22/2/12

Κοκκινιστά Καλαμαράκια ή μικρές Σουπιές





Μεζεδάκι για την Καθαρά Δευτέρα σας έχω σήμερα! Την συγκεκριμένη συνταγή την κάνουν πολύ συχνά σε πολλά νησιά και όχι μόνο ενώ εκτός απο την νοστιμιά της την χαρακτηρίζει και η ευκολία της. Είναι τέλειο μεζεδάκι αν σερβιριστεί σκέτο, ενώ αν το συνοδεύσετε με μακαρόνια θα γίνει χαλασμός!
Επειδή όμως εγώ σας το προτείνω για την Καθαρά Δευτέρα, νομίζω ότι σκέτο με φρέσκια λαγάνα και τα υπόλοιπα κούλουμα θα είναι το ιδανικό σερβίρισμα.. Την μακαρονάδα αφήστε την για μια άλλη μέρα.. ενα είναι σίγουρο γι αυτη τη συνταγή, θα την ξαναφτιάξετε και θα την ξαναφτιάξετε!


Υλικά (4-5 άτομα)

500 γρ καλαμαράκια ή σουπιές (εγώ χρησιμοποίησα μικρά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και μεγάλα)
200 γρ χυμός ντομάτας (εγώ παίρνω κονσέρβα τα ολόκληρα ντοματάκια και τα λιώνω στο μπλέντερ, νομίζω ότι η σάλτσα υπερέχει γευστικά σε σχέση με την ήδη αλεσμένη)
2 κρεμμύδια ψιλοκομμένα
1 σκελίδα σκόρδο λιωμένη
100 ml λευκό κρασί
2 φύλλα Δάφνης
Μερικούς κόκκους μπαχάρι
Αλάτι - Πιπέρι
Λίγη Ζάχαρη
5 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο

Διαδικασία

Καθαρίζουμε καλά τα καλαμαράκια, κάτω απο τρεχούμενο νερό, κόβουμε και πετάμε το κεντρικό κοκκαλο και το σκληρό κομμάτι κάτω απο τα πλοκάμια.
Τοποθετούμε ενα κατσαρολάκι σε μέτρια φωτιά και προσθέτουμε το ελαιόλαδο. Μόλις ζεσταθεί, σοτάρουμε το κρεμμύδι με το σκόρδο, την δάφνη και τα μπαχάρια, αλατοπιπερώνουμε και μόλις μαλακώσουν τα λαχανικά, προσθέτουμε τα καλαμαράκια. Σοτάρουμε για 3 λεπτά και σβήνουμε με το κρασί. Μόλις εξατμιστεί το αλκοόλ, προσθέτουμε την σάλτσα ντομάτας, λίγο επιπλέον αλατοπίπερο και την ζάχαρη. Σκεπάζουμε και σιγοβράζουμε το φαγητό για 20 λεπτά. Αν ειναι πολύ μεγάλα τα κομμάτια απο τα καλαμάρια το αφήνουμε να βράσει μισή ώρα. Δεν το αφήνουμε παραπάνω γιατι θα παραλαστιχώσει..


Καλή Όρεξη!

25 σχόλια:

  1. Ιδανικό μεζεδάκι για βουτιές με φρέσκια λαγάνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Έρη μου!Εξαιρετική συνταγή, σίγουρα νοστιμότατη και πολύ μυρωδάτη....μμμμμμμμ!!!Συμφωνώ με τη Λίλα για τις βουτίτσες!!!Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Έρη μου!!! Εξαιρετικά τα καλαμαράκια σου!!! Ό,τι πρέπει για την Καθαρά Δευτέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα Ερηηηη....υπέροχος μεζές τώρα που έρχεται η Σαρακοστή....γιαμ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα καλαμαράκια είναι τα μόνα θαλασσινά που τρώω! Ειδικά τηγανητά τα τσακίζω! Τώρα που τα βλέπω και κοκκινιστά, μου φαίνονται πολύ δελεαστικά! Σε συνδυασμό με τη λαγάνα έχουμε ένα απίθανο πιάτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ λαχταριστό το μεζεδάκι σου Έρη μου αλλά να σου πω την αλήθεια, εμένα το μυαλό μου έχει μείνει στη Θρακιώτικη γιαουρτόπιτα από πριν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ωραία συνταγή! Φτιάχνω κάτι παρόμοιο αλλά με πολύ πολύ πολύ πιπέρι..του πάει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Από τα αγαπημενα μου φαγητα που ομως δεν τρωμε συχνα γιατι ο καλος μου δεν το τρωει καθολου! Να χα ενα πιατο για βουτιες τωρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχω καλαμαράκια στην κατάψυξη και αφού δεν τα έχω κάνει μέχρι σήμερα θα τα κρατήσω για την Καθαρά Δευτέρα και λέω να τα κάνω κοκκινιστά μιας και μου αρέσει πολύ η συνταγή σου!
    Καλημέρα Έρη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Με συντροφιά λαγάνας είναι ότι πρέπει για την Κ Δευτέρα! Ονειρεύομαι βουτιές! Φιλάκια Ερη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σε ευχαριστώ ερι μου, τέλειο το blog σου πολυ καλό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ερη μου έτσι ακριβώς τα κάνω κι εγώ τα καλαμαράκια κοκκινιστά, μόνο που προσθέτω και λίγο ψιλοκομμένο μαϊντανό!
    Το μειονέκτημα του είναι ότι θέλεις και μια-δυο φραντζόλες ψωμί για την σαλτσούλα, την Καθαρή Δευτέρα όμως θα χρειαστούμε 3-4 λαγάνες για βουτίτσες!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΠΟΛΥ ΝΟΣΤΙΜΑ! ΣΑΝ ΣΤΙΦΑΔΟ ΚΑΠΩΣ Η ΓΕΥΣΗ ΤΟΥΣ...
    ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Mου μυρίζουν μέχρι εδώ Έρη...να είναι και έτοιμα μαγειρεμένα όπως τα βλέπω τώρα μπροστά μου...μμμμμμ...να κάνεις βουτιά στο πιάτο ...χα φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. αχχχχχ θέλω να βουτήξω στην σαλτούλα τώρα!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τα καλαμαράκια είναι και στην εποχή τους τώρα! Αν πιάσει ο αντρούλης μου (που ψαρεύει) θα τα κάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Θα τα δοκιμάσουμε σίγουρα. Αγόρασα και τα καλαμαράκια... Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ ωραίο πιάτο Ερη.
    Είναι από τα πολύ αγαπημένα μου και το τρώω το πολύ δύο φορές το χρόνο. Το δικό σου φαίνεται ότι είναι καλομαγειρεμένο και λουκούμι!
    Φιλιά πολλά!

    Υ.Γ. Και η φωτογραφία σου, πολύ δελεαστική και καλοτραβηγμένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τρελαίνομαι!!! υπέροχη η συνταγή!! να σαι καλά!! πολύ καλό βράδυ εύχομαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πάντα παίρνω καλαμαράκια για την Καθαρά Δευτέρα και κάπως έτσι τα φτιάχνω, γίνονται πολύ νόστιμα.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τα καλαμαράκια τα τρώω πάντα τηγανιτά αλλά τώρα που τα βλέπω κοκκινιστά δεν μπορώ να πω ότι περνάνε απαρατήρητα. Τι το καλύτερο να τα δοκιμάσω την Καθαρή Δευτέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος17/10/12, 2:08 μ.μ.

    πεντανοστιμα γινανε μολις τα εκανα!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος27/2/14, 9:59 μ.μ.

    Καλησπέρα! Αν αγοράσω κατεψυγμένα καλαμαράκια, θα έχω το ίδιο αποτέλεσμα; -ΙΩΑΝΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...