17/9/12

Αρνάκι στο φούρνο με Πατάτες και Μυρωδικά



Υλικά

1 μπούτι αρνιού 2 κιλά (όχι κομμένο, ολόκληρο)
Αλάτι - Πιπέρι - Ρίγανη
Ελαιόλαδο
6-8 σκελίδες σκόρδο καθαρισμένες
1 μικρό ματσάκι δεντρολίβανο
1 μικρό ματσάκι θυμάρι
6-7 μέτριες πατάτες κομμένες κυδωνάτες (πήρα βιολογικές και τις άφησα με την φλούδα αφού τις έπλυνα καλά με βουρτσάκι)
1 κούπα ζωμό κοτόπουλο ή λαχανικών
1 κρεμμύδι κομμένο στα δυο
2 φύλλα δάφνης

Διαδικασία

Προθερμαίνουμε τον φούρνο μας στην πιο δυνατή ένταση στις αντιστάσεις. (όχι αέρα).  Αφού έχει προθερμανθεί προχωράμε στο αρνί μας (τις πατάτες τις έχουμε κόψει, το μπουτάκι είναι έξω από το ψυγείο 2 ώρες)
Αν θέλουμε καθαρίζουμε ή λέμε στον χασάπη μας να μας καθαρίσει λιγάκι το λίπος απο το μπούτι δεν θέλουμε όμως να φύγει τελείως, το λίπος θα βγάλει ζουμάκια στο ψήσιμο που θα τα ρουφήξει το κρέας και θα γίνει πεντανόστιμο καθώς επίσης προστατεύει το κρέας απο το να στεγνώσει.
Το σκουπίζουμε καλά και το τοποθετούμε στο ταψί μας.  Κόβουμε με το μαχαίρι εσοχές γύρω γύρω από το κρέας και μπήγουμε σε κάθε μια εσοχή, μια σκελίδα σκόρδο, λίγο θυμάρι και λίγο δεντρολίβανο.



Λαδώνουμε καλά όλο το μπουτάκι και το τρίβουμε με το μείγμα αλάτι - πιπέρι - ρίγανη (Βάζουμε τα δάχτυλά μας και μέσα στις εσοχές). Συμπληρώνουμε γύρω γύρω με τις πατάτες, το κρεμμύδι, τις δάφνες και τον ζωμό. Περιχύνουμε και στις πατάτες λίγο λαδάκι (το πολύ δυο κουταλιές της σούπας).
Βάζουμε το ταψί στον φούρνο και αμέσως χαμηλώνουμε την θερμοκρασία στους 160 βαθμούς.
Ψήνουμε το μπουτάκι για 3 ώρες.
Οταν περάσουν οι 3 ώρες, βγάζουμε το ταψί, αφαιρούμε το αρνάκι και το μεταφέρουμε σε σκεύος το οποίο σκεπάζουμε χαλαρά με αλουμινόχαρτο. Τις πατάτες τις επιστρέφουμε στον σβηστό φούρνο για να μείνουν ζεστές. Αφήνουμε το αρνάκι 30 λεπτά να ξεκουραστεί και στην συνέχεια το σερβίρουμε σε πιατέλα με τις πατάτες.



Το κόβουμε κρατώντας το μπουτάκι απο το κόκαλο και κόβωντας σε φέτες πλάγιες προς τα κάτω.



Σερβίρουμε με λεμόνια ή φτιάχνουμε μια σάλτσα απο λεμόνια και μουστάρδα.



Καλή σας Όρεξη!
*************************************
Καλή εβδομάδα!
Αααχ! Αρνάκι! Τώρα που ο καιρός λιγάκι αλλάζει, έχουμε αρχίσει και μαζευόμαστε περισσότερο στα σπίτια μας, σκεφτηκα να φτιάξουμε ενα κλασσικό παραδοσιακό πιάτο. Να το ετοιμάσουμε, να το μαγειρέψουμε, να γίνει ωραίο, μυρωδάτο. Τραγανό απο έξω και λουκούμι μέσα. Να μαζευτούμε γύρω από το τραπέζι, να χορτάσουν οι καρδιές μας παρέα και να μοιραστούμε κρασί.. (Ονειρεύομαι όπως καταλαβαίνετε..) ..
Η συνταγή είναι πανεύκολη και πολύ απλή. 3 πράγματα θα πρέπει να προσέξετε και αν το κάνετε αυτό, τότε σας εγγυώμαι ότι το αποτέλεσμα θα είναι καταπληκτικό.
Το πρωτο πράγμα που πρέπει να προσέξετε είναι το κρέας να βρίσκεται σε θερμοκρασία δωματίου πριν το βάλετε στο φούρνο. Είναι πολύ δύσκολο να πετύχετε ζουμερό και μαλακό κρέας όταν το βάλετε παγωμένο να ψηθεί. Γι αυτο λοιπόν αφήστε το μπούτι 2 ώρες έξω απο το ψυγείο πριν το ψήσετε.
Το δεύτερο πράγμα είναι ότι πρέπει να ξεκινήσετε με καλά προθερμασμένο φούρνο σε μεγάλη θερμοκρασία (ώστε αμέσως να πιάσει κρούστα εξωτερικά) και μόλις βάλετε το αρνάκι μέσα να χαμηλώσετε την θερμοκρασία και να το αφήσετε να σιγοψηθεί. Δεν θέλει βιασύνες.
Το τρίτο και τελευταίο επίσης πολύ σημαντικό πράγμα είναι ότι πρέπει να αφήσετε το κρέας να ξεκουραστεί μετά το ψήσιμο. Αφού περάσει ο χρόνος ψησίματος, βγάλτε το από τον φούρνο, σκεπάστε το χαλαρά με ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο και αφήστε το μισή ώρα να ξανατραβήξει τα ζουμάκια του και να μοιράσει την υγρασία στις ίνες.
Ειδικά εσείς που δεν έχετε ξαναδοκιμάσει να φτιάξετε αρνάκι στον φούρνο, σας λέω να δοκιμάσετε αυτή τη συνταγή προσέχοντας τα σημεία που ανέφερα παραπάνω και θα καταπλήξετε τα πλήθη!



Παιχνίδι!!!!


Η Dark Chef της blogoγετονιάς απο το σκοτεινό τόσο διαφορετικό και τόσο ενδιαφέρον blog της,  ξεκίνησε ένα νέο παιχνιδάκι των 7.. Μου έδωσε την σκυτάλη και την ευχαριστώ πολύ γι αυτο!  Σύμφωνα λοιπόν με τους κανόνες πρέπει να αναφέρω 7 Δεν...

1. Δεν έχω υπομονή
2. Δεν αντέχω τις κακιούλες
3. Δεν μπορώ να πηγαίνω για ψώνια με τις ώρες
4.  Δεν μπορώ το να λέμε πάμε να φύγουμε και να καθόμαστε. Πάμε να φύγουμε λέμε! 
5. Δεν μπορώ να μιλήσω στο τηλέφωνο, Κόσμος έχει παρεξηγηθεί, απλά παγώνω..
6. Δεν παίρνω παυσίπονα
7. Δεν θα περάσει ο φασισμός!

Με την σειρά μου καλώ κ εγώ τα παρακάτω blogs να παίξουνε

1. Την Χρυσα και το Αρώματα και Γεύσεις 
2. Την Βικυ απο το Cook Creations
3. Την Ροδάνθη απο το Να λείπει το βύσσινο
4. Την Χρυσα απο τα Ζουζουνομαγειρέματα
5. την Ελένη απο το Cook With Elena
6. Την Κωνσταντίνα απο το Sabor
7. Την Μαρία απο το Mari PLateau

Φιλάκια!!!!

54 σχόλια:

  1. Το απόλυτο κρέας! Ο βασιλιάς!!
    Με τον ποιο κλασσικό και παραδοσιακό τρόπο μαγειρεμένο. Και αυτός είναι και ο καλύτερος.
    Για μια ακόμη φορά οι φωτογραφίες σου "μιλάνε"...

    Σούπερ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φαγητό της παρέας,της κυριακάτικης οικογενειακής μάζωξης,του επίσημου φροντισμένου γεύματος,φαγητό για όλους και για πάντα!Φαγητό που μόνο μνήμες μπορεί να φέρει..έντονη γεύση και άρωμα,νοστιμιά που δεν αφήνει περιθώρια για άλλες σκέψεις,εμφάνιση που δημιουργεί αδημονία για την άμεση κατανάλωση του,φαγητό που μας παρουσίασες με μεγάλη φροντίδα και αγάπη,με μυστικά που θα απογειώσουν την γεύση και θα ευφράνουν την καρδιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα μπορούσες να το περιγράψεις καλύτερα Φωτεινή μου, σέυχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα σου Έρη μου... πολύ ωραίο το φαγάκι σου σήμερα... μου έφερες θύμησες από τη γιαγιά μου που το έφτιαχνε σχεδόν με τον ίδιο τρόπο!!!!!
    Το έκανες πεντανόστιμο και άκρως λιμπιστικό! Και οι πατατούλες έγιναν τέλειες! Γεια στα χέρια σου... ααααα, μου άρεσαν πολύ τα "δεν" σου, ΟΛΑ!!!= :))
    Φιλιά και καλή σου εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Κική μου, φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  4. Αφού τόσο επιμελημένα το μαγείρευσες και τόσο ελκυστικά το παρουσίασες, λέω, Έρη μου, να έρθω σήμερα από εκεί, γιατί πιο ωραίο πιάτο δεν θα βρώ!
    Νοστιμότατο, παραδοσιακό και οικογενειακό φαγάκι!
    Φιλάκια, καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλάκια Ελένη μου. ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  5. Δεν έχω λόγια, τέλειο έγινε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρονια πολλά Σοφία μου! Ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  6. Αυτο το μπουτάκι το βλεπω απο χθές μπροστά μου ,αχ Ερη μου τι μου έκανες θα το κάνω όπωσδηποτε για Κυριακάτικο οικογενειακό τραπέζι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα, σ'ευχαριστώ Χρυσούλα μου!

      Διαγραφή
  7. Πολύ λαχταριστό το αρνάκι σου Έρη!!! Πραγματικά θέλει υπομονή και τέχνη το αρνάκι αλλά άμα το ψήσεις σωστά γίνεται, όπως λες, λουκούμι! Γεια στα χέρια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φαίνεται απίστευτο!! Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απλά τέλειο! Φαίνεται πεντανόστιμο! Γεια στα χέρια σου Έρη μου!
    Καλησπέρα και καλή εβδομάδα! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Sel μου, φιλάκια καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  10. φιλενάδα μύρισε ως εδώ γιαμι γιαμι ...ευχαριστω για το καλεσμα!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. με ξελήγωσες!! έτσι ακριβώς φτιάχνω κι εγώ το κάτσικι ....το προτιμώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπημένο φαγητό!!!!!!!!Φαίνεται τόσο νόστιμο ζουμερό λαχταριστό!!!!!!!
    Η επιτυχία είναι σίγουρη,θα το κάνω σύντομα!!!!πολλά πολλά φιλάκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αν και δεν συμπαθω πολυ το αρνι, ετσι που το βλεπω καλοψημενο, λεω να παρω ενα κομματακι! (και μερικες πατατουλες...)
    Καλη εβδομαδα Ερη μου!
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καημέρα,καλή εβδομάδα Ερη!Μέχρι εδώ μοσχοβόλησε τό φαγητό σου!Αγαπημένη συνταγή!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ακολούθησα τη μύτη μου...
    εδώ το έχεις κρυμμένο ε...???

    χρώμα τέλειο που θα πει ψήσιμο σωστο και κρέας γλασερό χωρίς να έχει στεγνώσει...
    βγάλτο και στο φάτσαμπουκ να κάνω like πάλι να πάρω κι άλλη μερίδα...
    φιλιά κοριτσάκι...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα, φιλάκια Βιβή μου, σέυχαριστώ πάρα πολύ!

      Διαγραφή
  16. Γειά σου Έρη, όνειρο φαίνεται το αρνάκι σου (το βλέπω κι επικίνδυνη ώρα :) και σ' ευχαριστώ επίσης που ανταποκρίθηκες κι έπαιξες το ΔΕΝ!
    Υπομονή θα έλεγα ότι έχω αρκετή, όμως όλα τα υπόλοιπα που έγραψες με βρίσκουν 100% σύμφωνη!
    Χαίρομαι γιατί βλέπω ότι έχουμε πολλά κοινά τελικά!
    Καλή βδομάδα & καλά να περνάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγω΄το ξέρω ότι έχουμε πολλά κοινά Εφούλα!
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  17. Αμάν βρε Ερη μου, κάνε κάτι, δεν μπορώ να ξεκολλήσω τα μάτια μου από το αρνάκι σου!
    Λουκούμι σου έγινε και οι πατατούλες καλοψημένες και λαχταριστές!

    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ'ευχαριστώ Έλενά μου, αυριο θα φτιάξεις εσύ κάτι και δεν θα μπορώ εγώ να ξεκολλήσω!

      Διαγραφή
  18. Η τελευταία φορά που έφαγα το συγκεκριμένο φαγητό ήταν πριν 3-4 χρόνια, ήμουν έγκυος και το είχε φτιάξει η θεία μου από τότε ούτε που το ξαναέφαγα. Τώρα τελευταία μου έρχεται στο μυαλό συνέχεια αλλά δεν το μαγειρεύω γιατί ο άντρας μου ούτε να το μυρίσει δεν μπορεί. Φαντάζεσαι λοιπόν πως μου φαίνονται αυτές οι φωτογραφίες και πως τρέχουν τα σάλια μου αυτή την στιγμή!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πωπω βασανιστήριο Βασούλα να μην το τρώει!

      Διαγραφή
  19. Μου έδωσες φοβερή ιδέα! Πωπώ..και έχω τόσο καιρό να κάνω αρνάκι! Γιαμ, γιαμ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το κάνεις Βέρα μου! Φιλάκια σέυχαριστώ για το μηνυμα!

      Διαγραφή
  20. Ψητό αρνάκι με πατάτες, σαλατούλα και φέτα! Δεν έχω καλύτερο Κυριακάτικο γεύμα!
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό βράδυ Ειρήνη μου, πραγματικά οικογενειακό Κυριακάτικο τραπέζι.
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  21. Καλημέρα Έρη μου!
    Οι οδηγίες και οι συμβουλές σου είναι τόσο κατατοπιστικές που δεν γίνεται αυτό το φαγητό να μην είναι φανταστικό!
    Το πολύωρο ψήσιμο θα έχει σαν αποτέλεσμα ένα πεντανόστιμο και πολύ τρυφερό κρέας! Εξαιρετική συνταγή και σίγουρη επιτυχία!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Η συνταγή είναι τέλεια και μάλιστα η συμβουλή για πατάτες με φλούδα, μπορεί στην αρχή να ξενίζει, αλλά πραγματικά καταπλήτει όλα τα πλήθη!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τέλειο φαγητό, το έχω κάνει και εγώ γιατί το λατρεύουμε το αρνάκι! Και το μπούτι είναι το καλύτερο κομματι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέλειο το φαγητό σου σήμερα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Λατρεμένο!!!μου άνοιξες την όρεξη!!!

      Διαγραφή
  24. Ωωωωωωω! τι βλέπουν τα ματάκια μου τέτοια ώρα! Αγαπημένο κλασικό φαγάκι και το δικό σου δείχνει λουκούμι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Νομίζω πως μπορώ να το μυρίσω...τόσο ζωντανές είναι οι φωτογραφίες σου Ερη μου.
    Κλασσικό κι αγαπημένο και το έκανες λουκούμι.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Κι εγώ σού απαντώ με το δικό μου "δεν".
    "Δεν θα σταματήσω να διαβάζω με τρέλλα τις συνταγές της Έρης. Τέλος"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλησπέρα Έρη μου!Τέλεια συνταγή και το δεντρολίβανο του δίνει θεϊκή γεύση!
    Διάβασα και το 7 δεν...μοιάζουμε πολύ σ' αυτά που ανέφερες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος25/12/12, 1:00 π.μ.

    Λέω να το φτιάξω Χριστουγεννιάτικα! Μία απορία μόνο. Αν το βάλεις στον αέρα και όχι στις αντιστάσεις, αλλάζει κάτι? Ευχαριστώ! Νίκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κύριε Νίκο λογικά γίνεται και με αέρα ίσως έτσι θέλει λιγότερο χρόνο ψήσιμο. Δυστυχώς δεν μαγειρεύω ποτέ με αέρα και δεν ξέρω να σας πω με σιγουριά λεπτομέρειες για το ψήσιμο.

      Διαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...