28/11/12

Λευκό Παστίτσιο Με Μεγάλα Κοχύλια (Ζυμαρικά)




Υλικά (Για ένα μέτριο ταψί)

1 πακέτο μεγάλα κοχύλια ζυμαρικά
2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
1 σκελίδα σκόρδο λιωμένη
10 μανιτάρια ψιλοκομμένα
1/2 κόκκινη, 1/2 πράσινη, 1/2 κίτρινη πιπεριά
1 ποτηράκι λευκό κρασί
300 - 400 γρ κιμάς μοσχαρίσιος
Αλάτι - Πιπέρι
Θυμάρι ή λίγο εστραγκόν
Για την μπεσαμέλ
2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
1 κουταλιά της σούπας βούτυρο
3 κουταλιές της σούπας αλεύρι
1 κούπα ζωμό κοτόπουλο
1 κούπα γάλα 2%
μια τσιμπιά μοσχοκάρυδο (πολύ λίγο)
Αλάτι - Πιπέρι
3/4 της κούπας τριμμένα κίτρινα τυριά (χρησιμοποίησα γραβιέρα και τσενταρ)
Λίγη τριμμένη παρμεζάνα για την επικάλυψη (περίπου 1/4 της κούπας)

Διαδικασία

Προσθέτουμε σε ενα μεγάλο τηγάνι το ελαιόλαδο και  τοποθετούμε σε μέτρια προς δυνατή φωτιά.  Μόλις το λάδι ζεσταθεί (περνάμε λίγο το χέρι μας πάνω απο το τηγάνι -όχι μέσα, δεν ακουμπάμε το λάδι -  αν μας έρχεται μια σχετικά καλή θερμότητα το λάδι έχει ζεσταθεί) προσθέτουμε το κρεμμύδι. Ανακατεύουμε για 2 λεπτά και προσθέτουμε το σκόρδο με τις πιπεριές και τα μανιτάρια. Ανακατεύουμε, αλατοπιπερώνουμε, προσθέτουμε το θυμάρι ή το εστραγκον, αφήνουμε τα λαχανικά μας να μαραθούν για 4-5 λεπτά και σβήνουμε με το κρασί. Μόλις εξατμιστούν τα υγρά προσθέτουμε τον κιμά και ανακατεύουμε συνεχώς με πιρούνι να διαλύσουμε τα μεγάλα κομμάτια. Ανακατεύουμε σχετικά συχνά μέχρι ο κιμάς να αλλάξει τελείως χρώμα και να σωθούν τελείως τα υγρά του. Κρατάμε στην άκρη την γέμιση (κλικ στην φωτο για μεγέθυνση)



Βράζουμε τα κοχύλια σε άφθονο βραστό νερό για 8 λεπτά.  Τα στραγγίζουμε και τα μεταφέρουμε στο τηγάνι με τον κιμά (ή τον κιμά στην κατσαρόλα με τα ζυμαρικά).
Ανακατεύουμε καλά με κουτάλι και θα δουμε ότι τα κοχύλια σχεδόν γεμίζουν μόνα τους.

Τα απλώνουμε σε λαδωμένο ταψί, το ένα δίπλα στο άλλο και συμπληρώνουμε όσα δεν εχουν γεμίσει με τον κιμά απο την κατσαρόλα.
Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς αντιστάσεις.
Σε ένα μπολ ανακατεύουμε το γάλα με τον ζωμό και κρατάμε στην άκρη.
Χρησιμοποιώντας ενα κατσαρολάκι ή τηγάνι βάζουμε το ελαιόλαδο μαζί με το βούτυρο και  μόλις λιώσει το βούτυρο, προσθέτουμε το αλεύρι. Ανακατεύουμε με δάρτη και μόλις ψηθεί ελαφρώς το αλεύρι και μυρίζει όμορφα, ρίχνουμε το μείγμα ζωμός γάλα. Ανακατεύουμε και μόλις αρχίσει να πήζει (δεν θέλουμε να πήξει πολύ), αφαιρούμε απο την φωτιά. Προσθέτουμε την περισσότερη ποσότητα των τυριών στην μπεσαμέλ και περιχύνουμε το ταψάκι με τα κοχύλια. ρίχνουμε απο πάνω και ότι τυριά περίσσεψαν και επιπλέον λίγη τριμμένη παρμεζάνα.




Ψήνουμε για 35 - 40 λεπτά και αφήνουμε γαι λίγο να κρυώσει πριν σερβίρουμε.





Καλή Όρεξη!


Λογάκια

Το πιάτο μπορεί να γίνει απο την προηγούμενη μέρα και να διατηρηθεί σκεπασμένο με αλουμινόχαρτο στο ψυγείο. Το ζεσταίνουμε σκεπασμένο με αλουμινόχαρτο το οποίο το αφαιρούμε τα τελευταία 4-5 λεπτά στο ζέσταμα.
******************************************
Καλησπέρα σας! 
το πόσο θέλω να περάσει αυτη η εβδομάδα δεν σας λέω τίποτα! Πέσαν διάφορα πράγματα που πρέπει να γίνουν μαζεμένα και τρέχω και δεν φτάνω. Σας ζητώ χίλια συγνώμη που δεν σας έχω απαντήσει στα mail σας, θα το κάνω το συντομότερο δυνατό, το υπόσχομαι.
Σήμερα σας έχω ενα πιάτο κατα την αποψή μου ιδανικό για μπουφέ αν και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα αν το φτιάξετε να γίνει σταθερό αγαπημένο εβδομαδιαία.  Εμπνευσμένο φυσικά απο το παστιτσάκι μας, πιο ελαφρύ αφού δεν περιέχει ντομάτα, μέρος του κιμά αντικαθίσταται με μανιτάρια και πολύχρωμες πιπεριές ενώ στην μπεσαμέλ χρησιμοποίησα την μέθοδο που είδαμε στις πατάτες ογκρατεν αντικαθιστώντας μέρος του γάλακτος με ζωμό. 
Την πρώτη φορά που δοκίμασα  αυτά τα μεγάλα κοχύλια ήταν σε πάρτυ που το "catering" το είχε αναλάβει αφιλοκερδώς βεβαίως,  η αγαπημένη μου μαγείρισσα απο την Γλυφάδα, η μαμά της καλύτερης μου φίλης και κουμπάρας μου. Ακόμη θυμάμαι τον ενθουσιασμό μου, ειναι πραγματικά πολύ βολικά για πάρτυ ή μπουφέ δεν χρειάζεται καν κόψιμο στο ταψί,  αφού το κάθε κοχύλι είναι απ μόνο του, το ατομικό σερβίρισμα. Αυτό βεβαίως ισχύει  στην περίπτωση που  κάποιος μπορεί να φάει μόνο ένα, πράγμα που το αμφισβητώ!


38 σχόλια:

  1. Αχ Έρη μου να είχα ένα πιάτο τώρα!!!!!!!
    Απλά φανταστικό!!!!Τόοοοοοσο λαχταριστό!!!!
    Ελπίζω να βρω μεγάλα κοχύλια να το κάνω!!!!
    Πολλά φιλάκιααααα!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και πολύ εμφανίσιμο!! Αύριο θα φτιάξω τις πατάτες σου ογκρατέν
    Καλημέρα, καλησπέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αχ τι το έιδα τώρα μεσημεριάτικα και είμαι δουλεια.....
    Τέλειο πιάτο, μπορώ να τρώω μακαρόνια κάθε μέρα. Θα μ'αρεσει και σε εκδοχή χωρίς καθόλου κιμά με περισσότερα μανιτάρια.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αμέσως μόλις το είδα σκέφτηκα, να ένα ιδανικό φαγητό για μπουφέ... Τι γλυκούτσικα τα γιγαντιαία κοχύλια. Πόσο όμορφα γεμίζουν με κιμά. Και μου αρέσει πολύ και η απουσία ντομάτας!

    Καλό ξεμπέρδεμα με τις δουλειές σου Ερη!

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όλα τα προλαβαίνεις και τι ωραίο φαγητάκι. Στα υπόψη και ελπίζω όπως λες να γίνει εβδομαδιαίο!!!!!
    Καλή δύναμη σε όλα.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αχ θέλω τώρα μια μερίδα! Όχι μία, δύο καλύτερα.
    Τρομερά τα κοχύλια!!!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πράγματι πολύ όμορφο και γευστικό πιάτο για μπουφέ και όχι μόνο! Τα μανιτάρια και οι πιπεριές θα δίνουν απίθανη γεύση στο μίγμα του κιμά, ενώ η πιο ελαφριά μπεσαμέλ, μας ελαφρύνει και από τυχόν τύψεις!
    Φοβόμουν ότι θα ήταν μπελάς το γέμισμα αυτών των ζυμαρικών, αλλά απ’ ότι φαίνεται δεν είναι και τόσο δύσκολο τελικά!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Aυτά τα ζυμαρικά δεν τα έχω αγοράσει ποτέ, με έβαλες όμως σε πειρασμό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ ευπαρουσίαστο το πιάτο σου, Έρη μου, και νοστιμότατο, αν κρίνω από τη γέμιση. Θα μου άρεσε και για το γιορτινό τραπέζι. Είναι πολύ ευπαρουσίαστο.
    Σε ευχαριστούμε.
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έχω φάει απ΄αυτό το ζυμαρικό, μόνο που ήταν κάτι μικρουλάκια κοχύλια. Θα κάνει πραγματικά εντύπωση σε ένα τραπέζι! Φαίνεται πολύ όμορφο και νόστιμο!
    Ελπίζω να τελειώσεις γρήγορα με τα τρεχάματά σου και να μπορέσεις να ξεκουραστείς και να χαλαρώσεις!
    Πολλά φιλιά Έρη μου. Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλή δύναμη Έρη μου!Κράτησε και λίγη για τις χριστουγεννιάτικες δουλειές που ακολουθούν..
    Η εικόνα των τεράστιων κοχυλιών μπήκε στην καρδιά μου!Υπέροχα ζουμερά,μαστιχωτά από τα τυριά και αφράτα με την καταπληκτική κάτασπρη μπεσαμέλ,την πεντανόστιμη κιμαδένια γέμιση με την έντονη παρουσία των μανιταριών και των πολύχρωμων πιπεριών,αποτελούν την τέλεια λύση για ένα ευπαρουσίαστο φιλικό γεύμα ή τη διαφορετική πρόταση για να εμπλουτίσουμε το καθημερινό μας τραπέζι.Σου στέλνω πολλά,πολλά φιλιά και εύχομαι να είσαι γερή και δυνατή να ανταπεξέρχεσαι στις καθημερινές δυσκολίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Έρη, πράγματι για μπουφέ, είναι πολύ καλή και εμφανίσιμη ιδέα. Ο καθένας παίρνει το κοχυλάκι του, σαν μεζεδάκι. Ιδιαίτερο το ζυμαρικό κοχυλάκι, εντυπωσιάζει. Η μπεσαμέλ του ελαφριά και νόστιμη. Πιστεύω ότι θα μπορούσε κάλλιστα να καταψυχθεί άψητο, μέρες πριν και να ψηθεί όταν πρέπει, κάτι που θα μου ήταν ιδιαίτερα βολικό. Τα μανιτάρια που χρησιμοποίησες τι είδους και τι μεγέθους ήταν;
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ειρήνη μου χρησιμοποίησα απλα΄άσπρα μανιταράκια σαμπινιόν που λέμε. Ναι νομίζω ότι έστω και αν δεν καταψυχθεί σιγουρα μπορει να ετοιμαστεί απο την προηγούμενη. Καταψύχεται όμως κανονικότατα γιατι η μπεσαμέλ δεν έχει αυγά.
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  13. Ερη μου καταπληκτικό, πολύ ευπαρουσίαστο!Και για μπουφέ είναι φοβερή ιδέα!!!Όσο για τη νοστιμιά τι να πω με τόσο ωραία υλικά!Μπράβο!!!
    Φιλάκια πολλά!
    **κάνε υπομονή με τις δουλίτσες**

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Υπέροχο πιάτο Ερη μου, με τα κοχιλάκια να μου κλέβουν την καρδιά και φυσικά να μην μπορώ να αρκεστώ σε ένα μόνο!
    Τα πλούσια υλικά που έβαλες το κάνουν σκέτη νοστιμιά!
    Το σημειώνω σαν πολύ ωραία ιδέα για μπουφέ!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ ωραίο όπως πάντα,καταπληκτική παρουσίαση,και φαίνεται πεντανόστιμο ,φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. πολύ πρωτότυπη η ιδέα σου!ποτέ δεν έχω κάνει με κοχύλια κάτι, περίεργο, ε?ευχαριστούμε!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Έρη μου φαίνεται πεντανόστιμο!!! Λαχταριστό και το φαντασιώνομαι χλιαρό με το τυράκι του μαλακό και τα άλλα υλικά του να στήνουν ένα χορό απόλαυσης!!!
    Πλούσια και νοστιμότατη ιδέα για μπουφέ και όχι μόνον!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Έρη μου δεν έχω φάει τέτοια κοχύλια ποτέ, θα τα ψάξω, φαίνονται υπέροχα!!!Καλό βράδυ φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τι όμορφα που είναι! Κάποια φορά που έψαχνα να κάνω μια συνταγή με γεμιστά κοχύλια, έψαχνα για μεγάλα και δεν έβρισκα πουθενά! Αχ, θα με κάνεις να πάω να ψάχνω πάλι:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πω πωωωω Έρη... Μούρλια μούρλια μούρλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τα συγκεκριμένα κοχύλια παίζουν συχνά στο σπίτι μας, αλλά δεν τα έχω δοκιμάσει με κιμά! Φαίνονται τόσο νόστιμα που σίγουρα θα τα δοκιμάσω με αυτόν τον τρόπο την επόμενη φορά που θα τα κάνω! Όσο για τον μπουφέ, έχεις απόλυτο δίκιο. Είναι τόσο εμφανίσιμα, που στέκονται επάξια σε οποιοδήποτε σουαρέ!
    Καλημέρα και φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καταπληκτικό το φαγάκι σου και απο εμφάνιση είναι τρέλα!!!Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πεντανόστιμο το φαγητό σου!!! Οι πιπεριές και τα μανιτάρια ταιριάζουν με τον κιμά ενώ παράλληλα το συγκεκριμένο φαγητό το κάνουν και λίγο διαφορετικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πολύ όμορφη και πρωτότυπη ιδέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Έρη , Έρη με το χρυσό σου χέρι!!! Δημιούργησες πάλι και μάς έβγαλες τα ματάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Φαίνονται τόσο λαχταριστά. Δεν τα έχω δοκιμάσει και εγώ ποτέ ευκαιρία να τα δοκιμάσω με τη συνταγούλα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Κάνεις delivery από Καναδά?Αν ναι, θέλω ένα φυλλάδιο παρακαλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλε τι ομορφο alternative παστιτσιο ειναι αυτο!!! Τα κοχυλια δινουν ρεστα!!! Και ιδεα για μπουφε φοβερη που μπορεις να φτιαξεις απο προηγουμενη!! Σουπερ Ερη!!!! Τα μανιταρια δεν τα τρωνε οι υπολοιποι σπιτι δυστυχως οποτε θα τα αφαιρεσω. Πρεπει να τα αντικαταστησω με κατι αλλο;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος2/12/12, 10:11 μ.μ.

    Εδώ και πολύ καιρό σε συμβουλεύομαι και "κλέβω" ιδέες. Αυτά τα κοχύλια θέλω να τα φτιάξω για τα γενέθλια της κόρης μου, αλλά σε μεγάλο σ/μαρκετ της Θεσσαλονίκης που κοίταξα δεν βρήκα. Γνωρίζει κανείς που μπορώ να τα βρω? Η συνταγή φαίνεται τόόόόόσο λαχταριστή. καλό βράδυ και συνέχισε να μας εκπλήσεις έτσι πάντα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έχω δει τέτοια κοχύλια στο Βασιλόπουλο στη Θεσσαλονίκη

      Διαγραφή
  30. καλό μήνα!!! πολύ καλό!! μου αρέσουν πολύ αυτά τα κοχυλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Έρι μου σε ποια φάση ψύχεται ή καταψύχεται χωρίς πρόβλημα? Το έχεις δοκιμάσει να το καταψύξεις? Μετά το αφήνεις να ξεπαγώσει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Μάρτσι μου, καταψύχεται κανονικά σκεπασμένο και άψητο. Ολα τα κατεψυγμένα φαγητά τα βγάζουμε 30 λεπτά πριν τα ψήσουμε και συνήθως ξεκινάμε το ψησιμο σκεπασμένα με αλουμινόχαρτο και στα τελευταία 10 λεπτά το αφαιρούμε. Φιλιά πολλά, σέυχαριστώ πολύ για το σχόλιο.

      Διαγραφή
    2. Τέλεια Έρι μου σε ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. κατοχυρώνεται για τη γιορτή του άντρα μου

      Διαγραφή
  32. Συνταγή εξετελέσθη...και άφησε εντυπώσεις. Όλοι μου λέγανε πόσο πολύ τους άρεσαν και κανείς δε κατάλαβε πώς ο κιμάς ήταν λευκός με μανιτάρια... Σε ευχαριστώ Έρι με έβγαλες ασπροπρόσωπη....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...