30/3/12

Πασχαλινά Κουλουράκια (Βασική Συνταγή)




Υλικά (για 40 περίπου κομμάτια)


200 γρ βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
1 κούπα ζάχαρη (1 κούπα = 250 ml) σε ζάχαρη είναι 195 γρ.
2 κρόκους αυγών
1 πορτοκάλι τον χυμό του
1 κουταλιά της σούπας εκχύλισμα βανίλιας ή 2 βανίλιες σκόνη
2 1/2 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις ( 300 - 400 gr αλεύρι)
1 κουταλιά της σούπας καλαμποκάλευρο ή ψιλό σιμιγδάλι
1/3 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
1 κουταλάκι του γλυκού baking powder
1/3 κουταλάκι του γλυκού σόδα
1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα
1/2 κουταλάκι του γλυκού μαχλέπι
Για το άλειμμα
2 κουταλιές της σούπας γάλα
1 κρόκος αυγού

Διαδικασία

Χτυπάμε στον κάδο του μίξερ σε μέτρια ταχύτητα την ζάχαρη με το βούτυρο να αφρατέψουν. Προσθέτουμε τους κρόκους απο τα αυγά και στην συνέχεια τον χυμό πορτοκάλι.
Σε ενα μπολ ανακατεύουμε το αλεύρι (χρησιμοποίησα 2 κούπες για όλες τις χρήσεις και 1/2 κούπα ολικής) με το σιμιγδάλι, το αλάτι, το baking powder, την σόδα, την κανέλα και το μαχλέπι.
Προσθέτουμε το μισό από το μείγμα του αλευριού, βάζουμε στο μιξερ τους γάντζους ( αν δεν έχουμε δεν πειράζει, προσθέτουμε το αλεύρι σιγά σιγά και διπλώνουμε συνεχώς την ζύμη με κουτάλι  μέχρι να σχηματίσουμε μια ζύμη), και προσθέτουμε το υπόλοιπο αλεύρι. Η ζύμη θα είναι μαλακή και μπισκοτένια. Ίσα που ΔΕΝ θα κολλάει στα χέρια. 


Την τυλίγουμε με μεμβράνη και την βάζουμε στο ψυγείο για 30 λεπτά τουλάχιστον.  Η ζύμη στο ψυγείο θα σφίξει και έτσι θα είναι πιο εύκολο να πλάσουμε τα κουλουράκια μας.
Αφού κρυώσει η ζύμη την χωρίζουμε σε δυο μέρη, ξανατυλίγουμε το ένα στην μεμβράνη και το βάζουμε στο ψυγείο. Ξεκινάμε να φτιάχνουμε τα κουλουράκια μας. Το κλασσικό σχέδιο είναι να κάνουμε ένα κορδόνι, να φέρουμε τις άκρες προς τα εμάς και να πλέξουμε μια πλεξίδα.


Το σχήμα για τα παραδοσιακά Σμυρνέικα κουλουράκια, το φτιάχνουμε βάζοντας παράλληλα 3 κορδονάκια και πιέζοντας τις άκρες τους να γίνουν σαν βαρκούλα.




Το σχεδιάκι με τους αντίστροφους κύκλους, το φτιάχνουμε σχηματίζοντας ένα κορδόνι, τυλίγοντας σαν σαλιγκάρι μέχρι λίγο πιο πάνω από την μέση και από την αντίστροφη φορά τυλίγουμε το κορδόνι που περισσεύει.




Στρώνουμε τα κουλουράκια σε απόσταση μεταξύ τους, σε αντικολλητικό χαρτί, αλείφουμε με το μείγμα γάλα κρόκο και ψήνουμε στους 180 βαθμούς για 15 - 20 λεπτά. Ο χρόνος εξαρτάται από το μέγεθος. Έχετε τον νου σας και ελέγξτε στα 12 λεπτά τα κουλουράκια σας. Αν είναι πολύ μικρά μπορεί να τους φτάσουν τα 12 λεπτά ψήσιμο ενώ αν είναι μεγάλα θα θέλουν 20 λεπτά.
Όταν τελειώσουμε με την πρώτη δόση ζύμης και σχηματίσουμε τα κουλουράκια μας, περνάμε στην δεύτερη.


Λογάκια
Στην βασική συνταγή περιέχεται γάλα. Εγώ νομίζω ότι το γάλα "κλέβει" από την τραγανότητα και δεν το έβαλα. Δεν το μετάνιωσα καθόλου. Αν θέλετε να το προσθέσετε, τότε στην συγκεκριμένη συνταγή προσθέστε 100 ml γάλα και υπολογίστε λίγο περισσότερο αλεύρι ώστε να έχετε μια μαλακή ζύμη.






Καλή Επιτυχία και Καλό Σαββατοκύριακο!
******************************************


Σαν παιδί, η σχέση μου με τα Πασχαλινά Κουλουράκια ήταν των άκρων.. Και εξηγούμαι..  
Τα Πασχαλινά κουλουράκια αλλάζουν σπίτια και χέρια, ανταλλάσσονται, κερνιούνται... Κάθε Πάσχα το σπίτι μας στην Ξάνθη, γέμιζε Πασχαλινά Κουλουράκια από όλη την γειτονιά.. Κάποιες νοικοκυρές έφτιαχναν τα κουλουράκια τους με αμμωνία και κάποιες χωρίς..  Εγώ με την αμμωνία είχα εχθρική σχέση, δεν μου άρεσαν καθόλου τα κουλουράκια που την περιείχαν στα συστατικά τους.. Αντίθετα, απολάμβανα αυτά που δεν την είχαν. Εκείνα τα χρόνια λοιπόν, ήταν λες και οι νοικοκυρές συναγωνίζονταν στο πόσο ίδια στην εμφάνιση θα κάνουν τα κουλουράκια τους..! Μα ειλικρινά σας το λέω, στα μάτια ενός παιδιού, ήταν όλα ίδια! Ίδιο μέγεθος, ίδιο σχέδιο, ίδιο χρώμα από το ψήσιμο.. Και η γιαγιά μου.. τα έβαζε όλα στην ίδια πιατέλα!
Ένας τρόπος λοιπόν υπήρχε να καταλάβω αν το υπέροχο ροδαλό κουλουράκι που κρατούσα στο χέρι μου περιείχε ή όχι αμμωνία.. Να το δαγκώσω.. Και φυσικά αυτό έκανα διστακτικά και με πολύ αγωνία..  Από την στιγμή που θα φαινόμουν άτυχη και θα καταλάβαινα ότι το κουλουράκι έχει αμμωνία, ξεκινούσε ένας αγώνας ώστε να βρω έναν τρόπο να το ξεφορτωθώ χωρίς να με πολυκαταλάβουν..  Προσπαθούσα μάταια να πείσω την Μπέμπα (το σκυλί μου) να το φάει, προσπαθούσα να πείσω τον αδερφό μου να το φάει (εκεί είχα καλύτερες πιθανότητες επιτυχίας χρησιμοποιώντας απειλές φυσικά..), το διέλυα στα χέρια μου και έβγαινα στο πεζοδρόμιο να βρω κάποια φωλιά μυρμηγκιών, να την θάψω στην κουλουρόσκονη!

Τα κουλουράκια που σας έχω σήμερα ΔΕΝ έχουν αμμωνία, είναι τραγανά, αφράτα  και μοσχομυριστά.  Με νύχια και με δόντια κρατούσα τον μικρό και τον εαυτό μου να σταματήσουμε το μασούλιμα (το πρώτο ταψί δεν γλίτωσε). Σας τα προτείνω ανεπιφύλακτα!

71 σχόλια:

  1. Καλημέρα Καπετάνισσα!!!Πόσο γέλασα με την "κουλουρόσκονη"Πέραν της συνταγής που ξέρω ότι είναι πετυχημένη μου αρέσει που είναι φτιαγμένα με το χέρι και όχι με την μηχανή.Αυτό για μένα είναι η παράδοση.Σε φιλώ πασχαλινά!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα αγαπημένη μου Μάρα! Για καλό το έκανα πίστευα ότι βοηθάω τις προμήθειες στους για τον χειμώνα!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος30/3/12, 8:37 π.μ.

    Έρη...θα φτιαξω τα κουλουράκια σου φέτος!!
    απο μικρο παιδι τρωω κουλουρακια με αμμωνία..η μανα μου ετσι τα εφτιαχνε και τωρα τα κάνει η αδερφη μου...εχω εφτιαχνα που και που διαφορες συνταγές...αλλα φετος θα σε τιμήσω γιατι πιστευω οτι το ψαχνεις το θεμα και σου αρεσει πολύ αυτό που κάνεις.

    ioanna balla

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιωάννα μου σ'ευχαριστώ πολύ πραγματικά με συγκινείς, σ'ευχαριστώ για την υποστήριξή σου!

      Διαγραφή
  3. καλημέρα Έρηηηηη........μύρισε ο τόπος αρώματα υπέροχα!!!μπράβο σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έρη μπράβο σου.
    Νόστιμα πρέπει να είναι αλλά η εμφάνισή τους θεσπέσια.
    Αυτά θα φτιάξω μαζί με την Ειρηνούλα μου.
    Την καλημέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τα φτιάξετε Στέλλα μου, αυτή είναι η χαρά τους εξάλλου, να τα φτιάχνουμε με τα παιδιά!

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα Eri! Χρόνια πολλά! Τι όμορφα που τα έφτιαξες! Και εγώ τα προτιμώ χωρίς αμμωνία και χωρίς γάλα. Μόνο πορτοκαλάδα για υγρό! Και του χρόνου!

    Ακόμα γελάω με την περιγραφή της προσπάθειας να ξεφορτωθείς τα ανεπιθύμητα κουλουράκια! :))
    Φιλάκια από Αφρική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλάκια Αγγελική μου, πράγματικά η αμμωνία ειναι το πιο χάλια υλικό!

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα φιλενάδα και καλή αρχή στις πασχαλινές αναρτήσεις!!
    Όμορφα τα κουλουράκια σου, ροδαλά και μερακλίδικα! Τα προτιμώ τραγανά (και ας προσπαθώ να πείσω τη μάνα ότι έτσι πρέπει να είναι και ότι δεν μου παραψήθηκαν!) και μ' αρέσει που έχεις βάλει και μαχλέπι στη ζύμη σου!
    Πολλά φιλάκια και καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ γλυκιά μου φιλενάδα! Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  7. Πολύ όμορφα τα σχέδια των κουλουριών σου, το χρώμα τους υπέροχο, μου αρέσει που είναι τραγανά. Να, κοίτα με άρπαξα 2-3. Φιλιά 'Ερη και καλό Σ/Κ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα, πάρε όσα θέλεις Έλενα! Εμεις τα φάγαμε και τώρα πάμε για την δεύτερη δόση!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  8. Αρχισαμε τα πασχαλινα? Πολύ ομορφα τα κουλουρακια σου και σε ομορφα σχεδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Τέλεια!!! Και του χρόνου!!! Μύρισε Πάσχα!!!!!
    Καλό Σαβ/κο!!!
    Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και η συνταγή σου ήρθε την κατάλληλη στιγμή, δεν θυμάμαι ποια έφτιαξα πέρσυ, εννοείται χωρίς αμμωνία,οπότε λέω να φτιάξω την δική σου φέτος. Φαίνονται τέλεια τα πασχαλινά σου κουλουράκια!!!Και του χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου καλωσήρθες και σ'ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  11. Και του χρόνου Ερη μου!!!
    Τα κουλουράκια σου έγιναν πανέμορφα!
    Εγώ θα σου ομολογήσω ότι πασχαλινά κουλουράκια θεωρώ αυτά με την αμμωνία, γιατί αυτά μου ξυπνάνε πασχαλινές αναμνήσεις.
    Κάθε χρόνο όμως κάνω και 2 ταψιά κουλουράκια χωρίς αμμωνία, γιατί αρκετοί είναι αυτοί που δεν θέλουν την αμμωνία.
    Οποια και να φτιάξουμε, το όμορφο είναι ότι μυρίζει το σπίτι μας Πάσχα και Ανοιξη, και αυτό είναι που λατρεύω!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Έρη μου, τα κατάφερα, το 'μαθα τώρα!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αμ είσαι προκομμένη κόρη. Τι να λέμε τώρα, πρόλαβες και τ' έφτιαξες και τα καταναλώσατε ήδη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Πηνελόπη μου! Τα καταναλώσαμε και τώρα πάμε για την δεύτερη δόση!

      Διαγραφή
  14. Και του χρόνου Έρη!
    Πολύ μ αρέσει που δε βάζεις αμμωνία μέσα! Θα τα δοκιμάσω σίγουρα!
    Φιλιά πολλά και καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Και του χρόνου! Έβαλες τα κουλουράκια σου την κατάλληλη στιγμή μιας και έχω αρχίσει να ψάχνομαι για το τι κουλουράκια θα φτιάξω φέτος χωρίς αμμωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τα δοκιμάσεις Βάσω μου! Ελπίζω να σας αρέσουν!

      Διαγραφή
  16. Κουλουράκια θα βρούμε πολλά.
    Χωρίς αμμωνία, επίσης.
    Την αφήγησή σου όμως όχι.
    Αποτύπωσες μοναδικά τις παιδικές σου σκανταλιές, οι οποίες μίλησαν στη καρδιά μου...
    Πόσο θα θελα να ήμουν εγώ αυτή που θα έλουζε τη μυρμηγγοφολιά με κουλουροσκονη!!!

    Καλό σκ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πόσο σ'ευχαριστώ γλυκό μου κορίτσι! Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  17. τέλεια!!!και γω κάνω χωρις αμμωνία αλλα η προσθηκη κανελας και μαχλεπι τα απογειώνει!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα είδα τα κουλουράκια της γιαγιάς Δέσποινα μου, ειναι τέλεια! Φιλάκια

      Διαγραφή
  18. ΕΡΙ ΜΟΥ ΣΥΜΦΩΝΩ! ΑΜΜΩΝΙΑ; ΟΥΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΜΥΡΙΣΩ....ΣΤΟΝ ΒΟΛΟ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΑΜΕ ΠΑΣΧΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΑ ΕΤΡΩΓΑ. ΞΕΡΕΙΣ ΗΤΑΝ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΕΣ ΤΟΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΜΩΝΙΑ... ΕΜΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΔΕΝ ΤΑ ΦΤΙΑΧΝΑΜΕ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΚΑΝΑ ΤΣΟΥΡΕΚΙ.... ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ Η ΜΑΜΑ ΜΟΥ ΕΦΤΙΑΞΕ ΜΕ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ ΤΑ ΕΦΑΓΑ.
    ΛΟΙΠΟΝ ΘΑ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΟΥ!!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Εφη μου! Να μου πεις πως σου γίνανε!

      Διαγραφή
  19. Έφτιαξα μια φορά με αμμωνία αλλά δεν το έχω ξανακάνει έχεις απόλυτο δίκιο!! η αφήγηση και οι μνήμες από τα παλιά είναι εκπληκτικές!!
    Φιλιά καλό Σ/Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ'ευχαριστώ πολύ Μαράκι μου!

      Διαγραφή
  20. Έρι μου τέλεια τα κουλουράκια σου έμεινε κανένα; Εγω να σου πω την αλήθεια δεν κάνω με αμμωνία δεν ξέρω μου πιάνεται η αναπνοή όταν ψήνονται(τρελό ε!!!)Τα δικά σου θα τα φτιάξω σίγουρα και το μαχλέπι θα τους δίνει ωραίο άρωμα.Καλό σου βράδυ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ροδάνθη μου σ'ευχαριστώ που πέρασες, δεν ειναι τρελό αυτο που λες το έχω ξανακούσει. Εγώ δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη γιατι όπως καταλαβαίνεις δεν την έχω χρησιμοποιήσει ποτέ την αμμωνία!

      Διαγραφή
  21. Μα τι όμορφα που τα λες και πόσο ωραία παρουσιάζεις τη συνταγή σου Έρη :) Συγχαρητήρια ! Φαίνονται θαυμάσια τα κουλουράκια σου και μόλις βρω την ευκαιρία θα τα φτιάξω για τους αγαπημένους μου και θα τους τα μοιράσω. Καλό σαββατοκύριακο σ'όλους
    Φιλιά απ'τη Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ γλυκιά μου Αλίκη, να μου πεις πως σου γίνανε!

      Διαγραφή
  22. 'Ερη μου τί μου θύμησες! Τα σχέδια αυτά τα έφτιαχνε στα πασχαλιάτικα κουλουράκια και η γιαγιά μου!!!!!! Τέλεια σου έγιναν και η αλήθεια είναι ότι κι εγώ δεν την θέλω την αμμωνία ...άσε που με πειράζει στο αναπνευστικό!!! Είναι υπέροχα αρωματικά και μοσχοβολιστά τα κουλουράκια σου! Και του χρόνου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι έτσι Κική μου, μα ειναι πιο νόστιμα χωρίς! Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  23. Τελεια φιλεναδα κ του χρονου!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλημέρα Έρη!
    Καλή αρχή και χρόνια σου πολλά! Εμένα μου αρέσουν και τα κουλουράκια με αμμωνία και χωρίς, εκτός από εκείνα που δεν είναι τραγανά. Τα δικά σου φαίνονται εξαιρετικά και με πολύ φροντίδα πλασμένα! Λαχταριστά και αρωματικά!
    Καλό Πάσχα να έχουμε στα ξένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό Πάσχα Helen μου, σ'ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  25. i like the look of your recipe eri..i'm looking forward to making them..x

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. αν αρχίσω τις δοκιμές από σήμερα, ίσως να καταφέρω κάτι μέχρι το Πάσχα -ίσως και το φετινό, χι χι.
    φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα, δοκίμασε αλλα νομίζω ότι θα τα καταφέρεις φέτος!

      Διαγραφή
  27. Γεια στα χέρια σου Έρη μου και του χρόνου! Τι όμορφα που τα έκανες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλό κι ευωδιαστό μήνα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Έρη μου καλησπέρα και καλό μήνα!!!!Τι να πω για τα κουλουράκια σου είναι εξαιρετικά, τα σχεδιάκια σου μου αρέσουν πολύ!Και του χρόνου!!!
    Πολλά πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Μοσκοβόλησαν τα κουλουράκια σου ...πίνω καφέ σκέτο και δεν υπάρχει τίποτα για να τον συνοδεύσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Κων/να, 10/4/201210/4/12, 9:13 μ.μ.

    Σιμιγδάλι & μαχλέπι δεν έχω βάλει σε κουλουράκια. Μεθαύριο έρχεται ο 3χρονος εγγονός μου & θα φτιάξουμε κουλουράκια - τη συνταγή σου- φαντάζομαι θα είναι κάτι άλλο!!!!
    Καλό Πάσχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανώνυμος12/4/12, 4:03 μ.μ.

    Έβαλα ότι ακριβώς έλεγε η συνταγή, αλλά η ζύμη βγήκε πολύ αραιή κι ενώ της πρόσθεσα σχεδόν 100gr αλεύρι επιπλέον δεν σώθηκε. Την έβαλα στο ψυγείο για 2 ώρες, ήταν σχεδόν αδύνατον να πλαστούν κουλουράκια, τα έπλασα όμως αλλά όταν ψήθηκαν έγιναν μια ενιαία μάζα σαν παντεσπάνι. Κρίμα γιατί τα φτιάχναμε με το γιό μου ο οποίος απογοητεύκε...
    Σίγουρα η συνταγή χρειάζεται 200-250gr επιπλέον αλεύρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πωπω πολύ λυπάμαι!!! Την συνταγή την έκανα 3 φορές ακριβώς με αυτές τις αναλογίες. Πάντα τα κουλουράκια βγαίνουν τα ίδια. Η ζύμη ειναι μαλακή (για να βγουν τραγανά τα κουλουράκια) αλλά απο αυτα που μου λέτε καταλαβαίνω ότι μπήκε πολύ βούτυρο ή ζάχαρη στην συνταγή.. Ειλικρινά πολύ λυπάμαι, εγώ όπως σας είπα την έχω κάνει 3 φορές απο τότε και πάντα έχω τα ίδια κουλουράκια. επίσης την έχουν κάνει και άλλοι άνθρωποι και σε αυτούς το αποτέελεσμα είναι το ίδιο. Υπάρχουν διαφορές στα αλεύρια, αυτο ειναι σίγουρο αλλά και πάλι 250 γρ αλεύρι παραπάνω είναι παρα πολύ. Μηπως χρησιμοποιήσατε γενικά και περισσότερα υγρά? Γιατι με 2 κρόκους και ενα πορτοκάλι δεν μπορει να σηκώσει 600 γρ αλεύρι....
      Ειλικρινά πολύ λυπάμαι!

      Διαγραφή
  33. Ανώνυμος12/4/12, 6:21 μ.μ.

    Δεν υπάρχει λόγος να λυπάστε, συμβαίνουν αυτά. Εξάλλου δεν είχα καμία πρόθεση να προσβάλλω τη συνταγή σας. Τι να πω κι εγώ, μπορεί να έφταιγε το αλεύρι, γιατί άλλα υγρά δεν χρησιμοποίησα.
    Ελπίζω όμως ότι θα είναι νόστιμα, αλλά επειδή νηστεύω θα πρέπει να περιμένω την Ανάσταση για να δοκιμάσω. Σας εύχομαι Καλό Πάσχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αυτο που με στεναχώρησε ειναι η απογοήτευση του μικρού.. Δεν έχω χειρότερο πράγμα απο το να απογοητεύσω ενα παιδάκι..
      Το ξέρω ότι συμβαίνουν αυτά δυστυχώς.. γι αυτο προσπαθώ να ελέγχω καλά την κάθε συνταγή πριν την κοινοποιήσω..
      Καλή Ανάσταση να έχετε!

      Διαγραφή
  34. Αγαπητή μου Ερι....τυχαίως βρέθηκα στην σελίδα σου...λόγω των ημερών λοιπόν αποφάσισα να δοκιμάσω τα κουλουράκια σου τα πασχαλινά....έγιναν ΤΕΛΕΙΑ.....υπέροχος συνδυασμός μυρωδικών...μόνο που συμπλήρωσα στον χυμό πορτοκαλιού και το ξύσμα του...μοσχομύρισε το σπίτι μου αρώματα...επίσης να πω ότι μου άρεσε πολύ η σελίδα σου....
    Καλό Πάσχα να έχουμε όλοι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Κατερίνα μου, χαιρομαι πολύ και φαντάζομαι πόσο περισσότερο μοσχοβόλισε το ξύσμα. Σ'ευχαριστώ πολύ για το μηνυμα <3

      Διαγραφή
  35. Καλησπέρα σας,

    Ψάχνω να βρω συνταγή για πασχαλινά κουλουράκια με βούτυρο γάλακτος (μου αρέσει η γεύση του). Επειδή μου αρέσει η συνταγή σας (τα υλικά που χρησιμοποιείτε)μπορείτε να μου πείτε τι βούτυρο χρησιμοποιείτε.

    Σας ευχαριστώ και Καλό Πάσχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κ εγώ καθαρό βούτυρο γάλακτος χρησιμοποιώ, καλή επιτυχία εύχομαι να σας αρέσουν, σας ευχαριστώ για το μήνυμα.

      Διαγραφή
  36. Ανώνυμος25/4/13, 4:49 μ.μ.

    Συγνώμη, μια ερώτηση: τι εννοείς όταν γράφεις ότι χωρίζουμε τη ζύμη σε 2 μέρη και το ένα το ξαναβάζουμε στο ψυγείο; Συγχαρητήρια για το site! Φαίνεται ότι έχεις πολύ μεράκι! Θα δοκιμάσω να κάνω αρκετές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ πολύ για το μήνυμα, επειδή θέλουμε την ζύμη να είναι κρύα, την χωρίζουμε σε δυο μέρη ωστε να δουλέψουμε πρώτα το ένα όσο είναι κρύο και το άλλο μισό το έχουμε στο ψυγείο για να κρατηθεί και αυτό κρύο. αν ειχαμε όλη την ποσότητα έξω απο το ψυγείο όσο πλάθαμε τα κουλουράκια τότε η μισή ζύμη θα ζεσταινόταν πολύ και δεν θα ήταν έυκολο το πλάσιμο αλλά ούτυε και τα κουλουράκια πολύ τραγανά.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος26/4/13, 12:17 π.μ.

      Ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση!

      Διαγραφή
  37. Καλησπέρα,

    πριν από λίγο ξεφούρνισα μία δόση!
    Από γέυση βγήκαν πολύ ωραία (αν και λίγο γλυκά για τα γούστα μου) αλλα είχα κι εγώ θέμα με το πλάσιμο παρόλο που μέτρησα αυστηρά όλα τα υλικά (ηλεκτρονική ζυγαριά για τα γρ. και μεζούρες για τις κούπες).
    Μάλιστα με τις 2μιση κούπες αλεύρι το ζυμάρι κολλούσε πολύ στα χέρια μου κι αναγκάστηκα να προσθέσω 3-4 κουταλιές ακόμα μέχρι "ίσα να μην κολλάει" όπως αναφέρεις στην εκτέλεση.
    Το άφησα περίπου μία ώρα στο ψυγείο αλλά ούτε με κουπατ δε μπορούσα να τα κάνω, πόσο μάλλον να τα πλάσω όπως εσύ με το χέρι.
    Τα έβαλα στο εργαλείο με το έμβολο και έκανα κατσαρά σαλιγκαράκια τα οποία άπλωσαν και "ξεκατσάρωσαν" μετά το ψήσιμο.
    Τι μπορεί να πήγε στραβά?
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τα σχόλιά σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ πολύ για το μήνυμα, ξέρω ότι υπάρχει διαφορά στα αλεύρια γι αυτό και αφήνω περιθώριο στην ποσότητα. Τα κουλουράκια είναι αρκετά βουτυράτα και γι αυτό μπορει να απλώσουν λίγο στο ψήσιμο (έχουν και την σόδα)γι αυτό πρέπει οι ζύμες να ειναι καλά κρύες απο το ψυγείο για να μπορέσουμε να τα πλάσουμε χωρις να τα ταλαιπωρήσουμε πολύ και τα ζεστάνουμε. Υποθέτω ότι ήθελαν περισσότερο αλεύρι.

      Διαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...