2/8/12

Μελωμένο Ρεβανί ή Ραβανί με Φιστίκια Αιγίνης και Γιαουρτοπαγωτό Βανίλια



Υλικά για ένα μέτριο ταψί

Για το Ρεβανί
5 αυγά
1 κούπα στραγγιστό γιαούρτι
2 κούπες ζάχαρη
6 κουταλιές της σούπας αμύγδαλο τριμμένο
Ξύσμα από ένα πορτοκάλι
 100 ml ελαφρύ ελαιόλαδο
1 κούπα αλεύρι για όλες τις χρήσεις
2 κουταλάκι του γλυκού baking powder
Ελάχιστο αλατάκι
1 κούπα σιμιγδάλι ψιλό
Για το σιρόπι
1 κούπα φιστίκια Αιγίνης ψημμένα και μισοκοπανισμένα
1 κούπα μέλι 
Τον χυμό απο 2 πορτοκάλια
Για το παγωτό
3 κούπες γιαούρτι στραγγιστό
1 κούπα ζάχαρη
6 κουταλιές της σούπας κρέμα γάλακτος
1 κουταλάκι του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας*

Διαδικασία

Παγωτό
Ξεκινάμε με το παγωτό, ανακατεύουμε σε ένα μπολ το γιαούρτι με την κρέμα, την ζάχαρη και την βανίλια. Ανακατεύουμε με δάρτη και αφήνουμε στο ψυγείο τουλάχιστον για μια ώρα. Μετά την ώρα βάζουμε το μείγμα στην παγωτομηχανή και ακολουθούμε τις οδηγίες της. Αν δεν έχετε παγωτομηχανή, μεταφέρετε το μείγμα στην κατάψυξη και κάθε μια ώρα βγάζετε και χτυπάτε το μείγμα, σύνολο 2 φορές. Το παγωτό είτε με την μέθοδο της μηχανής είτε με το μίξερ, πρέπει να μείνει ήσυχο στο ψυγείο για μια ώρα τουλάχιστον πριν το σερβίρουμε.
Ρεβανί
Πάμε στο ρεβανί μας. Προθερμαίνουμε τον φούρνο μας στους 180 βαθμούς, λαδώνουμε και αλευρώνουμε το ταψί που θα ψήσουμε το ρεβανί μας. Χτυπάμε τα αυγά σε ομελέτα και προσθέτουμε το γιαούρτι, την ζάχαρη, το αμύγδαλο και το ξύσμα. Ανακατεύουμε καλά με δάρτη τα υλικά.


 Προσθέτουμε το αλεύρι ανακατεμένο με το baking powder, λίγο αλάτι και το σιμιγδάλι. ανακατεύουμε με τον δάρτη να ενωθούν καλά όλα τα υλικά. Το μείγμα μας θα είναι υγρό.
Γεμίζουμε το λαδωμένο κ αλευρωμένο ταψάκι μας με το μείγμα και ψήνουμε το ρεβανί για 35 - 45 λεπτά μέχρι να χρυσίσει η επιφάνεια και μπήγοντας μι αοδοντογλυφίδα στο κέντρο του ταψιού, να βγαίνει καθαρή. Όταν ειναι έτοιμο το αφήνουμε στην άκρη να κρυώσει.
 Όταν έρθει η ώρα να σερβίρουμε, βάζουμε σε ενα τηγανάκι σε μέτρια προς δυνατή φωτιά τα φιστίκια και μόλις μοσχομυρίσουν ελαφρώς προσθέτουμε το μέλι και τον χυμό. Βράζουμε για 5 λεπτά και κατεβάζουμε από την φωτιά. 
Σερβίρουμε το ρεβανί, περιχύνουμε με το σιρόπι και τα φυστίκια και συνοδεύουμε με το γιαουρτοπαγωτό.


 Καλό Σαββατοκύριακο!!

Λογάκια
* Το εκχύλσιμα βανίλιας αποτελείται κυρίως απο αλκοόλ κ αυτο βοηθάει στην υφή του παγωτού. Αν χρησιμοποιήσετε βανίλια σκόνη τότε βάλτε 1 κουταλάκι βότκα στο μείγμα για το παγωτό.

***********************************************

Θέλω να σας ευχαριστήσω όλους μαζί κ έναν έναν ξεχωριστά για τα καλά σας λόγια κ τις ευχές σας για τα 2 χρόνια του Captain Cook. Ειλικρινά σας ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου, δεν ξέρετε πόσο δύναμη και χαρά μου δίνετε. Γι αυτό κ εγώ σήμερα θα σας κεράσω το απόλυτο Ελληνικό Γλυκάκι που έφτιαξα και σας το προτείνω να το φτιάξετε οπωσδήποτε! 
Όταν ήμουν παιδί είχα ένα θεματάκι με το ρεβανί. Η μητέρα μου το έφτιαχνε συχνά κ εγώ περίμενα να έρθει η στιγμή που θα βγάλει αυτό το αφράτο κέικ από τον φούρνο. Εκεί ξεκινούσε ενας μικρός "καυγάς".. Παρακαλούσα την μητέρα μου να μου κόψει το κομμάτι μου πριν το σιροπιάσει. Δεν το ήθελα σιροπιασμένο. Αντίθετα μου άρεσε έτσι σκέτο αφράτο και πλούσιο κεκάκι. Και πως θα το σιροπιάσει μετά η γυναίκα όταν λείπει ένα κομμάτι? Δύσκολο... 
Σήμερα σας έχω μια φοβερή συνταγή για ρεβανί το οποίο στο τέλος δεν το πνίγω στο σιρόπι, αλλά φτιάχνω ένα υπέροχο μελένιο σιρόπι με φιστίκια Αιγίνης ( το οποίο το είδα από τον Jamie )  και περιλούζω το κομμάτι ακριβώς πριν το σερβίρω. Το ρεβανί το έχω φτιάξει με ελαφρύ ελαιόλαδο αλλά αν σας φαίνεται βαρύ, όπως ακούω συχνά, τότε μπορείτε να το αντικαταστήσετε με σπορέλαιο ή τέλος πάντων ένα άοσμο λάδι της αρεσκείας σας.  
Μαζί,  σας έχω και ένα λαχταριστό γιαουρτοπαγωτό βανίλια που έτσι και το φτιάξετε δεν θα θέλετε να φάτε ξανά άλλο παγωτό, είναι τέλειο. Χρησιμοποίησα γιαούρτι 0% που είχα στο ψυγείο μου και γι αυτό χρησιμοποίησα και μερικές κουταλιές κρέμας γάλακτος για να ενισχύσει την νοστιμιά του. 
Είναι το απόλυτο γλυκό, ιδανικό να το σερβίρετε τον Δεκαπεντάυγουστο, νομίζω ότι θα ξετρελάνει τους περισσότερους που θα γευθούν Ελλάδα σε κάθε του μπουκιά. 


22 σχόλια:

  1. Γιατί μας κολάζεις κορίτσι μου τέτοια ώρα;;
    Καλό Σ/κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεια σου Έρη μου.
    Εύχομαι πολλές ενδιαφέρουσες αναρτήσεις στο πολύ όμορφο blog σου! Από την εποχή που το πρωτογνώρισα υπήρξε μια τεράστια αισθητική πρόοδο. Αυτό δείχνει το πάθος σου και το μεράκι για την τελειότητα!
    Εύγε σου

    Το ραβανί σου είναι νοστιμότατο και η σως/σιρόπι φιστικιών θα του χαρίζει επιπλέον γεύση.

    Καλό Μήνα Αύγουστο!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κάνω δίαιτα λέμε! Γιατί μου το κάνεις αυτό;;; χαχαχα Καλό Σ/Κ κούκλα και πάντα μελένιο σαν τα γλυκά σου! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έρη γιατί μου το κάνεις αυτό κάθε φορά; όλο προσπαθώ να κλείσω τα μάτια μου να μην τα βλέπω, να κάνω πως δεν υπάρχουν, αλλά μάταια!!! Έχω χάσει 6 κιλά και δεν με βοηθάς καθόλου!!φοβάμαι μην τα ξαναπάρω με αυτά που βλέπουν τα ματάκια μου!!
    Χρόνια πολλά και για το σπιτάκι σου, να είναι χαρούμενο και δημιουργικό!!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ερη μου πολλες φορες νομιζω οτι τα λογια ειναι πολυ φτωχα για να περιγραψουν την ομορφια,την φινετσα,τη λεπτη γευση,το ασυναγωνιστο αρωμα,την τελειοτητα του συνδυασμου των υλικων,την ανεπαναληπτη εμφανιση!!Πραγματικα η συνταγη αυτη ,παρ'ολο που περιγραφει ενα σχετικα γνωστο και αγαπημενο ελληνικο γλυκο,με κερδισε,με κατεκτησε αμαχητι,αισθανομαι σαν να το γευομαι ηδη..η συνοδεια δε του γιαουρτοπαγωτου,ειναι το απολυτο παντρεμα των γευσεων!Καλο βραδυ.Φιλια πολλα,πολλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θα συμφωνήσω πως μας κολάζεις!!!!! ΤΕΛΕΙΟ!!! Φιλιά!!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σούπερ Ελληνικό και σούπερ γευστικό επιδόρπιο.

    Βασικά για να το απολαύσεις δεν θα πρέπει να έχεις φάει φαγητό πριν γιατί είναι τόσο πλήρες και χορταστικό που το θες όλο χωρίς να είσαι ηδη χορτασμένος.

    Μου άρεσε που δεν έβαλες στο μίγμα μαστίχα την οποία και δεν συμπαθώ.
    Η κόλαση αυτή καταγράφεται φυσικά!!

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τέλειο επιδόρπιο!!!!! Εμένα πάλι μου αρέσει πολύ σιροπιαστό!! Όσο περισσότερο, τόσο το καλύτερο! χιχι! Οπότε το σιμιγδάλι που προοριζόταν για χαλβάς θα γίνει ρεβανί!! Ακόμη καλύτερα!!!!! Θα δοκιμάσω και το παγωτάκι! Για τα το προτείνεις είναι σίγουρη θα είναι τέλειο!! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μου αρέσει πολύ το ραβανί σου Έρη μου! Με πειράζουν τα πολύ σιροπιαστά οπότε αυτό το ραβανί είναι τέλειο για μένα! Και τι υπέροχη παρουσίαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλό μήνα Ερη!!Πω πω,έχω μείνει άφωνη!!Τέλειο τό ραβανή!!Τό παγωτό θά πάρω αύριο υλικά νά τό φτιάξω οπωσδήποτε!!Μετά από εσένα,αγαπημένος ο jamie Oliver!!Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πω πώωωωωω, τι έπαθα! Λιγώθηκα! Πάω να πάρω αμέσως κάτι γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. χρόνια πολλά στο ιστολόγιο... να τα κατοστήσει!!!...
    και ωραία ιδέα για το ραβανί!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Λοιπόν, έχω τραπέζι σε ένα φίλο από τον Καναδά το σαββατοκύριακο.Θα το κάνω για να καταπλήξω τα πλήθη!Φιλάκια, ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χρόνια πολλά και καλά Καπετανο-μαγείρισσα!
    Και στα 2 επόμενα χρόνια ακόμη πιο πολλά και όμορφα πράγματα σου εύχομαι :-))

    Τι να σου κάνω που είμαι τόσο μακριά!
    Αλλιώς θα ερχόμουνα ακάλεστη :-))) και θα "κατσικονώμουν" μέχρι να το τελείωνα το πιατάκι αλλά και το ταψί!!!

    Το μελένιο φυστικάκι είναι από τα καλύτερα συνοδευτικά και ομολογώ πως με ξεσήκωσες.
    Πολλές καλημέρες από την Αθήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φτωχά τα λόγια για ένα τόσο "πλούσιο" πιάτο!!
    Το δε σιροπάκι, με ενθουσίασε!
    Θα το δοκιμάσω σε άλλο γλυκό, μιας και για τον άντρα μου ραβανί χωρίς σιρόπι δεν νοείται.
    Αλλά πιστεύω ότι θα ταιριάζει όμορφα και πάνω από άλλα κεκάκια.
    Φιλάκια, καλή σου μέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ουαουυυυυυυυυυ

    Επειδή και εμένα δεν μου αρέσουν τα πολύ σιροπιαστά νομίζω ότι το συγκεκριμένο γλυκάκι θα είναι ότι πρέπει !

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πολύ πρωτότυπη και ποοοολύ καλή η πρόταση !!!!!!!!!!!!
    γεια στα χερακια σου Ερη μου !!!

    παιρνω και απο τα δύο βεβαιως - βεβαίως για να τα τιμήσω όπως τους πρέπει!!!!!

    φιλια πολλά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αυτό που μου αρέσει πάρα πολύ στην πρότασή σου είναι ότι πήρες ένα πολύ κλασικό και αγαπημένο γλυκό και του έδωσες τη δική σου ξεχωριστή πινελιά!
    Μπράβο βρε κορίτσι!
    Το μελένιο σιρόπι πρέπει να είναι φανταστικό!
    Το ρεβανί συνοδεύεται απαραιτήτως με παγωτάκι και αυτό που μας προτείνεις είναι ελαφρύ και πολύ ταιριαχτό!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Η μαμά μου το φτιάχνει συνέχεια το ρεβανί και κάθε φορά έχουμε το ίδιο τσακωμό. Εγώ δεν το θέλω πολύ σιροπιασμένο ενώ εκείνη το αντίθετο. Εννοείται βέβαια πάντα με παγωτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ααα τί ωραίο ραβανί!! Είναι από τα αγαπημένα μου παραδοσιακά γλυκά.

    Επίσης, να ευχηθώ, έστω και καθυστερημένα, χρόνια πολλά στο blog! Να τα χιλιάσει, να είσαι πάντα δημιουργική και να μμας μαγειρεύεις τα νόστιμα φαγητά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλημέρα Έρη μου... το ραβανί σου με σκότωσε!!!! ΤΟ ΘΕΛΩΩΩΩ!!! Κι επειδή δεν είμαστε κοντά να περάσω για ένα κομματάκι...θα το φτιάξω το Σ/Κ που θα έχουμε φίλους!!! Είναι απλά τέλειο... και να σου πω... κι εγώ όταν ήμουν μικρή είχα ένα θέμα με το σιρόπι κι εμένα η μαμά μου δεν μου έδινε και πάντα "έκλεβα" καμιά γωνίτσα πριν το σιρόπιασμα!!!!!!!!!!:)))))
    Ελπίζω ο μικρούλης σου να είναι καλύτερα.
    Φιλιά και καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλησπέρα Ε. Η αλήθεια είναι πως οι συνταγές σου είναι τέλειεεες!!Κι εγώ το ρεβανί είναι το αγαπημένο μου γλυκό. Το παγωτό βέβαια, θα το φτιάξω μάλλον πιο γρήγορα...Αύριο κιόλας!!Να είσαι καλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...