2/4/12

Ανοιξιάτικη Τάρτα με Σπαράγγια




"Μια φορά κ έναν καιρό ήταν ένας γεράκος ο οποίος καθόταν δίπλα σε ένα παγωμένο ρυάκι . Ήταν μόνος του και η φωτιά στα πόδια του τρεμόπαιζε και κόντευε να σβήσει.
Εκείνη τη μέρα ένας όμορφος νεαρός άνδρας πλησίασε τον γεράκο. Τα μάγουλά του ήταν ροδοκόκκινα και  τα μάτια του άστραφταν από την νεότητα. Περπατούσε με ένα γρήγορο και ελαφρύ βήμα ενώ στο  μέτωπο του ήταν δεμένα φρέσκα κλωνάρια με όμορφα πολύχρωμα μπουμπούκια.
«Καλωσόρισες παιδί μου» του είπε ο γεράκος, «Είμαι ευτυχής που σε βλέπω. Έλα! Πες μου τις περιπέτειες σου, και τα παράξενα μέρη που έχεις δει. Θα σου πω και εγώ τα δικά μου και έτσι θα περάσει ευχάριστα η ώρα μας, έχω τόσο πολύ καιρό να μιλήσω με κάποιον..»
Πρώτος ξεκίνησε ο γεράκος «Είμαι το πνεύμα του χειμώνα, με ένα φύσημα μου, τα ρέματα παγώνουν και το νερό τους γίνεται σκληρό σαν πέτρα».
"Εγώ είμαι το Πνεύμα της Άνοιξης», απαντά ο νέος. "Αναπνέω, και τα λουλούδια ξεφυτρώνουν στα λιβάδια και στα δάση."
«Σηκώνομαι στα πόδια μου», είπε ο γέρος, «και το χιόνι καλύπτει τη γη. Πέφτουν τα φύλλα από τα δέντρα, και η αναπνοή μου τα τινάζει μακριά. Τα πουλιά φεύγουν προς μια μακρινή ζεστή γη και τα ζώα κρύβονται από το κρύο. "
«Τινάζω τα μαλλιά μου» είπε ο νεαρός, "και μαλακή βροχή ποτίζει το έδαφος,  τα λουλούδια σηκώνουν το κεφάλι τους από το έδαφος και  το χορτάρι φυτρώνει καταπράσινο. Η φωνή μου καλεί τα πουλιά από το Νότο, και έρχονται τιτιβίζοντας χαρωπά. Η ζεστασιά της αναπνοής μου ζεσταίνει και ξεπαγώνει τα νερά στα δάση.."
Ενώ μιλούσαν γύρω τους το σκηνικό άρχισε να αλλάζει, ο ήλιος έλαμπε περισσότερο και μια γλυκιά ζεστασιά άρχισε να διαχέεται ολόγυρα.
Το πνεύμα του Χειμώνα σταμάτησε να μιλάει. Έγειρε το κεφάλι του και τα παγωμένα νερά άρχισαν να λιώνουν.
Το Πνεύμα της Άνοιξης, έγινε υπέρλαμπρο. Η ατμόσφαιρα γλύκανε από τον γλυκό θόρυβο του νερού στα ρυάκια, τα τραγούδια των πουλιών και τα αρώματα των λουλουδιών.
«Του χρόνου πάλι» είπε ο νεαρός καθώς ο γεράκος μεταμορφωνόταν σε νερό που κυλούσε και χανόταν στις σκούρες φυλλωσιές του δάσους.."

Προσαρμοσμένο παραμύθι - Η ομορφιά της Άνοιξης - Henry R. Schoolcraft
Καλό μήνα σε όλους! Οδεύουμε προς την καρδιά της Άνοιξης και σήμερα σας έχω μια νόστιμη και εύκολη ανοιξιάτικη τάρτα με σπαράγγια. Νομίζω ότι είναι μια καλή και ευπαρουσίαστη λύση για το Πασχαλινό τραπέζι. Φτιάχνεται γρήγορα και είναι το ίδιο νόστιμη και κρύα.


Υλικά


Για την ζύμη
1 1/2  κούπα αλεύρι (χρησιμοποίησα μισό μισό ολικής και λευκό)  
1 κουταλάκι του γλυκού baking powder    
4 κουταλιές της σούπας γεμάτες γιαούρτι
1 αυγό
3 κουταλιές  της σούπας ελαιόλαδο
1/2 κουταλάκι κοφτό τριμμένο κόλιανδρο
1/2 κουταλάκι αλάτι       
Για την γέμιση
30 πράσινα σπαράγγια κομμένα στο μέγεθος του ταψιού μας
1 αυγό ( 2 αν πρόκειται για μεγάλο ταψί)
100 γρ γάλα (150 - 180 για μεγάλο ταψί)
1 1/2 κούπα γραβιέρα και κασέρι ( ή όποιο τυρί σας αρέσει που να λιώνει)
Στην μύτη του κουταλιού τριμμένο μοσχοκάρυδο
Αλάτι - Πιπέρι
Ξύσμα από μισό λεμόνι για το τέλος.


Διαδικασία


Ετοιμάζουμε την ζύμη μας, ανακατεύοντας σε ένα μπολ το γιαούρτι με το λάδι, το αυγό, αλάτι και το κόλιανδρο. Σε ένα άλλο πιάτο ή μπολ ανακατεύουμε τα αλεύρια μας με το baking powder.
Προσθέτουμε σιγά σιγά τα αλεύρια στο υγρό μας μείγμα και ανακατεύουμε με πιρούνι ή κουτάλι.
Προθερμαίνουμε τον φούρνο μας στους 180 βαθμούς.


Μόλις η ζύμη αρχίσει και μαζεύεται γύρω από το κουτάλι μας αφήνουμε το κουτάλι, και αναποδογυρίζουμε την ζύμη σε αλευρωμένη επιφάνεια. Ρίχνουμε λίγο αλευράκι απο πάνω και διπλώνουμε την ζύμη συνεχώς έως ότου έχουμε μια μαλακή εύπλαστη ζύμη.


Την απλώνουμε σε ένα λαδωμένο ταψάκι ή πυρίμαχο σκεύος πιέζοντας την με τα χέρια μας.


Την ψήνουμε σκέτη στον προθερμασμένο μας φούρνο για 15 λεπτά.
Εν το μεταξύ βράζουμε μπόλικο νερό και ζεματάμε τα σπαράγγια μας για δυο λεπτά να ζωντανέψει το χρώμα τους,  τα βγάζουμε και τα αφήνουμε σε μπόλικο κρύο νερό στο οποίο έχετε αδειάσει και μια θήκη με παγάκια.
Χτυπάμε σε ενα πιάτο το αυγό με το γάλα, το μοσχοκάρυδο και προσθέτουμε τα τυριά.
Αφού περάσουν τα 15 λεπτά, βγάζουμε την τάρτα μας από τον φούρνο και στρώνουμε το μείγμα με τα τυριά. Απο πάνω στρώνουμε τα σπαράγγια.




Επιστρέφουμε την τάρτα στον φούρνο και συνεχίζουμε το ψήσιμο γι άλλα 20 - 25 λεπτά.
Όταν είναι έτοιμη, την πασπαλίζουμε με λίγο ξύσμα λεμονιού την αφήνουμε να κρυώσει ελαφρώς και την κόβουμε σε κομμάτια.

Λογάκια
Αν θέλετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έτοιμη σφολιάτα αντί για την ζύμη που σας προτείνω. Και πάλι θα την ψήσετε μόνη της για 15 λεπτά αφού την τρυπήσετε εδώ και εκεί με το πιρούνι.




Καλή Όρεξη!!!

58 σχόλια:

  1. μαρια μανικη2/4/12, 7:33 π.μ.

    ...φαινεται και σιγουρα θα ειναι τελεια !! θα την φτιαξω με την πρωτη ευκαιρια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου σ'ευχαριστώ πολύ, να την φτιάξεις, είναι πολύ ωραία!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Έρη!
    Η γέμιση της τάρτας σου μου αρέσει πολύ που περιέχει γραβιέρα και μια τσιμπιά μοσχοκάρυδο. Τα σπαράγγια ταιριάζουν πολύ σαν πρόσθετο λαχανικό και δίνουν ένα εξαιρετικό οπτικό αποτέλεσμα έτσι με τη σειρά που τα έχεις τοποθετήσει.
    Όλα καλά!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ'ευχαριστώ Χρυσαυγή μου! Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  3. Έρη μου μέσα στο μυαλό μου είσαι, τα σπαράγγια στον κήπο μας άρχισαν να εμφανίζονται και σκεφτόμουν να φτιάξω κάτι για το Πάσχα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χαίρομαι Λίλα μου, να την φτιάξεις δεν θα το μετανιώσεις! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα και καλή εβδομάδα! Τι όμορφο παραμύθι, όντως η άνοιξη ήρθε επιτέλους! Υπέροχη και η ανοιξιάτικη τάρτα σου, εμφανίσιμη και ελαφριά, νομίζω ότι είναι εξαιρετική επιλογή για το πασχαλινό μας τραπέζι!
    Πολύ ενδιαφέρουσα η ζύμη με γιαούρτι και κόλιανδρο! Τα σπαράγγια είναι τοποθετημένα με τόση επιμέλεια! Μπράβο κοριτσάκι! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή εβδομάδα φιλενάδα, είπα να αισθανθούμε ελαφρώς παιδάκια σήμερα!
      σ'ευχαριστώ πολύ! φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Εκπληκτική παρουσίαση.
    Πρέπει να έχει φανταστική γεύση.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι ειναι ωραία πρόταση Στέλλα μου! φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα!! Καλό μήνα και καλή εβδομάδα! Τέλεια η ζύμη σου για κουρού! Την αναβάθμισες με τις πρόσθετες επιλογές υλικών που χρησιμοποίησες. Πολύ ωραία και λαχταριστή πρόταση! Συνέχισε να μας εκπλήσεις! Έχω και μια ιδέα για το στρώσιμο των σπαραγγιών θα την δοκιμάσω οπωσδήποτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ'ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια Νίκο!

      Διαγραφή
  7. Καλό Μήνα!!!
    Υπέροχη εισαγωγή!! Θα σταματήσω να μπαίνω σε αναρτήσεις μου φαίνεται για΄τι θέλω να τα φτιάξω όλα κι αυτό δεν κάνει γιατί θα τα φάμε κι από την άλλη εκεί που θα είμαι σε λίγες μέρες δεν θα έχω τα περισσότερα υλικά και τη δυνατότητα να τα φτιάχνω.Όμως θα κρατήσω αυτή την ωραία σου τάρτα για αργότερα αρκεί να βρω σπαράγγια.
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα, και εγώ αυτο παθαίνω Ξανθή μου! Οχι βρε συ μην σταματήσεις!
      Φιλιά πολλά και σ'ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  8. Καλό Μήνα κι από μένα κι ελπίζω να μην σας έκαναν πολλές φάρσες!
    Το παραμύθι Eri μου, επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, αιώνες τώρα... ίδιο, απαράλαχτο και ευτυχώς που είναι έτσι...Αυτό είναι το μεγαλύτερο ηθικό δίδαγμα που μπορούμε να έχουμε απ' αυτό!

    Η τάρτα σου είναι τέλεια και πολύ, μα πάρα πολύ όμορφα παρουσιασμένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμία φάρσα Πηνελόπη μου, αστα! Το ξεχάσαμε και εμεις ότι ηταν πρωτομηνιά χθες! Σ'ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  9. Υπέροχη η τάρτα σου 'Ερη και η παρουσίασή σου "όλα τα λεφτά". Πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ ωραία τάρτα, πιο ελαφριά εκδοχή η ζύμη με γιαούρτι και λάδι μου φαίνεται, τα μπαχαρικά και το ξύσμα λεμονιού που έβαλες νομίζω πως συμπληρώνοται ιδανικά μεταξύ τους, άψογα και ισορροπημένα όλα!
    Το παραμύθι αν και φωτεινό (χε χε) μου άρεσε και μου άνοιξε και την όρεξη για ένα κομματάκι τάρτας, καλό μήνα και πολλά φιλιά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχεις δικιο Εφη μου, το ξύσμα είναι πολύ καλή προσθήκη. χαιρομαι που σου άρεσε το παραμυθάκι. Δεν ειναι σκοτεινό αλλά μια δόση μαγικού την έχει!
      φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  11. Καλό μήνα Έρη μου και καλή εβδομάδα! Υπέροχο παραμύθι αλλά υπέροχη και τάρτα!!! Δεν έχω φτιάξει ποτέ τάρτα με σπαράγγια γιατί δεν τα πολυσυμπαθώ αλλά θα δοκιμάσω μιας κι έχω κάποια από την Καβάλα (υπάρχουν καλλιέργειες εκεί) αλλά είναι άσπρα!! Φαντάζομαι ότι δεν πειράζει!!! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα Κική μου, καλή εβδομάδα! Ναι το ξέρω ότι έχει καλιέργεια η Καβάλα και ναι είναι τα άσπρα. Η διαφορά τους ειναι ότι τα άσπρα θέλουν περισσότερο καθάρισμα.. Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  12. Καλημέρα Ερη μου!
    Ομορφο το παραμύθι, ακόμη πιο όμορφη η τάρτα σου!
    Η ζύμη σου φαίνεται εξαιρετική και το όλο αποτέλεσμα πολύ εμφανίσιμο!
    Τα σπαράγγια τα αγαπάμε κι εμείς πολύ!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαιρομαι που σου άρεσε Ελένη μου! φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  13. Καλημέρα, Έρη μου!
    Τι ωραία που καλωσόρισες την άνοιξη! Μπράβο και ευχαριστούμε!
    Η τάτρα πολύ εμφανίσιμη και τα υλικά της νοστιμότατα! Δυστυχώς εδώ έχω μόνο σπαράγγια Ολλανδίας αλλά θα την επιχειρήσω.
    Φιλιά, καλό μήνα και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εννοείςσε κονσέρβα Helen? Ή φρέσκα? Της κονσέρβας ίσως λιώσουν λίγο παραπάνω..
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
    2. Όχι τα φρέσκα σε ματσάκια που θέλουν ξεφλούδισμα και είναι αρκετά ακριβά. Θα δοκιμάσω, μόλις βρω φρέσκα.

      Διαγραφή
  14. Καλημέρα και καλή εβδομάδα Έρη μου!!!
    Το παραμύθι πολύ όμορφο!
    Για τη τάρτα τι να πω με έχεις καταπλήξει(ουάουυυυυ)!!!
    Μπράβο είναι τέλεια!!!Πολλά φιλιά!
    ***Ελα να παραλάβεις το βραβείο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ'ευχαριστώ Ελένη μου! Φιλάκια!

      Διαγραφή
  15. Γεια σου Ερη μου καλό μήνα και καλή βδομάδα!
    Το παραμύθι σου με μάγεψε! Παρόλο που εδώ ζούμε το αντίθετο σενάριο της σταδιακής υπεροχής του πνεύματος του Χειμώνα...
    Η ζύμη της τάρτας σου είναι πολύ ενδιαφέρουσα! Την κρατάω για δοκιμή. Έχω κολλήσει χρόνια τώρα με την Pâte brisée, που είναι... μες το βούτυρο και αποφεύγω τις τάρτες όσο μπορώ (γιατί τις λατρεύω) για να μη τρώω βούτυρο. Ίσως η συνταγή σου είναι η λύση μου!
    Σ ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα Αγγελική μου, να σου πω σκεφτόμουν να την κάνω με κανονική μπριζέ και μετά λέω αντε καλέ γιατι να μην κάνω μια με γιαουρτάκι και ελαιόλαδο? Και δεν το μετάνιωσα, βγήκε πολύ καλή να την δοκιμάσεις!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Καλό μήνα και καλή εβδομάδα!Τι ωραίο παραμύθι και η τάρτα με τα σπαράγγια πρέπει να είναι πολύ γευστική!Ότι πρέπει γι' αυτή την περίοδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σπυριδούλα μου σ'ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  17. σπαράγγια, η ελίτ της γεύσης.
    καλή εβδομάδα Captain Cook!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Summer Blues!! καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  18. Πραγματικά gourmet πιάτο Έρη! Και το παραμύθι ...παρηγορητικό. Μετά το πνεύμα του Χειμώνα ζεσταίνουν την καρδιά μας τα νιάτα της Άνοιξης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ'ευχαριστώ πολύ vita μου, σαν την Ανοιξη και το Φθινόπωρο δεν έχει!

      Διαγραφή
  19. ‘Ερη ξαναήρθα για να σου πω ότι σε περιμένει βραβείο στο blog μου και ότι πριν λίγο γύρισαν οι γονείς μου από το χωριό και φέρανε αβρονιές και σπαράγγια, τα σπαράγγια τα κατάσχεσα : ) Να είσαι καλά και καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τί φοβερή και πολύ εμφανίσιμη τάρτα είναι αυτή?Είναι ότι πρέπει για το πασχαλινό τραπέζι,έχεις απόλυτο δίκιο!!!Τα σπαράγγια μπορώ να τα βρώ και κατεψυγμένα?Οσο γαι την παραμυθοϊστοριούλα σου με έκανε να νοιώσω για λίγο παιδί και σ'ευχαριστώ γι'αυτό!!!φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαιρομαι πολύ που σου άρεσε και η τάρτα και το παραμύθι Έλενα! φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  21. Φαίνεται τέλεια...εδω και κάποιο καιρό έω εκτιμήσει ιδιαίτερα τα σπαράγγια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ειναι νόστιμα! Ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  22. Αυτήν την τάρτα την θαύμασα στο facebook! Και η αλήθεια είναι ότι δεν συμπαθώ καθόλου τα σπαράγγια, αλλά θα δοκίμαζα σίγουρα, γιατί από εμφάνιση σκίζει! Και η φωτό μου άρεσε πολύ!
    Εράκι μου γλυκό ευχαριστώ για τις ευχές και για το όμορφο σχόλιο! Πάντα χαίρομαι όταν μου γράφετε όμορφα πράγματα, αλλά όταν έρχονται από άτομα που γνωρίζουν καλά τη μαγειρική και ζαχαροπλαστική (φυσικά καλύτερα από εμένα) χαίρομαι ακόμη περισσότερο! Γι αυτό σ' ευχαριστώ πολύ κοριτσάκι μου!
    Σε φιλώ και να χαίρεσαι κι εσύ το κουκλί σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκιά μου Λίτσα σ'ευχαριστώ πολύ! Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  23. Τι όμορφη η ανάρτηση σου Έρη μου! Όσο για την τάρτα σου με έχει ξετρελάνει! Τα σπαράγγια τώρα τελευταία τα ανακάλυψα και τα έχω αγαπήσει πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ τα αγαπώ Μαρία μου! Φιλάκια πολλα, σ'ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  24. Γεια σου Έρη, με τις τόσο ωραίες προτάσεις!
    Τα σπαράγγια μ΄αρέσουν και η ζύμη τύπου κουρού είναι εγγύηση για μια νόστιμη βάση.
    Με την τελευταία φωτογραφία της τάρτας εντυπωσιάστηκα.
    Εξαιρετική!

    Αν και αργοπορημένη με παίρνει να πω καλό και γιορτινό μήνα;
    Φιλιά!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκιά μου Ζαμπία σ'ευχαριστώ πολύ!
      Καθυστερημένα και απο μένα χίλια συγνώμη καλό μήνα!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  25. Πανέμορφη είναι η τάρτα σου Έρη! Ανοιξιάτικη και καταπράσινη! Καλή Άνοιξη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Θέλω ένα κομμάτι... και πέφτει και λίγο μακρυά ο Καναδάς... ΑΧ!!!!!!
    Τέλεια η τάρτα σου Έρη μου!!!
    Πολλά φιλιά!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ γλυκό μου κοριτσάκι!

      Διαγραφή
  27. Ομορφα λογάκια, υπέροχη τάρτα!
    Μου έστειλαν άγρια σπαράγγια (οβριές) από τον Κέρκη της Σάμου σήμερα το πρωί και θα τις αξιοποιήσω άμεσα. Επειδή αυτές είναι πιο πικρές από τα κανονικά σπαράγγια, νομίζω θα κάνουν ωραία κόντρα με τη γλύκα του κασεριού (παίρνω συνήθως κασέρι Ξάνθης, αλλά το κασέρι Μυτιλήνης είναι πολύ πιο «πατατένιο» και ταιριάζει περισσότερο).

    Θα τη φάω στην υγειά σου, να ξέρεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος6/4/13, 12:41 π.μ.

    Πολύ ωραία συνταγή, γρήγορη, εύκολη και πολύ νόστιμη. Ειδικά η ζύμη μου βγήκε καταπληκτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...