21/11/12

Πατάτες Ογκρατέν





Υλικά (για ένα μέτριο ταψί)

3 φέτες μπέικον (χρησιμοποίησα γαλοπούλας)
3 μέτριες πατάτες καθαρισμένες και κομμένες σε φέτες περίπου 1/2 εκατοστού
1 μεγάλη γλυκοπατάτα καθαρισμένη και κομμένη σε φέτες περίπου ίδιες με της πατάτας
1 - 1 1/2 λίτρο ζωμό κοτόπουλο, λαχανικών ή νερό
2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
3 κουταλιές της σούπας αλεύρι
1 σκελίδα σκόρδο στην πρέσα
1 1/2 κούπα γάλα 2%
μια τσιμπιά μοσχοκάρυδο (πολύ λίγο)
Λίγα κλωνάρια θυμάρι
Αλάτι - Πιπέρι
3/4 της κούπας τριμμένα κίτρινα τυριά (χρησιμοποίησα γραβιέρα και τσενταρ)
Λίγη τριμμένη παρμεζάνα για την επικάλυψη (περίπου 1/4 της κούπας)

Διαδικασία

Βάζουμε τις φέτες μπέικον σε τηγάνι σε μέτρια φωτιά να ψηθεί και από τις δυο πλευρές και να γίνει τραγανό. Όταν είναι έτοιμο, το αφήνουμε σε απορροφητικό χαρτί και μόλις κρυώσει το κόβουμε κομματάκια. Κρατάμε στην άκρη.
Αφού έχουμε κόψει τις πατάτες σε φέτες, τις βάζουμε σε κρύο ζωμό ή νερό σε κατσαρόλα σε μέτρια φωτιά και μόλις πάρει βράση μετράμε 3 λεπτά και τις "ψαρεύουμε" με τρυπητή κουτάλα. Τις αφηνουμε σε μια πιατέλα να πέσει η θερμοκρασία τους και να μπορούμε να τις πιάσουμε.
Προθερμαίνουμε τον φούρνο μας στους 180 βαθμούς αντιστάσεις.
Λαδώνουμε ελαφρώς το ταψάκι μας και στρώνουμε τις πατατούλες εναλλάξ  πατάτα - γλυκοπατάτα κάπως γειρτές, να μην είναι όρθιες αλλά ούτε τελείως πλαγιαστές.
Βάζουμε σε ενα τηγάνι τις δυο κουταλιές ελαιόλαδο και τοποθετούμε σε μέτρια φωτιά. Μόλις το λαδάκι ζεσταθεί προσθέτουμε το αλεύρι σκορπίζοντας στο το τηγάνι και ανακατεύουμε με δάρτη να φτιάξουμε μια ρου.




Βάζουμε σε ενα μπολ την 1 1/2 κούπα γάλα με το 1/2 απο τον ζεστό ζωμό που ζεματίσαμε τις πατάτες και ανακατεύουμε.
Πίσω στο τηγάνι μας, χαμηλώνουμε την φωτιά και μόλις μοσχομυρίσει ελαφρώς το αλεύρι προσθέτουμε το μείγμα γάλα νερό, το σκόρδο και ενα κλωναράκι θυμάρι, ανακατεύοντας με τον δάρτη. Ανακατεύουμε που και που την "μπεσαμέλ" μας ώστε να μην πιάσει κρούστα απο πάνω και μόλις πήξει ελαφρώς αφαιρούμε απο την φωτιά. Προσθέτουμε ελάχιστο μοσχοκάρυδο, αφαιρούμε το θυμάρι και προσθέτουμε την 1/2 κούπα απο τα ανάμικτα τυριά και το ψιλοκομμένο μπέικον. Ανακατεύουμε καλά, δοκιμάζουεμ και αλατοπιπερώνουμε και περιλούζουμε τις πατάτες στο ταψάκι.  Τέλος πασπαλίζουμε με την παρμεζάνα. 
Ψήνουμε το ογκρατέν για 1 ώρα μέχρι να κάνει ωραίο χρώμα η κρούστα και να γίνουν οι πατάτες.



 Καλή Όρεξη! 

Λογάκια
Εναλλακτικά και αν δεν θέλετε καθόλου να φτιάξετε μπεσαμέλ, μπορείτε να ζεστάνετε το γάλα με τον ζωμό, να διαλύσετε σε ελάχιστο κρύο νερό 1 γεμάτη κουταλιά της σούπας κορν φλάουρ και να το προσθέσετε στο ζεστό μείγμα. Περιμένετε να πήξει ελαφρώς και ακολουθείστε κανονικά την διαδικασία.
 *********************************************
Ένα από τα πλέον αγαπημένα ορεκτικά έχει σειρά σήμερα και πραγματικά απορώ πως δεν υπάρχει ήδη στις συνταγές του Captain Cook. 
Κάνω το ογκρατέν πατάτας ανάμικτο με γλυκοπατάτες εδώ και πολλά χρόνια, απο τότε που συνάντησα για πρώτη φορά αυτή την γλυκιά πατάτα, η οποία νομίζω ότι είναι η τέλεια τροφή, γλυκιά, πεντανόστιμη και τόσο υγιεινή. 
Ένα ογκρατεν με πατάτες και γλυκοπατάτες ταιριάζει οπωσδήποτε  στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι αφού λόγω της γλύκας της γλυκοπατάτας το αποτέλεσμα είναι πιο γιορτινό. 
Μέχρι πρότινος έφτιαχνα το ογκρατεν μου απλά με γάλα αλλα συνάντησα στο Cooking Light μια συνταγή στην οποία μέρος του γάλακτος αντικαθίσταται με ζωμό ή νερό και έτσι το αποτέλεσμα είναι ακόμη πιο ελαφρύ. Ελαφρύ είπα αλλα να πω επίσης ότι πρόκειται για πεντανόστιμο ορεκτικό και σας προτείνω να δοκιμάσετε οπωσδήποτε αυτή την συνταγή. 

 


Μια μικρή παρένθεση.....



Σας ζητώ συγνώμη όμως θέλω να κάνω κάποιες διευκρινήσεις  γενικού περιεχομένου, Προσπαθώ πάντα οι συνταγές που επιλέγω να είναι εύκολες ή καλύτερα να έχουν μικρό ποσοστό αποτυχίας ώστε να μπορεί ο καθένας να τις φτιάξει και να έχει ένα καλό αποτέλεσμα έστω και αν δεν την ακολουθήσει ακριβώς  (πράγμα που συμβαίνει συνεχώς αφού όλοι μας βάζουμε το χεράκι μας και αλλάζουμε τις συνταγές σύμφωνα με τα δικά μας γούστα). 
Η χαρά της μαγειρικής όμως είναι και εκεί, δεν είναι στο να βγάλουμε μια δύσκολη συνταγή αλλά το να μπορούμε με λιγότερα υλικά που προτιμούμε, σε λιγότερο χρόνο και χρησιμοποιώντας "έξυπνες" καινούριες μεθόδους να μαγειρεύουμε ένα πολύ νόστιμο φαγητό για εμάς και την οικογένεια μας χωρίς να ιδρώσουμε. 
Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι πάντα και σε κάθε περίπτωση τουλάχιστον για το Captain Cook, οι συνταγές είναι αυτές που είναι καλές και όχι εγώ η  Julia Child. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να είναι οι συνταγές καλές, ενδιαφέρουσες κ όσο το δυνατόν ασφαλείς. Καμία σημασία δεν έχει αν αυτός που γράφει παριστάνει τον Escoffier. Δεν είναι.  
Όταν λοιπόν περιγράφω μια συνταγή ότι είναι πολύ καλή και πολύ πετυχημένη δεν το λέω για να ευλογήσω τα δικά μου τα γένια και να δείξω ότι είμαι μάστορας και σουπερ ντουπερ κάστορας αλλά επειδή είμαι ειλικρινής και πιστεύω ότι η ΣΥΝΤΑΓΗ είναι καλή και αξίζει να την φτιάξετε. 
Νομίζω ότι εμείς είμαστε εδώ για να μαγειρεύουμε, να μοιραζόμαστε, να μαζεύουμε τις συνταγές μας, να επικοινωνούμε, να κάνουμε φιλίες και να διασκεδάζουμε χωρίς να φανφαρίζουμε τα κατορθώματα μας που ονειρευόμαστε ότι έχουμε κάνει. Η λογική πες πες στο τέλος θα σε πιστέψουν δεν ισχύει φίλοι μου στην μαγειρική.  
Επίσης δεν είμαστε εδώ για να ανακαλύψουμε τον τροχό, λυπάμαι που θα σας το πω αλλά ο τροχός ανακαλύφθηκε το 8000 π.Χ. 
Το ήθος και το πως κινείται κάποιος μέσα στην μικρή μας κοινωνία πολύ γρήγορα αποκαλύπτεται. Αν κάποιος είναι και σκέφτεται υποχθόνια αργά η γρήγορα θα φανεί δεν χρειάζεται να αφιερώσουμε την ζωη μας να τον ξεσκεπάσουμε.
Δεν ξέρω τι μας έχει πιάσει όλους αυτές τις μέρες και είμαστε λιγάκι τσιτωμένοι, ίσως είναι το προεόρτιο άγχος που εντείνει το ήδη αυξημένο μας άγχος απο όλα αυτα που συμβαίνουν στην χώρα, ίσως η ανασφάλεια ίσως που είμαστε άφραγκοι και τι στο καλό γιορτές θα κάνουμε..
Εύχομαι να περάσει πολύ γρήγορα αυτό το προεόρτιο μπουρίνι και να έρθει η γαλήνη. 
Αφού λοιπόν τα είπαμε και τα ξεκαθαρίσαμε, σας ζητώ συγνώμη για την "αναστάτωση" και θα προσπαθήσω να μην ξανασυμβεί τέτοιος επίλογος.

35 σχόλια:

  1. Καλημερα Ερη!
    Πολυ λαχταριστο το πιατο που μας προτεινεις σημερα! Ωραια η προταση της ... light μπεσαμελ, θα δοκιμαστει προσεχως. Γλυκοπατατα δεν εχω δοκιμασει ποτε, δεν βρισκεται και ιδιαιτερα ευκολα εδω.
    Ειναι αληθεια οτι συμβαινουν διαφορα τωρα τελευταια, οχι οτι ειναι κατι καινουργιο στον χωρο, αλλα μαλλον επεσαν ολα μαζεμενα! Το τι ειναι ο καθενας και το τι κανει, αργα ή γρηγορα φαινεται και νομιζω οτι στο τελος αποδιδεται δικαιοσυνη.
    Πολλα φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έρη μου φανταστική συνταγή!!!!!
    Σούπερ ντούπερ και λαχταριστή!!!!!!!
    Πολλά μπράβοοο!!!!
    Α!!!!!Και για όλα αυτά που είπες στο τέλος!!!!!!
    Φιλάκιααααααα!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Έρη μου!
    Η αλήθεια είναι ότι με το που ακούω γλυκοπατάτα σκέφτομαι Χριστούγεννα! Παρόλα αυτά ομολογώ ότι ακόμα δεν έχω δοκιμάσει, όπως είπε και η Μαρίνα είναι λίγο δυσεύρετη στα μέρη μας, αλλά τι στο καλό οι γιορτές πλησιάζουν οπότε δεν μπορεί, όλο και κάπου θα την πετύχω!
    Το συνοδευτικό που μας προτείνεις είναι νόστιμο, εύκολο και ελαφρύ, ιδανικό για το γιορτινό μας τραπέζι!
    Τον επίλογό σου τον διάβασα με πολλή προσοχή. Νομίζω ότι απέδωσες πολύ καλά -τουλάχιστον για τα δικά μου δεδομένα- τους λόγους για τους οποίους αξίζει / θέλουμε να έχουμε ένα blog μαγειρικής… Από εκεί και πέρα όσο περισσότερο περνάει ο καιρός, τόσο περισσότερο διαπιστώνουμε ότι είναι πολλά τα κακώς κείμενα. Δυστυχώς αποτελούμε μια μικρή κοινότητα που αντανακλά απόλυτα την κοινωνία στην οποία ζούμε με όλα τα καλά και τα κακά της.
    Εσύ απλά συνέχισε να κάνεις αυτό που κάνεις με την ίδια διάθεση και μεράκι, να μας παρουσιάζεις τις ωραίες συνταγές σου με τις ιδιαίτερες πινελιές τους κι εμείς θα σε διαβάζουμε, θα σε «μαγειρεύουμε» και θα χαιρόμαστε!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ωραία η πρότασή σου Έρη μου... αυτή η γλυκοπατάτα με έχει ...στοιχειώσει (τρόπος του λέγειν) όλο λέω να αγοράσω κι όλο το καθυστερώ!!! Κάτι έχω με την γλυκοπατάτα...χαχαχα
    Όσο για τον επίλογό σου ...συμφωνώ απόλυτα μαζί σου αν και δεν ξέρω αν έχει συμβεί και κάτι άλλο εκτός από το δικό μου... πάλι δεν αντιλήφθηκα κάτι;;;;; Δεν ξέρω γιατί γίνονται όλα αυτά αλλά τα βρίσκω άκρως λυπηρά ειδικά όταν δεν έχουν καμία βάση!!!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η γλυκοπατάτα μου αρέσει πολύ αλλά σε ογκρατέν δεν την έχω βάλει ... νομίζω ότι ήρθε η ώρα να το τολμήσω.

    Οσο για τα υπόλοιπα .. είναι αναμενόμενα στην κοινωνία των food bloggers ... απλώς πρέπει να προσπερνάμε τα κακώς κείμενα και να προχωράμε.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ωραία συνταγή. Παρακαλουθώ το μπλογκ σου εδώ και λίγο καιρό. Μου φαίνεται πως έχασα επεισόδια. Ελπίζω να συνεχίσεις ακάθεκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λατρεύω τις πατάτες ογκρατέν και η προσθήκη της γλυκοπατάτας νομίζω ότι ανεβάζει ακόμη περισσότερο τον πήχυ της γεύσης!!! Υπέροχο φαγητό! Μπράβο Έρη μου!
    Πολλά φιλάκια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "μάστορας και σουπερ ντουπερ κάστορας"... χαχαχαχαχ... τέλειο!!! (πρώτη φορά το ακούω όπως καταλάβαμε).
    Εσύ λες το μπουρίνι πριν την ηρεμία, οι "ξένοι" λένε "the calm before the storm", τι να πρωτοπιστεψεις σε αυτή τη ζωη?
    (κάτι παίζει με τους πλανήτες μου λένε από το control)

    Δεν ξέρω τι λές εσύ, εμένα το ογκρατέν μου φαίνεται τελειο και επειδή είναι ελαφρύ μπορούμε να φαμε και λίγο πιο πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ πολύ καλή συνταγή αλλά και πολύ καλή εκτέλεση και παρουσίαση Έρη μου!! Μου αρέσε πάρα πολύ η ιδέα της γλυκοπατάτας! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν ξέρω τι ακριβώς έχει γίνει, φαντάζομαι όμως. Δεν πειράζει, παντού υπάρχουν άνθρωποι που μπορεί να μας πληγώσουν ή να μας νευριάσουν. Μην μασάς.
    Εγώ προσωπικά μπαίνω στο blog σου για τις υπέροχες συνταγές του, υπάρχει τόση ποικιλία για όλα τα γούστα.Μπαίνω όμως και για εσένα, διότι με έχει κερδίσει η γραφή σου. Οι άνρθωποι με ήθος φαίνονται.

    Γλυκοπατάτα δεν έχω δοκιμάσει. Μία φορά πήρα και τις μαγείρεψα χάλια.
    Θα δοκιμάσω οπωσδήποτε την συνταγή που μας έδωσες. Είναι τόσο γρήγορη με τόσο εύκολα υλικά!

    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ώρα Ελλάδος...14:29.........διπλή μερίδα παρακαλώ...όλη μέρα δούλευα και το δικαιούμαι!!! Όσο για τον τροχό το έχω πει άπειρες φορές στο παρελθόν, το κέφι μας κάνουμε και αν μας διαβάζει κάποιος χαιρόμαστε διπλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Έχω πολύ καιρό να φτιάξω πατάτες ογκρατέν και η ιδέα της γλυκοπατάτας πολύ μου άρεσε. Θα προσπαθήσω να βρω αυτές τις κόκκινες γιατί οι άλλες δεν μου αρέσουν και πολύ.
    Όσο για τα υπόλοιπα νομίζω ότι έχουμε ξαναπεί δυο λόγια μαζί.
    Ας κρατήσουμε κάποια ψυχραιμία κι αξιοπρέπεια στο χώρο, κανείς δεν ανακάλυψε τον τροχό αλλά εγώ ένα έχω να πω ότι"ανακάλυψα" και έκανα υπέροχους φίλους μέσα από αυτή τη διαδικασία.
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλή όρεξη και καλή χώνεψη και φέρε κι άλλες να το πάμε απ' την αρχή.
    Καλή όρεξη και...κλπ, κλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το 8.000?????????????????? Και τώραααα μου το λέςςςς??? α!!! Δεν παίζω έτσι.....
    χααχαχαχαχαχαχ!!!
    Το ογκρατέν έτσι πρέπει να είναι τέλειο, κάνω το γνωστότατο με μπέηκον, κρεμες κλπ... Ούτε με γλυκοπατάτα το είχα σκεφτεί βέβαια, έδωσες ιδέα για το ΣΚ !!! Φιλιά και άλλη φορά να μου τα λες τα νέα πιο μαλακά...άκου το 8.000...τσ...τσ..τσ...τς!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ερη μου τελευταία μαζί με τις πατατούλες στον φούρνο, χώνω και καμια γλυκοπατάτα, είτε άσπρη είτε πορτοκαλί, ότι βρω.
    Μας αρέσουν πολύ!
    Το φαγάκι σου απολύτως του γούστου μου, δείχνει πολύ πολύ γευστικό!
    Φιλιά, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ νόστιμη συνταγή!!! Τις φτιάχνω αρκετά συχνά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ερη μου καταπληκτική συνταγή μας παρουσιάζεις σήμερα.Η ιδέα με τις γλυκοπατάτες πολύ καλή!Όσο για τα υπόλοιπα (επίλογος) νομίζω πως τα έχουμε ξαναπεί.Τα προσπερνάμε και προχωράμε!!!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Έρη μου
    Μας έχεις συνηθίσει στις ΄΄ιδιότροπες΄΄ συνταγές..σ΄αυτές που δεν μπορείς να τις προσπεράσεις..πρέπει οπωσδήποτε να μείνεις για να τις μελετήσεις,να απορροφήσεις την απλότητα,τη γεύση,τη φαντασία,την ευρηματικότητα,την συνέπεια!Και παίρνοντας αφορμή και εγώ από τον μάλλον ακατανόητο για μένα επίλογο σου,αλλά και από κάποια σχόλια που έτυχε να διαβάσω χθες,θέλω να μείνω στο εξής..ο καθένας χαρακτηρίζεται από τους τρόπους του...από τον τρόπο που συνομιλεί,από τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσει,από την ενέργεια που εκπέμπει ..νομίζω πως πολύ εύκολα κάποιος, διαβάζει τη σοβαρότητα,την ειλικρίνεια,την αμεροληψία,την αμακιγιάριστη εικόνα του άλλου ή όχι,το αμασκάρευτο πνεύμα του.Στους απλούς αναγνώστες των μαγειρικών blogs,-και εδώ ανήκω και εγώ-, όλα αυτά μετά λίγο χρόνο γίνοται ολοφάνερα!Δεν μπορεί τίποτε και κανένας να κρυφτεί!Το έμπειρο μάτι των followers διακρίνει και εισπράττει την αληθινή διάθεση των bloggers.Και εκεί κάνει τις επιλογές του..διότι δεν αρκεί μία επιτυχημένη συνταγή..πρέπει να συνοδεύεται απαραίτητα από ευπρέπεια και ευγένεια!!
    Και επειδή ΄΄πάτησα΄΄στο σπιτάκι σου για να εκμυστηρευτώ κάποιες σκέψεις μου οφείλω να πω ειλικρινά ότι οι προτάσεις σου συνοδεύονται πάντα από από αυτά τα χαρίσματα,όπως εξάλλου και πολλών άλλων φίλων,και το γνωρίζουν,είμαι σίγουρη καλά!
    Όσο για το εξαίσιο φαγητό σου ..τι να πω..θα μπορούσα να το τρώω κάθε μέρα,καθότι φανατική πατατόφιλη!Ο εξαιρετικός συνδυασμός των δύο ειδών πατάτας μας δίνει ένα πεντανόστιμο αποτέλεσμα!Φιλιά πολλά,πολλά.Ευχαριστώ για τη φιλοξενία και συγγνώμη για την πολυλογία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Έρη μου, ξενιτεμένο μου πουλί!!!!
    Πρώτα για την όμορφη συνταγή που όπως πάντα συνοδεύεται από υπέροχες φωτογραφίες. Οι γλυκοπατάτες ήταν πάντα ένα αγαπημένο έδεσμα για μένα (έχω ζήσει στην Αιθιοπία και ο πατέρας μου τις έφτιαχνε ψητές στη χόβολη). Αλλά δεν είχα συναντήσει συνταγή που να με εμπνεύσει για να τις χρησιμοποιήσω σαν συνοδευτικό. Τα Χριστούγεννα πάντα βάζω ανάμεσα στις κανονικές πατάτες φούρνου, έτσι γιατί τις λατρεύω. Τώρα, θα τις δοκιμάσουν και άλλοι στην οικογένεια, με τον όμορφο τρόπο που τις μαγειρεύεις.
    Για τα υπόλοιπα, που τα διάβασα προσεκτικά, αλλά και επειδή δεν ανήκω στους bloggers αλλά στους followers όπως λέει η φίλη πιο πάνω, μου φαίνονται παράξενα ορισμένα πράγματα που κατά καιρούς πέφτουν στην αντίληψη μου. Ο χώρος είναι μεγάλος, χωράνε όλοι, όποιος τα καταφέρει ξεχωρίζει κιόλας. Και για να ξεχωρίσεις, χρειάζεται να καταλάβουν οι διπλανοί, ότι έχουν να κάνουν με ανθρώπους με ήθος, λεπτότητα, αξιοπρέπεια, ειλικρίνεια και όσον αφορά τους food bloggers, μερικές δοκιμές σε πείθουν και για το αν ταιριάζουν τα γούστα σας.
    Να είσαι καλά, να χαίρεσαι την όμορφη οικογένεια σου και να μας ξεσηκώνεις με τις όμορφες συνταγές σου.
    Είπα πολλά λογάκια και φτάνει. Τρελαίνομαι όταν διαβάζω την λέξη λογάκια στο μπλογκ σου, αισθάνομαι τόση τρυφερότητα ξαφνικά......
    Φιλιά πολλά (και στον ... μεγάλο!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τόσο νόστιμο φαγητό και να έχει καθηστερήσει τόσο πολύ να μπει στη λίστα του Captain Cook? Είδες μερικές φορές τα εύκολα και τα προφανή τα αγνοούμε!

    Ωραία η συνταγή σου και περα από το οτι χρησιμοποίησες γλυκοπατάτες που έιναι ένα συν, μου άρεσε και το θυμάρι καθώς και η νόστιμη μπεσαμέλ΄που έφτιαξες για να περιλούσεις τις πατάτες σου.

    Εγώ από τον επίλογο κρατώ μονάχα το "οι συνταγές είναι αυτές που είναι καλές και όχι εγώ η Julia Child. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να είναι οι συνταγές καλές, ενδιαφέρουσες κ όσο το δυνατόν ασφαλείς."
    Αυτή είναι για μένα η επιτυχία του μπλόγκ σου και του κάθε επιτυχημένου μαγειρικού μπλόγκ. Η πρώτη ύλη η οποία χρησιμοποιούνταις. Οι ΣΥΝΤΑΓΕΣ!! Όταν βλέπεις ένα μπλόγκ και λες "αχ, αυτή η συνταγή μου αρέσει, αυτή θέλω οπωσδήποτε να τη φτιάξω γιατί είναι βατή και θα την καταφέρω", τότε είναι σίγουρο ότι το μπλόγκ είναι επιτυχημένο! Και το δικό σου είναι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η πρώτη ύλη η οποία χρησιμοποιείται ήθελα να πω παραπάνω.

      Διαγραφή
  21. Έρη μου θύμησες τα φοιτητικά μου χρόνια!(το κλασσικό φαγητό της λέσχης)αχαχαχχα!
    Το δικό σου ασφαλώς δεν συγκρίνεται!
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πολύ όμορφη και νόστιμη η συνταγή σου Ερη μου!Πολύ όμορφη καί η μπεσαμέλ πού έφτιαξες!Καλό βράδυ!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Από τα πιο αγαπημένα μου φαγητά! Γλυκοπατάτα δεν έχω βάλει ποτέ αλλά να είσαι σίγουρη ότι θα το δοκιμάσω, μου αρέσει πολύ η ιδέα!
    Όσο για τα άλλα, πράγματι αυτές οι μέρες είναι περίεργες, να φταίει ο ανάδρομος Ερμής τι να πω, χαχα!
    Μην ασχολείσαι Έρη μου, ο καθένας πια φαίνεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ωραία συνταγή και πολύ νόστιμη φαίνεται ,είναι ακριβώς στα δικά μου γουστα,συμφωνώ με όλα όσα είπες,είμαστε θεωρώ μια μεγάλη παρέα αν και εγω δεν είμαι μόνο στη μαγειρική εν τούτοις η αγάπη μου πρός αυτήν μέ βάζει νομίζω σ αυτή την παρέα,όλες μαζί οι καταστάσεις θεωρώ ότι μας έχουν κάνει ευαίξαπτους.Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πεντανοστιμη φαίνεται!
    Μιαμμμ!
    Καλό βράδυ αγαπημένη:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ογκρατέν έχω ξαναφτιάξει, αλλά χωρίς τη γλυκοπατάτα! Επίσης μου άρεσε η ιδέα του ζωμού. Φαίνεται πολύ νόστιμο Έρη μου!
    Αυτό που έγραψες για τις εύκολες συνταγές... Όχι πες, πες! Εμένα σκεφτόσουν έτσι; Χα,χα,χα,χα!
    Το προεόρτιο μπουρίνι αφορά παρεξηγήσεις λόγω ανάδρομου Ερμή και την είσοδο του Άρη στον Αιγόκερω που κάνει τους παρορμητικούς... όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω λέμε! Κι αυτό μέχρι ανήμερα τα Χριστούγεννα, βοήθειά μας!
    Όχι δεν πήρα ληγμένα μεσημεριάτικα, απλά πείνασα λίγο και βλέποντας τη νοστιμιά που έφτιαξες, θόλωσε το μυαλό μου (και το στομάχι μου!!
    Ας με σταματήσει κάποιος!
    Πολλά φιλιά Έρη μου! Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πολυ ωραια η συνταγη κανω και εγω παρομοια και την τσακιζουμε....
    Για τα αλλα ξερεις την αποψη μου οποτε δεν αφηνω σχολιο εδω ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Πραγματικά πολύ ωραίες οι πατάτες και σίγουρα ταιριαστές στο γιορτινό τραπέζι.
    Η γλυκοπατάτα δίνει ξεχωριστή γεύση και η ιδιαίτερη ‘’μπεσαμέλ’’ σου επίσης.
    Σίγουρα θα την φτιάξω στις γιορτές Ερη.

    Κι αυτό έχει σημασία: μια συνταγή να είναι καλή & δοκιμασμένη και να ξεσηκώνει τον άλλον να θέλει να την κάνει. Επικοινωνούμε & μαθαίνουμε μέσα από τις αναρτησεις τις δικές μας και των άλλων: απλά, νόστιμα και δημιουργικά.

    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. μου αρέσουν οι συνταγές σου όσο και οι πατάτες!! μούρλια!! :) φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμος28/11/12, 2:16 π.μ.

    Γλυκυτατη κ. Ερη, ειμαι μια αναγνωστρια σας και σημερα μπηκα στον πειρασμο να σας δωσω τα συγχαρητηρια μου για τις πεντανοστιμες συνταγες σας......Συνεχιστε ετσι οπως εσεις ξερετς και μη μασατε.... (πολυ σωστος ο επιλογος, αν και σε καποιο μπλογκ ειδα συνταγη κλεμμενη απο αλλο σαιτ,(δημοσιευμενη το 2008).....τα λογια περιττα...)Νασαι παντα καλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Τέλεια η συνταγή και πανεύκολη!!! Θα την κάνω οπωσδήποτε!!
    Τον επίλογο τώρα τον διάβασα, δεν ξέρω ποιός σε σύγχισε αλλά κακό χρόνο να χει!!!! Έρη ζούμε για να σε μαγειρεύουμε@@@@

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Εβαλα φετα και παριζα γιατι αυτα ειχα και ηταν απο τις λιγες φορες που ακουσα τοσο ωραια λογια για τη μαγειρικη "μου".Ευχαριστουμε!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Εβαλα φετα και παριζα γιατι αυτα ειχα και ηταν απο τις λιγες φορες που ακουσα τοσο ωραια λογια για τη μαγειρικη "μου".Ευχαριστουμε!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. i was the looking for the same and related info, what you describe on your article. And found you through google search. Its helps me a lots and i understood that you are one of skill article writer/ blogger. I have book marked your blog and hope to visit again to learn more. Thanks for your valuable efforts and time.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...