23/7/12

Καλοκαιρινό Μπριάμ



Υλικά (για ενα ταψάκι, περίπου για 4 -5 άτομα)

Για την σάλτσα
4 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
Αλάτι - Πιπέρι
1 σκελίδα σκόρδο λιωμένη στην πρέσα
2 ώριμες ντομάτες στον τρίφτη
1 ντομάτα κομμένη σε κομματάκια (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε 5 κουταλιές της σούπας ντομάτα κονκασέ)
1 κουταλάκι του γλυκού ρίγανη
3 κουταλιές της σούπας φρέσκο μαϊντανό ψιλοκομμένο
2 κουταλιές της σούπας φρέσκο δυόσμο ψιλοκομμένο
Ελάχιστη ζάχαρη
Για τα λαχανικά
2 κολοκυθάκια  κομμένα σε φέτες
1 μεγάλη μελιτζάνα φλάσκα ή 4 μικρές τσακώνικες κομμένη σε φέτες και στη συνέχεια σε κομμάτια περίπου ίδιο μέγεθος με τις φέτες από τα κολοκυθάκια
2 πατάτες κομμένες σε φέτες και στην συνέχεια σε κομμάτια περίπου ίδιο μέγεθος με τα προηγούμενα λαχανικά
2 κόκκινες γλυκές πιπεριές κομμένες παρομοίως
4-5 κουταλιές της σούπας τριμμένο κεφαλοτύρι ή παρμεζάνα

Διαδικασία

Αλατίζουμε τις μελιτζάνες και τα κολοκυθάκια και τα απλώνουμε σε ένα πιάτο μέχρι να ετοιμάσουμε την σάλτσα μας. Κόβουμε τις πατάτες και τις βάζουμε σε ένα σκεύος με νερό.
Ξεκινάμε την σάλτσα μας, βάζουμε σε ένα μικρό κατσαρολάκι ή  τηγάνι το ελαιόλαδο και τοποθετούμε το τηγάνι σε μέτρια προς δυνατή φωτιά. Μόλις ζεσταθεί το λάδι προσθέτουμε το ψιλοκομμένο κρεμμύδι και αλατοπιπερώνουμε. Περιμένουμε να μαλακώσει και προσθέτουμε το σκόρδο. Ανακατεύουμε για λίγο και προσθέτουμε τις τριμμένες ντομάτες κ τα κομματάκια ντομάτας. Περιμένουμε να πάρει βράση και μόλις πάρει βράση προσθέτουμε την ρίγανη, αλάτι , πιπέρι και την ζάχαρη. Δοκιμάζουμε για την γεύση και χαμηλώνουμε την φωτιά στο χαμηλό. Αφήνουμε την σάλτσα να σιγοβράζει για 10 λεπτά και στην συνέχεια προσθέτουμε τον μαϊντανό και τον δυόσμο. Συνεχίζουμε το σιγανό βράσιμο για άλλα 5 λεπτά. 
Προθερμαίνουμε τον φούρνο μας στους 180 βαθμούς.
Λαδώνουμε ελαφρώς ένα ταψάκι. Με χαρτί κουζίνας σκουπίζουμε τις μελιτζάνες και τα κολοκυθάκια από τα αλμυρά ζουμάκια που έχουν βγάλει. Ξεκινάμε και στρώνουμε εναλλάξ τα λαχανικά μας στο ταψί, κάθετα αλλά κ ελαφρώς πλαγιαστά το ένα δίπλα στο άλλο όπως φαίνεται στην φωτογραφία.

 
Περιχύνουμε με την σάλτσα και πασπαλίζουμε με το τριμμένο κεφαλοτύρι.



Δεν χρειάζεται να τα ανακατέψουμε για να πάει η σάλτσα στο κάτω μέρος του ταψιού, με το ψήσιμο η σάλτσα θα απλωθεί παντού. Ψήνουμε για μια ώρα και σερβίρουμε με τυρί φέτα και φρέσκο ψωμάκι.



Καλή Όρεξη!!!

Λογάκια
Αν χρησιμοποιήσετε μόνο φρέσκες ντομάτες, τότε προσθέστε και μια κουταλιά της σούπας πελτέ στην σάλτσα. Αν χρησιμοποιήσετε κονκασέ δεν χρειάζεται.. 
*************************************
Καλή εβδομάδα! Μετά από ένα γεμάτο Σαββατοκύριακο με πολύ φαγητό από έξω, ήρθε η ώρα για ένα ελαφρύ, γευστικό και αγαπημένο μπριαμ. 
Το πλέον κλασσικό καλοκαιρινό φαγάκι για το οποίο όμως μου έχετε στείλει μηνύματα ότι δεν σας πετυχαίνει.. Συγκεκριμένα στις συζητήσεις μας οι περισσότεροι μου λέτε ότι σας φαίνεται πως κάτι λείπει από την συνταγή σας. 
Καταρχήν να σας πω ότι το μπριάμ με κολοκυθάκια και μελιτζάνες είναι ένα κατεξοχήν καλοκαιρινό φαγητό και αν το κάνετε τον χειμώνα δεν θα έχετε το ίδιο αποτέλεσμα αφού τα υλικά που θα χρησιμοποιήσετε δεν είναι της εποχής. 
Τώρα είναι η κατάλληλη εποχή γι αυτό το πιάτο που οι μελιτζάνες, τα κολοκυθάκια, οι ντομάτες, ο δυόσμος, είναι στο φόρτε τους. 
Σήμερα θα σας δώσω την συνταγή όπως την κάνω εγώ και διαφέρει από την κλασσική.  Αν θέλετε δοκιμάστε την και ελπίζω να σας αρέσει.

37 σχόλια:

  1. Θα δώσω τη συνταγή στη μητέρα μου!!! Θα ενθουσιαστεί!!! Πολλα φιλια και καλη εβδομάδα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλάκια Σοφοκλή μου, σ'ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  2. Γεια σου Έρη μου, πεντανόστιμο το μπριάμ σου!!Πολύ μου αρέσει η "αρχιτεκτονική" των λαχανικών στο ταψί!!Καληνύχτα, ΧΟΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημερα,καλη εβδομαδα Ερη!Παρα πολυ ωραια η συνταγη σου!Και ωραια η παρουσιαση που εκανες!Με το τριμμενο κεφαλοτυρι απο πανω του δινη μια αλλιωτικη νοτα!!Καλα να περνας!!Φιλακια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε dimi μου, φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Πολύ ωραίο και καλοκαιρινό!Και πολύ κατατοπιστικές οι οδηγίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εννοείται πως το καλοκαίρι ενδείκνυται περισσότερο γι'αυτό το λαχταριστό φαγάκι!! η παρουσίαση όπως πάντα φοβερή! σλουρπ!!
    καλή βδομάδα Έρη μου και φιλούρες πολλές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπέροχο καλοκαιρινό φαγάκι και το μαγείρεψες υπέροχα Ερη μου!
    Θα συμφωνήσω μαζί σου, το μυστικό της επιτυχίας είναι φρέσκα (στον καιρό τους) λαχανικά, φρέσκα μυρωδικά και θα συμπληρώσω και φρέσκια ντοματούλα. Οποτε το έχω κάνει με φρέσκια ντοματούλα, νομίζω έχει μεγάλη διαφορά από όταν βάζω κονσέρβας.
    Φιλιά πολλά, καλή βδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλωσήρθες πίσω Έλενα, σ'ευχαριστώ πολύ, καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  7. Κατεξοχήν καλοκαιρινό πιάτο, πράγματι η επιτυχία του μπριάμ βασίζεται κυρίως στην εποχικότητα των υλικών!
    Ωραία η παραλλαγή σου Έρη μου, με πολύ ωραία μυρωδικά και το τυράκι από πάνω να του δίνει το κατιτίς παραπάνω!
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Ερμιόνη μου!

      Διαγραφή
  8. Το μπριαμ είναι απο τα φαγητά του καλοκαιριού! Και εγώ το φτιάχνω με τριμένο τυρί και φέτα! Γίνεται πολύ νόστιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Διαχρονικά εύγεστο πιάτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έρη μου φαίνεται πεντανόστιμο!!!!!! Μ'αρέσει πολύ αυτό το φαγητό το καλοκαίρι!!! Είναι ελαφρύ και πάνω απ'ολα εύκολο!!!!
    Προχθές έκανα την τουρτίτσα-παγωτό που μας πρότεινες! Βγήκε πολύ ωραία!!! Ο άντρας μου τρελλάθηκε!

    Φιλιά πολλά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ ειρήνη μου και χαιρομαι παρα πολύ που σας άρεσε η τουρτίτσα!

      Διαγραφή
  11. Έρη, το φαγητό αυτό το φτιάχνω χειμώνα καλοκαίρι, αφού πια βρίσκουμε όλα τα λαχανικά, όλες τις εποχές. Αλλά σαν την νοστιμιά των καλοκαιρινών λαχανικών που έχουν λουστεί από τον ήλιο, δεν υπάρχει βέβαια!! Αν θέλεις, δοκίμασε την επόμενη φορά να βάλεις λίγο περισσότερο ελαιόλαδο. Το μπριάμ είναι από τα φαγητά που το "ζητά", κατά την γνώμη μου το ελαιόλαδο, σε πιο αυξημένη ποσότητα. Είναι θέμα γεύσης του καθενός μας βέβαια, κάτι τέτοιο.
    Συμφωνώ με την Έλενα. Η φρέσκια ντομάτα δίνει ξεχωριστή νοστιμιά. Προσωπικά όταν θέλω πιο δεμένη την σάλτσα, στην ποσότητα που έχεις φτιάξει, προσθέτω και μια κουταλιά της σούπας, πελτέ ντομάτας. Δεν βαραίνει το φαγητό.
    Ωραία η παρουσίαση του φαγητού! Τι είπε ο μικρός όταν το δοκίμασε;
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου Ειρήνη το θέλει το λαδάκι αλλά αυτο είναι για ενα μικρό ταψάκι. Και για τον πελτέ συμφωνώ για υτο το είχα γράψει και στις σημειώσεις.. φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  12. Καλησπέρα κι από 'μένα! Εγώ πρώτα το έφτιαξα και μετά έρχομαι να κάνω σχόλιο! Χα,χα,χα,χα! Πολύ νόστιμο Έρη μου, αν και έκανα κάποια βλακεία με τη σάλτσα, που ακόμα δεν έχω καταλάβει!
    Πάντως το "έσωσα" και βγήκε πάρα πολύ ωραίο! Γειά στα χέρια σου!

    Πολλά φιλιά και καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου βγήκε λίγη η σάλτσα Selcouth? Γενικά εξαρτάται και απο το ταψάκι, αν σου φαίνεται λίγο κάνε λίγο παραπάνω. Σημασία έχει ότι σου άρεσε πάντως! Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  13. Δεν νοείται καλοκαιράκι χωρίς το μπριαμάκι του! Μπράβο Έρη, φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλησπερα Ερη
    Αφου κυτταξα προσεκτικα τις φωτογραφιες στη σημερινη αναρτηση,επρεπε ν'αποφασισω..προκειται για πινακα η για κεντημα?Η στρατιωτικη διαταξη των λαχανικων με τα εναλλασσομενα χρωματα,η κατακοκκινη θαλασσα της ζουμερης τοματας με το πασπαλισμενο τυρακι με ξετρελανε!Το μπριαμ,αγαπημενο καλοκαιρινο φαγακι μας υποσχεται μεγαλες χαρες..γευστικες χαρες,ειδικα οταν παρασκευαζεται με εποχιακα λαχανικα και μαλιστα απο μπαξε!!Αγνα,μυρωδατα,υγιεινα,τραγανα λαχανικα με τη μυρωδια της γης ακομα πανω τους και την καψα του ηλιου, μαγειρεμενα με το πλουσιο ελληνικο ελαιολαδο!Τι αλλο μπορει να θελει κανεις?Φιλια πολλα,πολλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχεις απόλυτο δίκιο Φωτεινή μου, φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  15. Λατρεμένο μπριάμ κι εσύ Έρη μου το έφτιαξες κα-τα-πλη-κτι-κόοοοοοο!!! Υπέροχο, νοστιμότατο και αρωματικό όσο και καλοκαιρινό. Έχεις απόλυτο δίκιο, το μπριάμ το φθινόπωρο ή το χειμώνα έχει άλλη γεύση ...όχι τόσο μεστή!! Οι φωτό σου επίσης υπέροχες... λαχταριστή νοστιμιά μας φίλεψες Έρη μου!!! Το καταευχαριστήθηκα!!! Φιλάκια και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κι' αν θες το πιστεύεις! Φέτος το καλοκαίρι ακόμη δεν έχω κάνει μπριάμ...
    Έχω φτιάξει διάφορα με λαχανικά από παπουτσάκια και μουσακά μέχρι φασολάκια αλλά μπριάμ ακόμη όχι. Να το προγραμματίσω λοιπόν μιας και το έφερες στο προσκήνιο καλή μου.
    Πολλές καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε δεν πειράζει, θα φτιάξεις Πηνελόπη μου που θα πάει!! Καλως ήρθες, φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  17. Μου αρέσει πολύ το μπριάμ, πολύ καλοκαιρινό πιάτο. ‘Ερη, μου αρέσει πολύ και η δική σου εκδοχή με το τυρί, φαίνεται πολύ λαχταριστό. Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαιρομαι που σου άρεσε Έλενα μου, φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  18. Α να τι θα κάνω με τα λαχανικά που έχω στο ψυγείο. Δεν έχω φτιάξει ποτέ μπριάμ, αλλά ήρθε η ώρα. (Μου αρέσει που τα εχεις βάλει όρθια και όχι ξαπλωτά-δεν ξέρω αν κάνει διαφορά στο ψήσιμο βέβαια ή το έκανες για λόγους αισθητικής)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α μπα όχι για λόγους αισθητικής, μάλλον γιατι θέλω να ρπάξουν και λίγο τα απο πάνω έτσι να κριτσανίσουν λίγο (επιστημονικός ο όρος πιστεύω).. φιλάκια Τάνια μου!

      Διαγραφή
  19. Πολύ ωραία εκδοχή με τη σάλτσα και το τυρί! Τι ωραία που είναι τοποθετημένα στο ταψί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...