9/8/12

Μπουγάτσα με Κρέμα




Υλικά 9 - 10 μερίδες

6 φύλλα κρούστας
1/2 κούπα λιωμένο βούτυρο
Για την κρέμα
1 λίτρο γάλα
3 κουταλιές της σούπας βούτυρο 
1/2 κούπα σιμιγδάλι ψιλό
1/2 κούπα και 1- 2 κουταλιές παραπάνω ζάχαρη
Μια τσιμπιά αλάτι
1 κουταλάκι του γλυκού βανίλια
2 αυγά

Διαδικασία

Ξεκινάμε την κρέμα μας. Βάζουμε σε ένα κατσαρολάκι το γάλα να ζεσταθεί λιγάκι.
Σε μια άλλη κατσαρόλα σε μέτρια φωτιά,  βάζουμε το βούτυρο και μόλις λιώσει προσθέτουμε το σιμιγδάλι. Το καβουρδίζουμε να μυρίσει ευχάριστα και να πάρει λίγο χρώμα (περίπου 4 - 5 λεπτά). Ρίχνουμε το ζεστό γάλα με προσοχή γιατί θα κοχλάσει και ανακατεύουμε με δάρτη. Προσθέτουμε την ζάχαρη, το αλάτι και την βανίλια. Ανακατεύουμε που και που με δάρτη ώσπου να πήξει η κρέμα (περίπου 10 - 15 λεπτά)  και ντύνει το πίσω μέρος ενός κουταλιού. Η κρέμα είναι έτοιμη όταν με το δάχτυλο μας τραβάμε μια γραμμή στο πίσω μέρος του κουταλιού κ εκείνη μένει χωρίς "σβήνει" (Κάντε κλικ στην φωτογραφία για μεγέθυνση)




Όταν η κρέμα έχει πήξει, αποσύρουμε από την φωτιά, ανακατεύουμε για 1 λεπτό  και προσθέτουμε ενα ένα τα αυγά χτυπώντας κάθε φορά ζωηρά με το δάρτη, να ενσωματωθούν στην κρέμα. Την αφήνουμε λίγο στην άκρη να πέσει η θερμοκρασία της και στην συνέχεια την μεταφέρουμε σε ενα μπολ για να κρυώσει. Την σκεπάζουμε με μεμβράνη σε άμεση επαφή με την κρέμα για να μην πιάσει κρούστα.

Αφού έχει κρυώσει η κρέμα μας ξεκινάμε να κάνουμε τις μπουγάτσες. Προθερμαίνουμε τον φούρνο μας στους 190 βαθμούς. 
Βάζουμε σε ένα μπρίκι την μισή κούπα βούτυρο σε χαμηλή φωτιά να λιώσει.
Σε μια επιφάνεια κοπής ή εργασίας απλώνουμε δυο φύλλα κρούστας το ένα πάνω στο άλλο. Βουτυρώνουμε καλά με πινέλο το επάνω φύλλο και στο κέντρο του φύλλου βάζουμε ποσότητα κρέμας ίση με 2 μεγάλες κουτάλες (που σερβίρουμε την σούπα) από κρέμα. Την απλώνουμε λιγάκι αλλά έχουμε στο μυαλό μας ότι θα διπλώσουμε σε φάκελο το φύλλο (κάντε κλικ στην φωτογραφία).



Διπλώνουμε τον φάκελο φέρνοντας πρώτα το επάνω μέρος του φύλλου, στην συνέχεια διπλώνουμε το κάτω, βουτυρώνουμε και διπλώνουμε και τα πλαϊνά. Βουτυρώνουμε όλο το πακέτο από πάνω.  Το γυρίζουμε ανάποδα ώστε το βουτυρωμένο δίπλωμα να είναι από κάτω και βουτυρώνουμε τον φάκελο και το υπόλοιπο γύρω γύρω δεύτερο φύλλο. Διπλώνουμε τον φάκελο μέσα στο δεύτερο φύλλο ακολουθώντας την ίδια διαδικασία. Μεταφέρουμε την μπουγάτσα σε ταψί με αντικολλητικό χαρτί προσέχοντας το δεύτερο και τελευταίο δίπλωμα να είναι απο κάτω.
Ψήνουμε τις μπουγάτσες για 35 - 40 λεπτά ή μέχρι να ροδοκοκκινίσουν καλά από έξω.
Όταν είναι έτοιμες, τις βγάζουμε, τις αφήνουμε λιγάκι να πέσει η θερμοκρασία τους και τις κόβουμε πρώτα στα 3 ( 1 κομμάτι είναι 3 μερίδες) και στην συνέχεια το καθένα σε κομματάκια. Πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη και κανέλα.


Καλή Όρεξη, θα τα πούμε την Δευτέρα!

Λογάκια 
Αν θέλετε μπορείτε να βάλετε όλα τα υλικά της κρέμας κατευθείαν σε μια κατσαρόλα (εκτός απο τα αυγά) και να περιμένετε να πήξει η κρέμα ανακατεύοντας. Η κρέμα σας όμως δεν θα είναι και τόσο νόστιμη. Ακριβώς όπως και με τον χαλβά η κρέμα θα είναι πιο νόστιμη αν καβουρδίσετε το σιμιγδάλι.
Την κρέμα την έκανα από το προηγούμενο βράδυ, την άφησα στο ψυγείο και ετοίμασα την μπουγάτσα στα γρήγορα το επόμενο πρωί για πρωινό. 
**********************************************
Τι να πω για την μπουγάτσα? Τι να πρωτοθυμηθώ γι αυτήν την υπέροχη πιτούλα με την οποία μεγάλωσα?  Θυμάμαι πολύ μικρή τον κύριο με το τρίκυκλο να πουλάει μπουγάτσες στη γειτονιά, θυμάμαι να τρέχουμε μετά το κολυμβητήριο ένα τσούρμο έφηβοι στο κοντινό μαγαζί και αργότερα θυμάμαι την ζεστή και τραγανή μπουγάτσα ξημερώματα μετά τις καλοκαιρινές βραδινές εξόδους. 
Για όσους δεν το γνωρίζουν η μπουγάτσα στην Βόρεια Ελλάδα είναι σοβαρή υπόθεση. Η ποικιλία στην γέμιση της κάθε μπουγάτσας είναι πολύ μεγάλη και πέρα από τις κλασσικές γεύσεις, μπουγάτσα με κρέμα, με τυρί, με κιμά και με σπανάκι, υπάρχει μπουγάτσα με κοτόπουλο, μπουγάτσα με σοκολάτα, μπουγάτσα με κασέρι κ πολλά πολλά άλλα (το ξέρετε το "ανεκδοτάκι" για την μπουγάτσα με φλουρί έτσι?)...
Στο μπουγατσατζίδικο η μπουγάτσα θα κοπεί σε μεγάλο κομμάτι, θα ζυγιστεί, θα μεταφερθεί σε χαρτί και θα κοπεί σε μικρά κομματάκια. Σερβίρεται σε ανοιχτό χαρτί με πιρούνι ή τυλίγεται σε χαρτί για τον δρόμο. 
Φαντάζεστε την απογοήτευση μου όταν τις πρώτες μέρες που βρισκόμουν στην Αθήνα σαν φοιτήτρια, συνειδητοποίησα ότι δεν υπάρχουν μπουγατσατζίδικα! Ένα πρωί αποφάσισα να μπω μέσα σε ένα κατάστημα με "σφολιατοειδή" καθώς υπέθεσα ότι αυτό είναι το μπουγατσατζίδικο της Αθήνας. Αφού χάζεψα λίγο την γυάλινη βιτρίνα του μπήκα διστακτικά μέσα. Πίσω απο τον πάγκο ήταν ένας ευγενικός κυριούλης κ με ρώτησε τι θα ήθελα να πάρω.. " Μια μπουγάτσα με κρέμα" απάντησα με σιγουριά κ παρατήρησα ένα ξάφνιασμα στο βλέμμα του. Ο κυριούλης ευθύς αμέσως έκοψε ένα κομμάτι από μια πίτα που είχε στην άκρη, ένα κομμάτι ίσο με μισό βιβλίο. Το έβαλε ολόκληρο όπως ήταν στο χαρτί και με ρώτησε αν ήθελα άχνη και κανέλα. Δεν ήξερα ότι γίνεται κ αλλιώς, παρολαυτά απάντησα θετικά. Ο κυριούλης πήρε την άχνη και την κανέλα και την έριξε μέσα στην μπουγάτσα, ανάμεσα στα φύλλα εκεί που είναι η κρέμα κ αμέσως μετά μου έδωσε αυτό το τούβλο στο χέρι!
Έμεινα για μερικά δευτερόλεπτα σαστισμένη και απο μέσα μου σκεφτόμουν που είναι ο υπεύθυνος να τον δει και να τον απολύσει! :)
Σήμερα σας έχω την Παραδοσιακή Μπουγάτσα με κρέμα της Βόρειας Ελλάδας, φτιαγμένη σε φάκελο όπως παραδοσιακά γίνεται. Δεν έφτιαξα δικό μου φύλλο και χρησιμοποιήσα έτοιμο που είχα στο ψυγείο. Εσείς αν θέλετε φτιάξτε δικό σας φύλλο, για ευκολία όμως μπορείτε άνετα να χρησιμοποιήσετε ενα έτοιμο φύλλο κρούστας. Επίσης, αν δεν θέλετε να τυλίξετε σε φάκελο την μπουγάτσα, μπορείτε να στρώσετε 5 βουτυρωμένα φύλλα σε ταψί, να συμπληρώσετε με την κρέμα και τα υπόλοιπα 5 βουτυρωμένα φύλλα και να την κάνετε σαν πίτα. Σε αυτη την περίπτωση η πίτα θέλει ψήσιμο λίγη ώρα παραπάνω.


78 σχόλια:

  1. Ουάου! Δεν είμαι από Β. Ελλάδα αλλά ξέρω να εκτιμώ τη μπουγάτσα! Φαίνεται καταπληκτική και μέσα από τις φωτογραφίες σου μου τρέχουν τα σάλια!
    Δεν ξέρω το αστείο με το φλουρί, υποθέτω είναι το πώς λέγεται η βασιλόπιτα?
    Ξέρω το άλλο όμως...: πώς λέγεται το ανδρικό εσώρουχο??? (χιχι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχαχαχαχαχαχαχαχα με ξέρανες Τζενούλα!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Ξέρω κι άλλα, το sleeping bag μπουγάτσα με τουρίστα, και η τούρτα μπουγάτσα με κεριά! Μα τι γέλιο! Γιατί με τα τυριά, άλλη πλάκα... Τυρί=φέτα, όλα τα κίτρινα=κασέρι.
      Όποτε πήγαινα Χαλκιδική δεν μπορούσα να συνεννοηθώ, άφηνα τον Βασίλη να παραγγείλει!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Αχ Ερη μου τελεια η μπουγατσα σου με τρελλανες!!!!!!!!!!!!!!θελω τωραααααααα!!!!!!!!!!!!!!!!θα την δοκιμασω και αυτην,αντε με αυτα που βαζεις!!!!!!!!!!!πολλα πολλα φιλακια!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΛπιδάκι να την δοκιμάσεις οπωσδήποτε και να μου πεις πως σας φάνηκε, φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Ερη!Τό ότι καβουρντίζετε τό σιμιγδάλι μέ τό βούτυρο,τώρα τό μαθαίνω!!Φαντάζομαι τί ιδιαίτερη γεύση θά δίνη στή κρέμα!!Τά μωρά μας τρελλαίνονται γιά μπουγάτσα!Λέω νά τήν δοκιμάσω γιά Σ/Κ!!Καλή συνέχεια!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να την δοκίμασες και να σας άρεσε Ντίμι μου! Φιλάκια

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα Ερη, δεν γνώριζα για τις ποικιλίες της μπουγάτσας στην Β.Ελλάδα. Στην Αθήνα όπως διαπίστωσες κι εσύ δεν ήταν δημοφιλής. Όταν ήμουν εκεί πριν εσύ να γεννηθείς τρώγαμε μπουγάτσα για πρωινό σε ένα πολύ μεγάλο γνωστό καφενείο-ζαχαροπλαστείο απέναντι από την Ομόνοια και Αθηνάς. Επίσης σε μια στοά στην Πανεπιστημίου απέναντι από τα Δικαστήρια. Αργότερα είχε ανοίξει ένα πολύ καλό σε ημιυπόγειο επί της 3της Σεπτεμβρίου, ήταν καταπληκτικό και πήχτρα από πελατεία.

    Η δικιά σου φαινεται πολύ λαχταριστή! Καλή διασκέδαση!

    Καληνύχτα και φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλάκια Ευη μου, πολύ μου αρέσουν οι πληροφορίες για την παλιά Αθήνα!

      Διαγραφή
  5. Από μπουγάτσες έτοιμες έχω δοκιμάσει/απολαύσει τις Χανιώτικες του "Ιορδάνη", γνωστή φίρμα και εξαιρετική ποιότητα.
    Τις Βορειοελλαδίτικες δεν έτυχε να τις γνωρίσω...Όμως τώρα, με την εκπληκτική δική σου, συστηθήκαμε.:)

    Φιλί
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλάκια Ζαμπία μου, σ'ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  6. Έλα ξανά τώρα στην Αθήνα !! Πλέον έχουμε μπουγατσα Θεσσαλλλλονίκης( όπως λέγονται τα εν λόγω μαγαζια) που ανοιγουν το φύλλο σε βιτρίνα! Και τη κόβουν και κομματάκια! Και έχουν και μπουγάτσα με τυρί!Αμέ εξελιχθήκαμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εμείς πάλι στο Ηράκλειο Κρήτης έχουμε την παράδοση να τρώμε μπουγάτσα την παραμονή Πρωτοχρονιάς!Πάει καταπληκτικά με το όλο σκηνικό!Άλλά τώρα που επισκέπτομαι τη Θεσσαλονίκη καθώς η αδερφή μου παντρεύτηκε από εκεί πραγματικά η λέξη μπουγάτσα δε σημαίνει τίποτα αν δεν εξηγήσεις τι θέλεις μέσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το ήξερα αυτο! Τι ωραία πληροφορία πινελιά σ'ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  8. Μπράβο Έρη και πάλι!!! Ποπο, τέρμα και η κατεψυγμένη μπουγάτσα!

    φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα, μα ειναι τόσο εύκολη, όχι κατεψυγμένες nono!! :)

      Διαγραφή
  9. Tι μου κάνεις κορίτσι μου πρωί πρωί???? Πεθαίνω για μπουγάτσα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίλα θα φτιάξεις εσυ μπουγατσούλα υπέροχη! Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  10. Κλημερα Ερη μου
    Η αναρτηση σου με κανει να θελω να μιλησω απο θεση ισχυος,μια που η καταγωγη μου ειναι απο την βορεια Ελλαδα,ζω στη Θεσσαλονικη και ..φυσικα,οπως ολοι οι βορειοελλαδιτες μεγαλωσαμε με αυτο το θειο εδεσμα και ξερουμε να το εκτιμαμε αναλογα!Η τραγανη της οψη σε προιδεαζει για τη νοστιμια..η αφρατη,δεμενη γεμιση,οποια και να ειναι αυτη,λιωνει αργα και βασανιστικα στο στομα,δινοντας ταυτοχρονα τον χρονο να σκεφτεις οτι ποτε ενα κομματι δεν ειναι αρκετο..το φρεσκο βουτυρο,η απολυτη εγγυηση γευσης,τοσο, οσο να αισθανθεις τη διαφορα και σαν επιστεγασμα η κομψη παρουσιαση των μικρων,χρυσαφενιων μπουκιων με τη χιονατη επικαλυψη της αχνης σε στελνει στα ουρανια,ευχαριστωντας τον Θεο που σε αξιωσε να γεννηθεις στην Ελλαδα ,μονο και μονο γιατι γευεσαι αυτη την αμβροσια!!!Ερη μου δεν εχω λογια,το σημα κατατεθεν της βορειας Ελλαδας με την νοσταλγια του νοστου και τις πολυτιμες αναμνησεις που το συνοδευουν,κανουν την αναρτηση σου πολυτιμη..Με απειρα βορειοελλαδιτικα φιλια σε χαιρετω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σαν υστερογραφο μπορω να προσθεσω οτι για την παρασκευη της μπουγατσας,ιδανικο φυλλο ειναι αυτο της Βηρυττου,ειναι ιδιαιτερα λεπτο και φινο,σχεδον αραχνουφαντο ,αρα το αποτελεσμα θα σας δικαιωσει,μια που το ζητουμενο στη μπουγατσα ειναι πρωτα η τραγανη,χιλιοφυλλη μπουκια και μετα η γεμιση να λιωνει στον ουρανισκο.Ευχαριστω Ερη και συγνωμη αν οι παρεμβασεις μου ξεπερασαν τα ορια της ευγενειας.

      Διαγραφή
    2. Φωτεινή μου, έχω κάνει την μπουγάτσα και με φύλλο κρουστας και με φύλλο Βηρρυτού, θα σου πω την γνώμη μου, νομίζω ότι το φύλλο Βηρρυτού είναι ιδανικό για την Πολίτικη Μπουγάτσα, αυτη που γίνεται μονο με φύλλα και χωρίς κρέμα. Νομίζω ότι γι'αυτη την μπουγάτσα που δειχνω είναι ιδανικότερο το φύλλο κρούστας γιατι ειναι αρκετά συμπαγές και κρατάει καλύτερα την κρέμα χωρίς να διαλύεται, πράγμα που συμβάινει με το φύλλο Βηρρυτού. Ξέρω ότι το χειροποίητο φύλλο το ανοίγουν τόσο ώστε να μπορουν να διαβάσουν μι αεφημερίδα απο κάτω, το χειροποίητο όμως έχει ελαστικότητα και γενικά έχει διαφορετική συμπεριφορά απο ότι το έτοιμο. Και το φύλλο κρουστας πάντως είναι πολύ λεπτό φύλλο, απλά δεν ειναι Βηρρυτού. Φιλάκια πολλά κ σε παρακαλώ μη ζητάς συγνώμη, δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι, όταν κάνουμε διάλογο μέσα στο blog, ειδικά με καλοπροαίρετους ανθρώπους σαν κ εσένα. Καλό υπόλοιπο Κυριακής, φίλη μου.

      Διαγραφή
  11. Καλημέρα :) Διάβασα προσεχτικά την συνταγή σου κι ενθουσιάστηκα με τις λεπτομέρειες και τον τρόπο που την περιγράφεις. Η μπουγάτσα ήταν και είναι για μένα μιά απ'τις πιό αγαπημένες πιτούλες όντας Θεσσαλονικιά και βέρα μάλιστα με κωνσταντινουπολίτικες καταβολές.
    Πρόσφατα βρέθηκα στο 'Αμστερνταμ και πήγα σε μιά λαική αγορά .Συνάντησα ένα αυτοκίνητο -καντίνα με ταμπέλα ''ο Θεσσαλονικιός'' και φυσικά τι άλλο?????..........είχε μπουγάτσες Σαλονικιώτικες όλων των ειδών. Τρελλάθηκα απ'τη χαρά μου και φυσικά τις δοκίμασα όλες μέχρι να φύγω απ'τη πόλη ¨))))
    Πολύ σύντομα θα δοκιμάσω τη συνταγή σου και σ'ευχαριστώ πολύ.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλίκη μου σέυχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, ελπίζω να την φτιάξεις και νασας αρέσει! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Καλημέρα, από όσο έχω ψάξει και μάθει η μπουγάτσα έχει τους θαυμαστές της κατά τόπους και με διαφορετική γέμιση κι εκτέλεση. Στα νότια μπουγάτσα ας πούμε με κιμά δεν υπάρχει. Κάθε τόπος έχει ονομάσει μπουγάτσα ένα δικό του έδεσμα. Παρατήρησα κάποιο μαγαζί με μεγάλη πινακίδα του είδους αλλά δεν θα έτρωγα ποτέ.
    Ο γείτονας μου έφτιαξε πριν λίγο καιρό με βορειοελλαδίτικη συνταγή και μας κέρασε, μου είπε δε ότι έχει φτιάξει πολλές τις έβαλε στον καταψύκτη και θα ψήνει όταν θέλει από μια.
    Η Λίνα όλο λέει ότι θα ανεβάσει μαι συνταγή στη σελίδα μας εκ Κρήτης κι όλο το αμελεί.Καλό Σ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι πράγματι ετσι είναι Ξανθή μου κάθε τόπος έχει την μπουγάτσα του. Για εμάς τους ΒορειοΕλλαδίτες όως και να το κάνουμε είναι σήμα κατατεθέν. Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  13. Πεθαίνω για μπουγάτσα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μπουγάτσα για μας τους Καταυλακιώτες-Χαμουτζήδες ... σημαίνει γλυκιά γέμιση βουτυράτη και μπόλικη άχνη και κανέλα!
    Είδα κι έπαθα να συνηθίσω τα χρόνια που ανέβαινα στην Θεσσαλονική να λέω "μπουγάτσες" όλες τις "κλειστές-τετράγωνες" πίτες!!!

    Μπράβο βρε Έρη. Καλές διακοπές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα, κάθε τόπος και τα δικά του! Φιλάκια Πηνελόπη μου!

      Διαγραφή
  15. Έρη λατρεύω τη μπουγάτσα, μακάρι να μπορούσα να την έτρωγα και κάθε μέρα! Αλλά ποτέ δεν είχα τολμήσει να φτιάξω μία στο σπίτι, μου φαινόταν κάπως "εξωτική" σαν συνταγή. Όμως με τόσο αναλυτικές οδηγίες και υπέροχες φωτογραφίες που μας παρουσίασες θα το αποτολμήσω! Μπράβο σου! Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το τολμήσεις Ελεάννα μου γιατι είναι εύκολη συνταγή και θα αρέσει σε όλους. Φιλάκια κοριτσάκι μου, σέυχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  16. Χα,χα,χα,χα! Τί γέλιο έριξα! Η περιγραφή για την μπουγάτσα στην Αθήνα, είναι όλα τα λεφτά!
    Θα προτιμούσα τις αλμυρές εκδοχές της μπουγάτσας, αλλά πού και πού καταβροχθίζω και καμιά γλυκιά!
    Γειά στα χέρια σου Έρη μου!

    Καλό μεσημέρι και πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλάκια πολλά, κ εγώ του αλμυρού είμαι..

      Διαγραφή
  17. Η αλήθεια είναι ότι εμείς οι Αθηναίες, όταν βρεθούμε στην Θεσσαλονίκη αισθανόμαστε λίγο περίεργα με το θέμα "μπουγάτσα" και "σουβλάκι" χα χα χαα!
    Μπουγάτσα εννοούμε μόνο την γλυκιά με ζάχαρη και κανέλα, τα υπόλοιπα είναι τυρόπιτες, σπανακόπιτες, κρεατόπιτες, κασερόπιτες κλπ.
    Την πρώτη φορά που πήγα σε σουβλατζίδικο στην Θεσσαλονίκη, άλλ' αντ' άλλων μου ερχόταν η παραγγελία μου, τα χα χάσει χα χα χααα
    Μετά μια πολύ ευγενική υπάλληλος, μου είπε "συγγνώμη για την ταλαιπωρία, αλλά μιλάτε πολύ αθηναίικα"
    Να φανταστείς είχα κρατήσει και σημειώσεις τότε για να μπορώ να συνενοηθώ θεσσαλονικιώτικα.
    Πάντως και το σουβλάκι τους και οι κάθε είδους μπουγάτσες τους, ήταν άπαιχτα!!
    Απαιχτη και η υπέροχη δικιά σου μπουγάτσα με κρέμα Ερη μου, δεν μπορώ να φανταστώ πιο γλυκό πρωινό, πιο γλυκό ξύπνημα!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα σε φαντάζομαι στην Θεσσαλονίκη Έλενα, όπως κ εγώ είχα τα θεματάκια μου με την Αθήνα. Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  18. Να φανταστώ, δηλαδή, πως μέχρι τώρα δεν έχω δοκιμάσει αυθεντική μπουγάτσα, έτσι;; Θα δοκιμάσω τώρα με τη συνταγή σου!! χιχι!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την δοκιμάσεις Ταέλια μου, ελπίζω να σας αρέσει.

      Διαγραφή
  19. Αυτό για το καβούρδισμα του σιμιγδαλιού το πρόσεξα από την αρχή της συνταγής. Πράγματι θα δίνει πιο πλούσια γεύση όπως και στον χαλβά!
    Μικρή εκεί που έμενα έτρωγα πάντα μπουγάτσα γλυκιά με κανέλα και άχνη, κομμένη σε μικρά κομματάκια όπως περιγράφεις αλλά το θέμα μπουγάτσα όπως και να 'χει φαίνεται πως το κατέχεις καλύτερα! :)

    Εγώ ξέρω ένα άλλο ανέκδοτο: Πως λέγεται η γυναίκα στα Θεσσαλονικιώτικα; Μπουγάτσα με ... :p

    Καλό Π/Σ/Κ από τώρα λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχαχαχαχα μα τι άλλο είδος "μπουγάτσας" θα δω?
      Φιλάκια Έφη!

      Διαγραφή
  20. Μπράβο Ερη μου είσαι και η πρώτη! Γέμισε το στόμα μου σάλια!!! έτσι μου έρχεται να πάω πλατεία Ελευθερίας στην Άνοιξη να πάρω μπουγάτσα! αλλά είναι απόγευμα είναι κλειστά!!!!!!!!! πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα, σέυχαριστώ πολύ βρε Χρυσα μου αγαπημένη, φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  21. Ε, η αλήθεια είναι ότι στην μπουγάτσα σκίζετε! Πωπώ..σαν να μου'ρχεται η μυρωδιά..! (και δεν εγκυμονώ κιόλας..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Τι ωραία παρουσίαση Έρη!!! Τέλεια η μπουγάτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Υποκλίνομαι σήμερα στη συνταγή μα υποκλίνομαι και στην παρουσίαση!
    Οι φωτογραφίες σου ξεχωρίζουν. Σίγουρα θα πρέπει μία από αυτές να βάλεις στην κεφαλίδα του μπλόγκ σου!! Σκέψου το!!

    Όσο για τη μπουγάτσα τι να πω? Τα είπαν οι προλαλήσασες.
    Μόνο το ότι η συνταγή σου είναι ξεχωριστή και πολύ περισσότερο επειδή μπορούμε να έχουμε φτιάξει από την προηγούμενη την κρέμα και να αποτελειώσουμε τη μπουγάτσα μέσα σε λίγα λεπτά τη στιγμή που την θέλουμε!!

    Τέλεια ανάρτηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Χρυσαυγή μου, ειναι πραγματικά εύκολη συνταγή κ αν κάνεις την κρέμα απο την προηγούμενη πραγματικά σε χρόνο ρεκορ έχεις το πιο γλυκό πρωινό του κόσμου! Φιλάκια πολλά, σέυχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  24. Καλημέρα,μπουγάτσα ε? συγχαρητήρια κι όποιος έφαγε μπουγάτσα απο τη βόρειο Ελλάδα δεν την ξέχασε ποτέ ,φιλια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι ειναι Χρυσούλα μου, φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  25. Καλήμέρα Έρη!! Ποπο! Μου άνοιξες την όρεξη κι εδώ στην Πόλη πού να βρω μπουγάτσα;; ;) Είμαι απ'τη Θεσσαλονίκη και όσο να 'ναι της έχω ιδιαίτερη αδυναμία!! Θα προσπαθήσω να τη φτιάξω!!
    Φιλιά απ'την Πόλη,
    Ισμήνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ισμήνη μου σ'ευχαριστώ πολύ που πέρασες, να την φτιάξεις κοριτσάκι μου, ελπίζω να σου αρέσει!

      Διαγραφή
  26. Καλημέρα Έρη:))
    Να ρωτήσω,κι εσύ Θεσσαλονικιά;
    Τη μπουγατσούλά την κάναμε με μία φίλη τα χαράματα μιας μέρας που δεν κοιμηθήκαμε καθόλου όσο ήμουν στην Θεσσαλονίκη.
    Τα Γαλλάκια βάζανε τις λέξεις σου στην google μετάφραση για να συνεισφέρουν κι αυτά σε κάτι αλλά μπααα,άδικος κόπος,ότι να ναι έβγαζε.
    Πάντως μας πέτυχε,όσοι έφαγαν δεν έπαθαν τίποτα,ούτε εμείς φυσικά!
    Φιλιά και καλή σου μέρα:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα, σας φαντάζομαι βρε κοριτσάκι, ελπίζω να σας άρεσε!

      Διαγραφή
  27. Αν έμεινε κάποιο κομματάκι, Έρη μου, στείλτο προς τα εδώ!
    Τη λατρεύω τη μπουγάτσα και, ως νότια, την έμαθα στη Β. Ελλάδα!
    Να είσαι καλά κι ευχαριστούμε για τις διευκρινίσεις σου.
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Ελένη μου, φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  28. Πολύ ωραία την έχεις φτιάξει Έρη μου την μπουγατσούλα και μας άνοιξες την όρεξη, που θα παει όμως; θα παω Σαλονίκη και θα δοκιμάσω, γιατί για να φτιάξω χλωμό το βλέπω!!!
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλάκια Μαράκι μου, καλέ να την φτιάξεις, ειναι πολύ εύκολη!

      Διαγραφή
  29. Υπέροχη η μπουγάτσα σου Έρη μου... μόλις γύρισα από Αλεξανδρούπολη - Κομοτηνή και Ξάνθη κι έπεσα πάνω στην λατρεμένη μπουγάτσα σου!!! Είναι θεϊκή η γεύση της έτσι όπως την κάνεις!!! Μπράβο και γεια στα χεράκια σου φιλενάδα!!! Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να έφαγες μπουγατσούλα στο ταξίδι σου Κική μου! Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  30. Καλημέρα Ερη μου ,καλό Σαββατοκύριακο.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. °º♡
    °.¸♡
    º° ♫♡彡° ·..

    É tudo de bom mesmo!!!
    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    Brasil
    •.¸¸°♡彡°¸¸.•

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. i've been thinking of trying to make bougatsa lately..your post has inspired me to just do it..x

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. I hope that the translate will help you although i will post the recipe in the English blog pretty soon :)
      Hugs my friend!

      Διαγραφή
  33. αυτό ήταν χτύπημα κάτω από τη μέση τέτοια ώρα...
    πού να βρω μπουγάτσα στη μία το πρωί...
    καλή εβδομάδα....-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Όταν ήμανε μικρός, μου άρεζε μόνο η μπουγάτσα με κρέμα. Όταν μεγάλωσα κάπως, άρχισα να την ετρώω και με το τυρί. Σήμερα ως και με κιμά, μου αρέσει. Οι τρεις ηλικίες της μπουγάτσας.

    (μόνο εμείς οι βορειοελλαδίτες γνωρίζουμε πως άλλο πράμα η μπουγάτσα με το τυρί και άλλο η τυρόπιτα!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Πω πω Λατρεύω μπουγάτσα!!Δεν έχω δοκιμάσει όμως όσες φορές πήγα Βόρεια Ελλάδα...μου ξέφυγε...
    Δεν ήξερα ότι την κάνεις φάκελο, πρέπει να την δοκιμάσω σύντομα!!!Μπράβο χρυσοχέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αυτή θα τη φτιάξω οπωσδήποτε! Λατρεύουμε οικογενειακώς την μπουγάτσα. Είχα μέχρι τώρα μια συνταγή χωρίς αυγά. Θα δοκιμάσω όμως και αυτή και θα σου πω πως έγινε. Πάντως, εδώ στη Νίκαια που μένουμε, υπάρχει στην Πέτρου Ράλλη γνωστό μαγαζί με μαγική μπουγάτσα. Βέβαια η σπιτική θα είναι ακόμα καλύτερη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Έρη Καλημέρα!
    Παρακολουθώ φανατικά το μπλογκ σου και τη σελιδα σου στο facebook και έχω δοκιμάσει αρκετές συνταγες σου.
    Πάντα περιγράφεις πολύ ωραία τις παρασκευές και έχεις νόστιμα ελεφριά πιάτα που μου αρέσουν πολύ.
    Τώρα είδα την ανάρτηση για την μπουγάτσα θεσσαλονίκης και μιας και την έχω στερηθεί αρκετά τώρα τελευταία λέω να κάνω την προσπάθεια να την φτιάξω..
    Έχω μια ερωτησούλα.. Αν θέλω να την έχω έτοιμη στην κατάψυξη για να την βγάζω και να την ψήνω απλώς, ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να την διατηρήσω? Αφού την βουτυρώσω δηλαδή και την φτιάξω σε φακέλους σε τι πρέπει να την πακετάρω για να διατηρηθεί? Και πιστεύεις ότι θα χάσει η γεύση της αν καταψυχθει?
    Ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Πω πω ξελιγώθηκα! Θα φτιάξω αύριο το πρωί μια με πείσατε ^^

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Καλησπέρα Eri μου ! Χρόνια πολλά για το blog σου!Έχω να μπω από το καλοκαίρι που τυχαία ( από google) βρήκα τη συνταγή σου για βανίλια ( τέλεια έγινε,έβαλα και ποτό βύσσινο).
    Σου είχα στείλει mail παλιά,αλλά δεν έλαβα απάντηση.
    Εύχομαι να είναι καλά η οικογένειά σου και να χαίρεσαι το μικρούλι σου!
    Γράφεις ότι αυτή είναι η παραδοσιακή συνταγή για μπουγάτσα και μου φαίνεται πιο γευστική από αυτή που βρήκα κι έφτιαξα για μπουγάτσα Θεσσαλονίκης.Σε κείνη δεν απαιτούσε να καβουρδίσεις το σιμιγδάλι- όντως με το χαλβά γίνεται σαν ξεπλυμένος αν δεν ροδίσεις το σιμιγδάλι-και η γεύση της δεν θύμιζε με κείνη που δοκίμασα και λάτρεψα στα μέρη σας(5 αξέχαστες μέρες στη Θεσσαλονίκη).
    Θα φτιάξω τη δική σου και θα σου πω εντυπώσεις!
    Καλή συνέχεια και καλό μήνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ανώνυμος8/2/14, 10:25 π.μ.

    πρωτη φορα μπαινω και μ αρεσει η συνταγη σας.αν μπορειτε θα ηθελα συνταγες με πιτες και οικονομικες.σας ευχομαι τα καλυτερα



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ !!! Άψογη παρουσίαση !!! Σ ευχαριστούμε που την μοιράστηκες μαζί μας

      Διαγραφή
  41. Την έκανα και ήταν υπέροχη αλλά βγήκε απέξω η κρέμα. Μου είχε βγει λίγο υγρή η γέμιση

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...