23/5/12

Θρακιώτικη Μελιτζάνα Σαλάτα





Άλλο ένα πιάτο στην κατηγορία Θρακιώτικες Συνταγές σας έχω σήμερα.
Είναι μια καταπληκτική, πεντανόστιμη σαλάτα μέσα στην απλότητα της. Θυμάμαι την μητέρα μου να την φτιάχνει συχνά τους καλοκαιρινούς μήνες και φυσικά όλα τα ταβερνάκια στην Ξάνθη την έχουν στο μενού τους. Είναι μια από τις αγαπημένες μου καλοκαιρινές σαλάτες την οποία πολλές φορές απολαμβάνω και σαν πολύ ελαφρύ γεύμα. Οι γεύσεις δένουν απόλυτα μεταξύ τους, η ζεστή σχεδόν καπνιστή γεύση της μελιτζάνας έρχεται σε αντίθεση  με την φρέσκια ντομάτα και την κρύα γεύση της φέτας και το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό.
Μερικές φορές πρόσθέτω και μερικά κομματάκια κάπαρης στην σαλάτα, υλικό που δεν υπάρχει στην Παραδοσιακή συνταγή αν θέλετε την προσθέτετε. Σας προτείνω να μην παραλείψετε το ψιλοκομμένο σκόρδο γιατί πραγματικά απογειώνει την γεύση της μελιτζάνας. Αν όμως αποφασίσετε να το παραλείψετε, τουλάχιστον 1 ώρα πριν σερβίρετε την σαλάτα, βάλτε σε ένα ποτηράκι λίγο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο με μια λιανισμένη σκελίδα σκόρδο. Όταν είναι να σερβίρετε, αφαιρέστε το σκόρδο και περιχύστε με το αρωματισμένο λάδι την σαλάτα.

Υλικά

1 μελιτζάνα φλάσκα μεγάλη
1 ντομάτα ψιλοκομμένη
120 γρ σκληρή φέτα τριμμένη στον χοντρό τρίφτη
1-2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες
1/2 ματσάκι μαϊντανό ψιλοκομμένο
3 κουταλιές της σούπας έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
1 κουταλιά της σούπας κόκκινο ξύδι
Αλάτι - Πιπέρι

Διαδικασία

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 220 βαθμούς τρυπάμε με πιρούνι σε διάφορα σημεία την ολόκληρη μελιτζάνα και την ψήνουμε για 45 λεπτά μέχρι να μαλακώσει αρκετά. Εναλλακτικά μπορείτε να ψήσετε την μελιτζάνα στα κάρβουνα μέχρι να μαλακώσει.
Την βγάζουμε και την αφήνουμε στην άκρη να πέσει λίγο η θερμοκρασία της. Δεν κόβουμε το κοτσάνι, το κοτσάνι θα μας βοηθήσει να την ξεφλουδίσουμε ευκολότερα και επίσης κρατάει το σχήμα της η μελιτζάνα.


Αφου την ξεφλουδίσουμε την αλατοπιπερώνουμε και την τοποθετούμε σε πιάτο. Απο πάνω προσθέτουμε την ντομάτα, το σκορδο, την κάπαρη, την φέτα και τον μαιντανό. Περιχύνουμε την σαλάτα με το ελαιόλαδο, το ξύδι και σερβίρουμε.



Καλή Όρεξη!

39 σχόλια:

  1. Αχ Έρη μου! Τι νοστιμιά είναι αυτή! Υπέροχη! Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαιρομαι που σου άρεσε Αγγελική μου, φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Ακριβώς τα ίδια υλικά βάζω κι εγώ, μόνο που την ψήνω στο καμινέτο και προσθέτω και αγγουράκι ψιλοκομμένο. Η μαμά μου τη λιώνει τη μελιτζάνα και έτσι έχει όψη κλασικής μελιτζανοσαλάτας. Με μια φρατζόλα ψωμί από δίπλα μπορώ να τη φάω κανονικά για καλοκαιρινό μεσημεριανό!! Μιαμ μιαμ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι κάνεις βρε κοριτσάκι μου, πως είσαι? Εχω καιρό να σε δω!
      Τέλεια γίνεται και με το καμινέτο. φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. γιαμιιιιιιιιιιι....υπέροχο και μυρωδάτο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άντε και με τούτη τη μελιτζανούλα σου, μου θύμησες τώρα τις περσινές καλοκαιρινές βόλτες μου Έρη μας :-)
    Και φέτος τα πράγματα μου μοιάζουν ακόμη πιο "δύσκολα".
    Καλημέρες πολλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχ βαχ, κ εγώ θέλω βολτίτσες στην ξάνθη και να σταμάτάω κάθε λεπτό για να χαιρετάω κόσμο σαν τον Μαυρογιαλούρο χαχα! Φιλάκια Πηνελόπη μου!

      Διαγραφή
  5. Ερη μου καταπληκτική,με ωραία υλικά και απολύτως ταιριαστά!!!Θυμίζει καλοκαιράκι, τέλεια!!!!
    Φιλιά πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπέροχη!!!! Καταπληκτική καλοκαιρινή νοστιμιά κι ένα πολύ ωραίο ελαφρύ γεύμα αν τη συνοδέψεις με φρυγανισμένο ψωμάκι!!! Να είσαι καλά Έρη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μωρε δώσε μου εμένα μπόλικο φ΄ρεσκο ψωμί και δεν με φτάνουν 5 πιατέλες Κική μου! Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Μελιτζάνα.... όσο δεν την έτρωγα μικρή... τόσο την λατρεύω τώρα! Εμείς την ανοίγουμε στη μέση και της βάζουμε λαδάκι, ξιδάκι, αλάτι και σκόρδο....εκτός βέβαια απο την κλασική πολτοποιημένη. Αχ!!!!!!!!!!! τρέχουνε τα σάλια μου!
    Κάπου είχα διαβάσει ότι η μελιτζάνα συγκαταλέγεται στην κατηγορία των φρούτων περισσότερο παρά των λαχανικών.... κι αν κρίνω κι από το όνομά της melongena θα έλεγα ότι έχει πρώτο συνθετικό το melon όπως το έχει δεύτερο το αγγλικό watermelon=υδροπέπον. Πέπον=melon
    Με έπιασε κρίση πρωι πρωι χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω τι είναι αλλά εγώ την αγαπώ! Φιλάκια Τατιάνα!

      Διαγραφή
  8. Εξαιρετική, λαχταριστή πρόταση ορεκτικού/κύριου! :)
    Τη φτιάχνω κι εγώ με μικροδιαφορές.
    Καλά που μας τη θύμισες να την απολαύσουμε...τώρα το καλοκαιράκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επειδή μιαν αδυναμία στην μελιτζάνα την έχω ως Τσακώνισσα που είμαι, το μεζεδάκι σου με ξεσήκωσε Ερη μου!!
    Το σκορδάκι δεν θα το παρέλειπα με τίποτα!
    Ααααχχχ καλοκαιράκι, που είσαι??
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ερχεται ερχεται Έλενα, αφου ήρθε εδώ στον Βορρά, σε λίγο θα σου χτυπήσει την πόρτα.
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  10. Έρη ακριβώς την ίδια συνταγή κάνω και εγώ με την μόνη διαφορά ότι δεν της βγάζω την φλούδα αλλά την χαράζω κατά μήκος και την ανοίγω σαν βαρκούλα και εκεί βάζω τα άλλα υλικά!!! Και ψηφίζω ναι στο σκόρδο!!!! Από το πρωί που γυρίζω την μπλογκογειτονιά όλο νοστιμιές είστε έλεος έτσουξε το στομάχι μου !!! χαχαχαχα Την Καλημέρα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχα πρώτη φορά ακούω έτσουξε το στομάχι!! χαχαχα!!! Πραγματικά πολύ παραστατική πρόταση!
      Ευχαριστώ Νίκο!

      Διαγραφή
  11. ΕΡΗ ΜΟΥ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ!
    ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μόλις έβαλα τη μελιτζάνα στο φούρνο για να συνοδέψω τη φακή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ελπίζω να σας άρεσε Φωτεινή μου!

      Διαγραφή
  13. Eri, καλημέρα. Πολύ καλή πρόταση η σημερινή, με την μελιτζάνα, που είναι από τα αγαπημένα λαχανικά του καλοκαιριού και προσφέρεται για πολλές πολλές συνταγές. Νομίζω ότι είναι πλήρες φαγητό με τα υλικά που περιέχει και πολύ νόστιμο. Το ψήσιμο στα κάρβουνα του δίνει άλλη νοστιμιά, αλλά μια και δεν τα έχω εύκαιρα, τις ψήνω στο γκρίλ ή στην ψηστιέρα. Μια χαρά βγαίνουν.
    θρακιώτικη μελιτζάνα σαλάτα φτιάχνει και η μεγάλη μου αδελφή. Την έμαθε από την πεθερά της, που ζει στο Διδυμότειχο. Καταπληκτική.
    Μου άνοιξες την όρεξη!
    Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ'ευχαριστώ Ειρήνη μου, η αλήθεια είναι ότι στα καρβουνα η μελιτζάνα παίρνει την καπνιστή γεύση που της αξίζει...
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  14. Τι υπέροχη καλοκαιρινή σαλάτα!
    Πολύ μου αρέσει τόσο σε γεύση, όσο και σε εμφάνιση!
    Μ' αρέσει πολύ και η παρουσίασή της στο συγκεκριμένο πιάτο!
    Φιλάκια Έρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υπέροχη αρωματική συνταγή της Θράκης, λατρεύω Θρακιώτικες συνταγές, ευχαριστούμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Λατρεύω της συνταγές της Βόρειας Ελλάδας! Ευχαριστούμε Έρη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Η νοστιμιά στην απλότητα! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Θα την φτάξω την μελιτζάνα σου, Έρη, μόλις βρω καλή φέτα, γιατί εδώ έχουν κυρίως Γαλλική. Η Ελληνική, όταν έρχεται, εξαφανίζεται αμέσως!
    Δεν θα παραλείψω κανένα υλικό της!
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καπως ετσι την φτιαχνω κι εγω, αν και πολλες φορες αναγκαζομαι να παραλειψω την φετα γιατι δεν την τρωει ο Δημητρης (δεν ξερει τι χανει!).
    Υπεροχη παρουσιαση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τι ωραία συνταγή!!Δεν την έχω δοκιμάσει ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Είχα μια Θρακιώτισσα γειτόνισα όταν έμενα στη Θεσ/νίκη και τη θυμάμαι αυτή την υπέροχη σαλάτα της!
    Επίσης θυμάμαι πολύ Έρη την κολοκύθα γλυκό, βγαλμένο με την αρίδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Τέλειος μεζές και με όσο περισσότερο σκόρδο το δυνατόν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Υπέροχος μεζές... θα συμφωνήσω!!!!!!!!!!!!
    Καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Νομίζω πως η μητέρα μου θα τη λάτρευε αυτη τη συνταγή!!! Θα της τη δώσω!!! Φιλια και καλό Σαββατοκύριακο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τέλεια η συνταγή, δεν την ήξερα!!!Κάτι με έχει πιάσει και τρώω πολλές μελιτζάνες τελευταία καί ειναι ότι πρέπει η συνταγή....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. τελεια! θα την φιαξω παραυτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...