22/8/12

Πράσινη Σαλάτα με Φέτα Ψητή και Κρουτόνς απο Πίτα





Υλικά 

Για την σαλάτα
1 μπολάκι φρέσκα φύλλα σαλάτας (ρόκα, μαρούλι, ραντίτσιο κλπ)
1 κούπα μικρά ντοματάκια κομμένα στην μέση
6-8 ελιές σε φετούλες
1/2 κοκκινο κρεμμύδι
μερικά φύλλα φρέσκου βασιλικού 
Για την ψητή φέτα
1 μεγαλούτσικο κομμάτι τυρί φέτα (κομμένο λίγο μεγαλύτερο απο το μέγεθος μιας τράπουλας)
2-3 ντοματάκια ή 1/3 ντομάτας κομμένα σε φέτες
1 καυτερή πιπεριά κομμένη σε φέτες (αν δεν την θέλετε πολύ καυτερή αφαιρέστε τα σποράκια, προσοχή όταν δουλεύουμε με καυτερές πιπεριές, είτε φοράμε γάντια είτε πλένουμε πολύ καλά τα χέρια μας και τα κρατάμε μακριά απο τα μάτια μας)
Λίγη Ρίγανη
Λίγο ελαιόλαδο
Για την βινεγκρέτ
3 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
1 κουταλάκι του γλυκού μουστάρδα ντιζόν
1 κουταλάκι του γλυκού μέλι
1 κουταλιά της σούπας ξύδι μπαλσάμικο
αλάτι - πιπέρι
1 πίτα για σουβλάκια

Διαδικασία

Προθερμαίνουμε τον φούρνο μας στους 200 βαθμούς και κόβουμε ενα κομμάτι αλουμινόχαρτο αρκετά μεγαλύτερο από το κομμάτι της φέτας για να μπορέσουμε να το κλείσουμε σε πακετάκι.
Ακουμπάμε την φέτα πάνω στο αλουμινόχαρτο, προσθέτουμε απο πάνω τα ντοματάκια, την καυτερή πιπεριά, λίγη ρίγανη και λίγο ελαιόλαδο.



 Κλείνουμε το πακετάκι σαν φάκελο και ψήνουμε την φέτα για 20 λεπτά. Στην συνέχεια την βγάζουμε από τον φούρνο, ανοίγουμε το αλουμινόχαρτο, γυρνάμε στο γκριλ και την ξαναβάζουμε για λίγα λεπτά να πάρει λίγο χρώμα.


Εν το μεταξύ ετοιμάζουμε και τα κρουτόνς, κόβουμε την πίτα σε 8 τρίγωνα, τα αλείφουμε με λίγο ελαιόλαδο, πασπαλίζουμε με ρίγανη, λίγο αλατάκι και τα ψήνουμε για λίγο στον φουρνο με την φέτα μέχρι να ροδοκοκκινίσουν αρκετά.
Σε ένα μικρό ποτηράκι ανακατεύουμε τα υλικά της βινεγκρέτ και την αφήνουμε στην άκρη.
Σε μια σαλατιέρα προσθέτουμε όλα τα υλικά της σαλάτας, ανακατεύουμε και βάζουμε τα κρουτόνς γύρω γύρω. Όταν είναι έτοιμη η φέτα την αδειάζουμε πάνω απο την σαλάτα και περιχύνουμε με την βινεγκρέτ, γύρω γύρω από την φέτα. 
Σερβίρουμε αμέσως!


Καλή Όρεξη!

Λογάκια
Μην περιμένετε να κρυώσει λίγο η φέτα για να κρατήσει το σχήμα της, η νοστιμιά είναι όταν η φέτα είναι ζεστή και κρεμώδης.
Μη φοβάστε την μουστάρδα ντιζόν, μπορεί όταν την δοκιμάζετε σκέτη να σας φαίνεται δυνατή η γεύση της αλλά δεν είναι τυχαίο το ότι χρησιμοποιείται σαν βάση σε χιλιάδες σάλτσες και βινεγκρέτ. Δημιουργεί επίπεδα και δίνει βάθος στο τελικό γευστικό αποτέλεσμα.
***********************************
Άλλο ένα μεζεδάκι που δεν υπάρχει καμία περίπτωση να λείπει στα ταβερνάκια της Βόρειας Ελλάδας είναι η φέτα ψητή στα κάρβουνα, μέσα σε αλουμινόχαρτο. Είναι ένας μεζές πεντανόστιμος και θυμάμαι σαν μικρά παιδιά να μαλώνουμε στο τραπέζι για το ποιος θα καταφέρει να αρπάξει το τελευταίο κομμάτι. Συνήθως κάθε μερίδα φέτας ψητής ήταν για 2 ή 4 άτομα (αν ήμασταν μεγάλη παρέα). Για μια στιγμή την βλέπαμε έτσι αχνιστή και καψαλισμένη να έρχεται στο τραπέζι και την αμέσως επόμενη στιγμή θα υπήρχε μέσα στο ασημί πακετάκι ένα τόσο δα τελευταίο κομματάκι.  Το γνωστό...της ντροπής.. :)
Σήμερα σας έχω την φέτα ψητή που φυσικά εμείς θα την φτιάξουμε στον φούρνο, αλλά αφού την φτιάξουμε, θα την στρώσουμε έτσι ζεστή και κρεμώδης επάνω σε μια υπέροχη σαλατούλα. Θα συμπληρώσουμε την σαλάτα με τραγανά τριγωνικά κρουτονς από πίτα και θα το ευχαριστηθούμε με την ψυχή μας!

 

31 σχόλια:

  1. Κόλαση η σαλάτα σου Έρη μου! Ειδικά για την ψητή φέτα τρελαίνομαι! Πολύ ωραία συνταγή.
    Καλή σου μέρα! :) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σήμερα κιόλας θα το κάνω στον άντρα μου!Αύριο θα σου γράψω σχόλια!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να σας άρεσε Πινελιά μου!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Ερη ωραία η σαλάτα σου ,η ψητη φέτα της δίνει άλλη υπόσταση,καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Eri, καταπληκτικός μεζές η φέτα στο αλουμινόχαρτο. Την συναντάμε πια παντού σε ταβέρνες και μεζεδοπωλεία. Αντί της καυτερής πιπεριάς, μπορούμε να βάλουμε κόκκινο πιπερι, καυτερό, ή και μπούκοβο. Η φέτα είναι από τα αγαπημένα μου τυριά και αυτό το μεζεδάκι από τα πιο απλά και νόστιμα. Πράγματι, εξαφανίζεται αμέσως, ούτε καν το κομματάκι της "ντροπής", δεν μένει!!
    Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ γλυκια μου Ειρήνη! Πράγματι ούτε το της ντροπής! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα σου!! Προχτές μάθαινα την κόρη ενός φίλου πως να φτιάχνει τη φέτα ψητή κι επειδή είναι φανατική της σαλάτας θα της δώσω και τη δική σου άποψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειναι πολύ ωραίος μεζές Ξανθή μου, φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  6. Όλα τα λεφτά!!!
    Και φυσικά δεν νομίζω πως όποιος αρέσκεται στα τυριά, όμως η αφεντιά μου, θα έχει αντίθετη άποψη :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πωπω! Πολύ μου αρέσει η φέτα μαγειρεμένη με αυτόν τον τρόπο!! Την φαντάζομαι και πάνω στην σαλάτα σου και μου έχουν πέσει τα σάλια!!
    Θέλω να το δοκιμάσω οπωσδήποτε αυτό το πιάτο!!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το φτιάξεις κοριτσάκι μου και να μου πεις πως σου φάνηκε. Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα Έρη!!Τέλεια η συνταγή σου!Στο σπίτι φτιάχνουμε πολύ συχνά φέτα ψητή,μας αρέσει πάρα πολύ! Συγχαρητήρια για το blog σου,είναι πολύ καλογραμμένο και κατανοητό! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου σέυχαριστ΄ωπολύ για τα καλά σου λόγια, βάζω τα δυνατά μου, όσο μπορώ.. :) Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Γεια σου ρε Έρη με τις λαχταριστές σαλάτες σου!! πολύ ωραία ιδέα τα κρουτόνς από πίτα!!
    σου εύχομαι κι από δω να περάσετε πανέμορφα και να επιστρέψεις ανανεωμένη! φιλάκια πόλλά πολλά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλάκια Πέλα μου, κ εσυ να ξεκουράζεσαι γιατι μετάααααα χαχαχα :)

      Διαγραφή
  10. Τι όμορφο πιάτο, Έρη μου! Λαχταριστό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πωπωω Έρη μου! Νομίζω ότι αυτή τη σαλάτα την ετοίμασες για μένα και γι αυτό θα την φτιάξω και θα την τιμήσω δεόντως!!!! Να είσαι καλά και γεια στα χέρια σου...νοστιμότατη, χορταστική και καλοκαιρινή!!!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέλεια Κική μου χαιρομαι που σου άρεσε! Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Μου αρέσουν οι σαλάτες με κάποιο ζεστό υλικό μέσα!
    Και δεν θα περιμένουμε να κρυώσει η φετούλα βέβαια..σε 5 λεπτά θα την έχουμε εξαφανίσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξαφανίζεται σε κλάσματα! χαχα, φιλάκια Βέρα!

      Διαγραφή
  13. Καλημέρα, Έρη!
    Ένα αγαπημένο μεζεδάκι-η Χρυσαυγή το ονόμασε Μπουγιουρντί!- μας σέρβιρες σήμερα! Και στη Νότια Ελλάδα το συνηθίζουμε και το αγαπάμε. Εγώ την ψήνω πάνω σε ψωμάκι και ντομάτα. Μου άρεσε η ιδέα σου με την πράσινη σαλάτα.
    Ευχαριστώ πολύ.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου το μπουγιουρντί είναι διαφορετική συνταγή. Γίνεται σε πήλινο σκεύος και έχει περισσότερη ντομάτα. Φιλάκια πολλά, Ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  14. Με ξετρέλλανες σήμερα....την ψητή φέτα την λατρεύω το δίχως άλλο αλλά πάνω στη σαλάτα δείχνει ακόμη καλύτερη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σέυχαριστώ Λίλα μου, φιλάκια να περνάτε καλά!

      Διαγραφή
  15. Πάρα πολύ ωραία πρόταση! Καλοκαιρινές γεύσεις, ότι πρέπει για τραπεζώματα!

    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ'ευχαριστώ πολύ Ευα μου και καλωσήρθες!

      Διαγραφή
  16. Πραγματικά η ιδέα σου για την σαλάτα είναι κορυφαία και άκρως ΠΕΝΤΑΝΟΣΤΙΜΗ θα την φτιάξω τις γιορτές.....ανυπομονώ να την γευτώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...