!Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. τέλεια τα κουλουράκια!Μολις τελειωσουν τα τρεχάματα μου θα τα φτιάξω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκιά μου Δέσποινα σ'ευχαριστώ πάρα πολύ! Ελπίζω να τελειώσουν γρήγορα τα τρεχάματά σου και να ξκουραστείς λιγάκι! Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  14. Ωραία πρόταση! θα δοκιμάστούν! καό σαβ/κο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τι πρωτότυπη πρόταση για κουλουράκια! Πώς δεν τα πήρα χαμπάρι που πήγε εκεί φέτος; Πολύ θα μου αρέσουν! Και τι ωραία ιδέα αυτή η ανταλλαγή με τα μπισκότα! Ωραία θα ήταν να το κάναμε κι εδώ!

    Έρη, μια χάρη ακόμα. Μη μου μιλάς στον πληθυντικό καλέ στο μπλογκ! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά Κική μου, σ'ευχαριστώ πολύ! Νομίζω ότι τα φτιάχνουν πιο συχνά το Πάσχα...

      Διαγραφή
  16. Μπράβο κορίτσι! Άντε να μας βγάζεις ασπροπρόσωπους με τα καλούδια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Aχ, μύρισαν ως εδώ!!! Ευχαριστούμε για την ωραία συνταγή, θα τη δοκιμάσουμε άμεσα! Και τι ωραία η ιδέα της υπεραντλαντικής ανταλλαγής! Καλώς σε βρίσκω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ που πέρασες Ευαγγελία μου! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  18. Συγχαρητήρια Έρη μου!!!
    Φαίνονται υπέροχα!!!
    Και των ξένων είναι ωραία, αλλά τα δικά σου, καταπληκτικά!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αγαπημένη μου Μάγδα, σ'ευχαριστώ πάρα πολύ!

      Διαγραφή
  19. Φοβερά τα κουλουράκια σου Ερη .. έμεινε κανένα να κεραστούμε ???

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έμεινε αλλά θα τα ξαναφτιάξω σίγουρα Κωνσταντίνα μου! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  20. Κοπελια ξερεις γιατι παιδευτικες περσυ,
    καταρχην επρεπε να κανεις ενα μεγαλο φυλλο και να κοβεις φαρδιες λωριδες στο παχος ποου ηθελες εσυ, και να βαλεις το παστελι σε κορνε αδου ηταν μαλακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...