9/5/12

Μαυρομάτικα Φασόλια με Λουκάνικο και Ψητές Μελιτζάνες



 Όταν ήμουν παιδί τα μοναδικά πιάτα με όσπρια που έτρωγα ήταν τα ρεβίθια και οι γίγαντες στον φούρνο. Στην συνέχεια, μεγαλώνοντας και αφού διευρύνθηκε η γευστική μου παλέτα (που λένε και εδώ στο Αμέρικα) σιγά σιγά άρχισαν να προσθέτονται οι φακές και τα φασόλια της φασολάδας. Ενα όσπριο που ακόμη δεν έχω δοκιμάσει είναι τα κουκιά..
 Τα μαυρομάτικα άργησα να τα ανακαλύψω ενώ επί της ουσίας δεν είχα κανένα λόγο για να τα αποφεύγω.. Τώρα πια είναι από τα αγαπημένα μου όσπρια, είναι γλυκά φασόλια που συνήθως δεν θέλουν μούλιασμα και τα βρίσκω και πολύ εμφανίσιμα με το μαύρο τσαχπίνικο ματάκι τους! Εδώ γνώρισα και μια αδερφική ποικιλία φασολιών τα οποία έχουν ροζ ματάκι αντι για μαύρο και  τα λένε pink eyed peas.. Πάμε όμως τώρα στα black eyed peas...
Σας έχω μια πανεύκολη συνταγή για μαυρομάτικα που σε συνδυασμό με το λουκάνικο και τις ψητές μελιτζάνες κανείς δεν μπορεί να πει όχι!
Εσείς τι σχέση έχετε με τα όσπρια? Ποιο είναι το αγαπημένο σας?
Υλικά (4 άτομα)


5 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
1 ξερό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
1 σκελίδα σκόρδο στην πρέσα
4 ντομάτες στον τρίφτη
1 ματσάκι μάραθο
500 γρ μαυρομάτικα φασόλια
Αλάτι - Πιπέρι
3-4 μελιτζάνες τσακώνικες κομμένες σε φέτες, βουτηγμένες σε αλατόνερο και στραγγισμένες.
Λίγο λάδι σε ενα φλιτζανάκι για να βουρτσίσουμε τις μελιτζάνες.
3-4 καπνιστά λουκάνικα κομμένα σε κομματάκια


Διαδικασία


Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το ελαιόλαδο και τοποθετούμε σε μέτρια προς δυνατή φωτιά. Προσθέτουμε το κρεμμύδι, αλατοπιπερώνουμε και προσθέτουμε το σκόρδο. ανακατεύουμε για λίγο και προσθέτουμε τις ντομάτες και τον μάραθο. ανακατεύουμε και προσθέτουμε τα φασόλια. Προσθέτουμε νερό ίνα σκεπάσει τα φασόλια και μόλις το φαγητό μας πάρει βράση, χαμηλώνουμε την φωτιά και σιγοβράζουμε μέχρι να χυλώσει το φαγητό και να μαλακώσουν τα φασόλια.
Σε γκριλιέρα ή αντικολλητικό τηγανάκι ψήνουμε τις μελιτζάνες αφού πρώτα τις λαδώσουμε με ένα πινέλο και από τις δυο πλευρές. Τις κρατάμε στην άκρη.
Στο ίδιο σκεύος προσθέτουμε το λουκάνικο και ανακατεύουμε να ψηθεί και να ροδοκοκκινίσει. Αφαιρούμε το λουκάνικο από την φωτιά και το στραγγίζουμε σε απορροφητικό χαρτί. Το κρατάμε στην άκρη.
Όταν τα φασόλια είναι έτοιμα, σερβίρουμε βάζοντας μερικές φέτες μελιτζάνας στο πιάτο, συνεχίζουμε με τα φασόλια και στην συνέχεια με το λουκάνικο. Συνοδεύουμε με τριμμένη φέτα και φρέσκο χωριάτικο ψωμάκι.




 Καλή Όρεξη!

42 σχόλια:

  1. Καλημέρα Έρη !!! Αν και εσύ κοιμάσαι τώρα αλλά έτσι είναι οι αποστάσεις!!! Τρελαίνομαι για μαυρομάτικα φασόλια τα κάνω τώρα το καλοκαίρι σαλάτα με διάφορα μέσα από τόνο μέχρι λαχανικά επειδή σούπες δεν τρώγονται τώρα ευχάριστα!!! Μου έδωσες μια ακόμη εναλλακτική ιδέα για το καλοκαίρι θα δοκιμαστεί σίγουρα!!! Δείχνουν πεντανόστιμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέλεια νίκο θα περιμένω καλοκαιρινή συνταγή για όσπρια. Κ εγώ το καλοκαίρι συνυθως κάνω σαλάτα τις φακές και τα μαυρομάτικα. Καλό απόγευμα, σ'ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  2. ΕΡΗ ΜΟΥ ΚΑΛΗΜΕΡΑ!
    ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ! ΜΠΡΑΒΟ!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ;καλημερα ερη...μμμμμμμμμμ..αγαπημένα όλα τα όσπρια εκτός απο ρεβύθια....ωραία η συνταγούλα σου..θα τη δοκιμάσω!!!φιλιααααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι το θυμάμαι ότι δεν σου αρέσουν τα ρεβίθια Τάνια. Βρε συ χάνεις βρε!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα από Ελλάντα!!
    Τα μαυρομάτικα δεν τα έχω δοκιμάσει ποτέ και δεν βρήσκω τελικά το λόγο γιατί!! Το λουκάνικο που το αγαπώ φαντάζομαι ότι δίνει ωραιότατη πικάντικη γεύση στο φαγητό και οι μελιτζάνες το γλυκαίνουν. Τα 3 υλικά που χρησιμοποιησες νομίζω ότι δένουν υπέροχα μεταξύ τους. Θα ήθελα να το δοκίμαζα πολύ το πιάτο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Χρυσαυγή μου, ήρθε ο καιρός τους! Είναι ένα νόστιμο εναλλακτικό πιάτο..

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα Έρη μου...κι εγώ λατρεύω τα μαυρομάτικα για κείνη την μοναδικά ιδιαίτερη γεύση τους!!! Φαντάζομαι ο συνδυασμός που έκανες πρέπει να είναι καταπληκτικός!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Κική μου, θα σου αρέσουν σίγουρα να τα δοκιμάσεις κ έτσι!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  6. Έρη μου καλημέρα μμμμμμμ!!!!Η μυρωδιά τους πέρασε τον Ατλαντικό θα πρέπει να είναι τέλεια όλες αυτές οι γεύσεις μαζί....έμεινε καμιά μεριδούλα;Να είσαι καλά φιλιά πολλά!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Ροδάνθη μου! Αυτο συμβαίνει συχνά στην μπλογκογειτονιά, οι μυρωδιές ταξιδεύουν απο την μια άκρη του πλανήτη στην άλλη. Μα δεν ειναι μαγικό?!!
      Φιλάκια πολλά!!

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα Έρη, όλα τα όσπρια τα αγαπούμε άλλα πολύ κι άλλα λιγότερο, εκτός από τα κουκιά που είναι απαγορευτικά για τα περισσότερα μέλη της οικογένειας.
    Κάποια όσπρια όπως τα μαυρομάτικα και τα ρεβίθια ας πούμε δεν ήταν πολύ αγαπητά μέχρι που άρχισα να τα μαγειρεύω με πολλούς διαφορετικούς τρόπους πέραν των κλασικών συνταγών κι αυτή που προτείνεις είναι πολύ ενδιαφέρουσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ξανθή μου, καλησπέρα!

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα κορίτσι!
    Τι ωραίος συνδυασμός υλικών! Και αρκετά ασυνήθιστος! Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα πολύ ευπαρουσίαστο και πλούσιο πιάτο!
    Με τα όσπρια η σχέση μας είναι άριστη! Για πολλά χρόνια οι φακές ήταν το αγαπημένο μου όσπριο, αλλά νομίζω ότι στην παρούσα φάση προτιμώ ρεβίθια και γίγαντες!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα φιλενάδα μου χαίρομαι που σου άρεσε το πιάτο. Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  9. Goodmorning Ερη! Εκπληκτικη παρουσιαση για μια υπεροχη συνταγη!
    Εγω θα εβαζα στην πρωτη θεση τα ρεβυθια, αν και μου αρεσουν ολα τα οσπρια. Τελευταια ανακαλυψα και την φαβα (λαθουρι) που μου αρεσε επισης πολυ!
    Φιλια,
    Μαρινα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ να σου πω την αλήθεια στην πρώτη θέση τα ρεβίθια θα έβαζα πρώτα, τους έχω αδυναμία απο παιδί.. Και η φάβα μοιάζει κάπως στην γεύση με τα ρεβίθια νομίζω..
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα!Τα μαυρομάτικα είναι το πιο αγαπημένο μου απο τα όσπρια και σε συνδυασμό με τα λουκάνικα και τις μελιτζάνες θα είναι απίθανα!!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Σπυριδούλα μου, τότε θα σου αρέσει σίγουρα η συνταγή. Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  11. Καλημέρα Έρη!
    Τι λαχταριστή νοστιμιά! Αν και δεν είμαι και η φανατικότερη οπαδός των οσπρίων, αυτός ο συνδυασμός μου άνοιξε την όρεξη.
    Εκπληκτική παρουσίαση φυσικά :)
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καρεν μου σέυχαριστώ πάρα πολύ!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Τα μαυρομάτικα τα αγαπάει μέχρι και το ... σκασμένο της οικογένειας, δηλαδή ο γιος μου ο μεγάλος.
    Πεντανόστιμος συνδυασμός με το λουκανικάκι και την μελιτζάνα.
    Αλήθεια, βρίσκεις τσακώνικες εκεί??
    Φιλάκια, καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα γλυκιά μου Έλενα, εδώ είναι μια ποικιλία περίπου ίδια με τις τσακώνικες, λέγονται όμως Ισπανικές μελιτζάνες εδώ. Ειναι η ίδια πάντως..
      Φιλάκια Ελενά μου, σ'ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  13. Εγώ έχω άριστη σχέση με τα όσπρια Eri μου, εκτός ίσως από την φάβα, που απλώς δεν την πολυ μαγειρεύω.
    Όσο για το συνολικό σου πιάτο...με "πέθανες γειτόνισσα - κακούργα δολοφόνισσα"!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα, φιλάκια Πηνελόπη μου, σ'ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  14. Γεια σου ¨Ερη μου πολύ ωραία συνταγή, εγώ δεν τρώω όσπρια, αλλά ο άντρας μου τρελαίνετε, με το λουκάνικο και τη μελιτζάνα, θα γίνει το αγαπημένο του, θα του κάνω έκπληξη την επόμενη φορά που θα κάνω όσπρια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να του το κάνεις Χρυσα μου, θα του αρέσει! Φιλάκια πολλά, σ'ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  15. Κι εγώ δεν έχω δοκιμάσει κουκιά ή μάλλον τα έχω απορρίψει. Όλα τα άλλα όσπρια τα λατρεύω αλλά λόγω κολίτιδας δυστυχώς τα στερούμαι μερικές φορές.
    Ο συνδυασμός που έχεις κάνει Έρη μου είναι άκρως λαχταριστός!!
    Φιλιά πολλά εκεί στα μακρινά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ευτυχώς τα πάμε καλά με αρκετά όσπρια οικογενειακώς! Συνήθως τα μαυρομάτικα τα φτιάχνω σαλάτα αλλά πολύ μου αρέσει και ο συνδυασμός μαυρομάτικου και μελιτζάνας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ερη μου τέλεια, εξαιρετική εμφάνιση!Όσο για το συνδυασμό τι να πω, καταπληκτικός!!!Ευτυχώς με τα όσπρια έχουμε πολύ καλή σχέση οικογενειακώς!Θα τη δοκιμάσω τη συνταγή σου για αλλαγή απο τα συνηθισμένα!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τα μαυρομάτικα κάνουν πολύ ωραίες σαλάτα. Πολύ όμορφη η παρουσίαση.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Eri, αυτό το φαγητό είναι το ιδανικό για τον άνδρα μου. Τρελαίνεται για φασόλια, μελιτζάνες, όσο για τα λουκάνικα...... Ωραίος μεζές και για κρασάκι και για ουζάκι.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τρώω μόνο τις φακές, και σπάνια φασόλια. Πολύ ωραίο το φαγητάκι σου! Γεια στα χέρια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μια άλλη άποψη να δοκιμάσουμε και να λατρέψουμε τα μαυρομάτικα! Ωραιότατο και λαχταριστό πιάτο.

    Σε φιλώ
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Τελειο πιάτο!!!!!!!!!!! θα το φτιάξω σύντομα!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΑΑααα και πού ΄σαι.... κουκιά πριν δοκιμάσεις να δεις αν έχεις το ένζυμο G6PD... για να μην πάθεις δηλητηρίαση.... Τα κουκιά είναι πεντανόστιμα είτε φρέσκα, σαν τα φασολάκια ή ξερά!!!!!! εγώ τρελαίνομαι για κουκιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Έρη μου.. το πιάτο σου το ερωτεύτηκα με την πρώτη ματιά!!!
    Θα το κάνω σύντομα πολύ μου αρέσει!!
    Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. i love the look of this recipe..i will definitely be making it next summer..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Το αγαπημένο μου όσπριο είναι τα ρεβύθια ειδικά μαγειρεμένα με κάρυ! Τα δικά σου φασολάκια όμως δείχνουν απίθανα και θα δοκιμαστούν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μέχρι τώρα τα είχα δοκιμάσει σε σαλάτα αλλά τώρα θα τα συνδυάσω και με τη μελιτζάνα που κρύβω στο ψυγείο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...