14/2/13

Σάμαλι Μαστιχωτό



Υλικά
2 1/2 κούπες σιμιγδάλι χοντρό
1 1/2  κούπας ζάχαρη
400 γρμ. γιαούρτι στραγγιστό ( εγώ βάζω το 2%, αλλά βασικά θέλει πλήρες )  και το αφήνω για 2 ώρες έξω απο το ψυγείο
1/2 κουταλάκι του γλυκού σόδα
1   κουταλάκι του γλυκού μπέϊκιν
1/4 κουταλάκι μαστίχα κοπανισμένη
3-4 κουταλιές βούτυρο γάλακτος
20 αμύγδαλα ξεφλουδισμένα και ανοιγμένα στα δύο.
Σιρόπι

3  κούπες ζάχαρη
2 κούπες νερό
1 κ.σ μέλι
ξύσμα ενός ακέρωτου λεμονιού
2 κ.σ χυμό λεμονιού
1/4 κ.γ. μαστίχα κοπανισμένη
 

Διαδικασία
 

Σε μια λεκάνη ανακατεύουμε το σιμιγδάλι και την ζάχαρη.
Σε άλλη λεκάνη ρίχνουμε το γιαούρτι, το μπέϊκιν, την σόδα και την μαστίχα, ανακατεύουμε καλά.Προσθέτουμε στο γιαούρτι το σιμιγδάλι-ζάχαρη και ανακατεύουμε καλά.
Βουτυρώνουμε καλά ενα ταψί 35-38 εκ ( βασικό αυτό γιατί το σάμαλι πρέπει να γίνει λεπτό )
και ρίχνουμε μέσα το μείγμα. Το στρώνουμε είτε με την παλάμη μας, είτε με μια σπάτουλα, βρεγμένα όμως και τα δύο.
Αφήνουμε το ταψί στην άκρη για 2-3 ώρες να φουσκώσει το σιμιγδάλι.
Όταν είναι έτοιμο για ψήσιμο το χαράζουμε και σε κάθε κομμάτι βάζουμε απο ένα αμυγδαλάκι.
Το ψήνουμε στους 180' για 30'
Στο τέταρτο που ψήνεται το γλυκό μας, βάζουμε να κάνουμε το σιρόπι, ρίχνουμε όλα τα υλικά μαζί εκτός της μαστίχας που την ρίχνουμε προς το τέλος. Βράζουμε το σιρόπι 5' απο τον βρασμό.
Μόλις βγάλουμε το γλυκό απο τον φούρνο βουτυρώνουμε την επιφάνεια ελαφρά με βούτυρο με ένα πινελάκι, και ρίχνουμε σιγά-σιγά το σιρόπι.
Αφήνουμε να κρυώσει καλά και το τρώμε. Αν κατά το ψήσιμο χάσει το σχέδιο που το κόψαμε, το κάνουμε πάλι αφού ψηθεί.




Καλή Επιτυχία!

Λογάκια
Θέλω να ευχαριστήσω και τις τρεις φανταστικές φίλες που μου χάρισαν τις καταπληκτικές τους συνταγές αυτη την εβδομάδα στο Captain Cook. 
Καλό Σαββατοκύριακο! 
**************************************************
Χρόνια πολλά ερωτευμενάκια!
Από ότι βλέπω γίνεται χαμός στο δίκτυο, βλέπω παντού καρδούλες!
Εύχομαι να περάσετε όπως επιθυμείτε!
Εγώ όμως σήμερα στην τελευταία ανάρτηση της εβδομάδας  έχω την χαρά να φιλοξενώ ακόμη μια αγαπημένη κυρία η οποία και αυτή δημιουργεί απίστευτες νοστιμιές σε καθημερινή βάση.
Η Αρετή, άλλη μια φίλη που γνώρισα στο κοινωνικό δίκτυο, μοιράζεται καθημερινά τις συνταγές της μέσα στην ομάδα της " Απο την κουζίνα της Αρετής " . 
Για σήμερα  έχουμε ένα σάμαλι μαστιχωτό και σιροπιασμένο όπως πρέπει, απο την Αρετή για εσάς! 
Αρετή μου σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
 

24 σχόλια:

  1. Το σάμαλι είναι από τα πιο νόστιμα σιροπιαστά γλυκά.Κι όταν το μυρωδικό που το στολίζει είναι η μαστίχα,αποκτά άλλη νοστιμιά.
    Μπράβο στην Αρετή για το υπέροχο γλύκισμα ,κυρίως για τον περίτεχνο τρόπο που τεμάχισε το γλυκό!!!
    Θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει νηστίσιμη πρόταση για το συγκεκριμένο γλυκό,γιατί όταν πριν χρόνια το πρωτοδοκίμασα,με διαβεβαίωσαν ότι ήταν νηστίσιμο..και ήταν πεντανόστιμο!
    Καλό Σααβατοκύριακο Έρη μου!Συγχαρητήρια στην Αρετή,αλλά και σε σένα που μας χάρισες μέσα από
    τις σελίδες σου υπέροχες προτάσεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στείλε μερικά κομματάκια, Έρη μου! Φαίνεται λαχταριστό και αφράτο. Έχω να φάω χρόνια σάμαλι Ελληνικό! Κι εδώ φτιάχνου Αραβικό σάμαλι αλλά δεν είναι αφράτο.
    Περιμένω! Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι μας κάνεις τώρα... Να'χαμε ένα κομματάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μμμμ τι ωραίο, μου αρέσει πολύ!! χρόνια πολλά! φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έρη μου ανοίγω ξαναανοίγω την πόρτα Σάμαλι έξω δεν βρίσκω!!!!
    Το θέλω απόψε λέμε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πω,πω τι ωραίο που φαίνεται και που είναι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Από τα πιο αγαπημένα μου γλυκάκια το σάμαλι!
    Χρόνια πολλά σε όλους όσους γιορτάζουν σήμερα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπημένο μας γλυκάκι επίσης!! Ευχαριστούμε και τις δυό σας για τους θησαυρούς που μοιράζεστε μαζί μας! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μετά από τόοοοοση σοκολάτα και κοκκινάδια σήμερα, ευπρόσδεκτο το σάμαλί σου. Ευχαριστούμε και τις δυό σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Υπέροχο το σάμαλι και πολύ αγαπημένο!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ ωραίο, μπράβο στην Αρετή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ εμφανίσιμο και σίγουρα νόστιμο,καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΜΜΜ και χτες το βράδυ έβλεπα στο master chef σάμαλι κα το λιγουρευόμουνα με τον άντρα μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. τι τελειο που το εχεις κάνει!!! σαν κέντημα ειναι!! θελω ενα κομματάκι....
    αυτη τη συνταγή έχω και εγώ απο τη μητέρα μου!!!! ειδα οτι βάζεις 2% γιουρτι, δεν σου νερουλιάζει; εγω μια φορα το εκανα και είχε διαφορά στην υφή δν εγινε μαστιχωτό και απο τότε μόνο στραγγιστο! χαλάλι οι θερμίδες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υπέροχο γλυκάκι και απο τα πιο αγαπημένα!Αχ τι μας τώρα!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τέλειο το σάμαλι της Αρετής! Πολλά φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. η πιο καλή πρόταση που είδα...να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. α, θα το φτιαξω για τον καλο μου που του αρεσει πολυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Λατρεμένο γλυκό! Μπράβο και στις δυο σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εχθές το έκανα που είχαμε συγκέντρωση συμμαθητών! Τη συνταγή αυτή τώρα τη βλέπω αλλά είναι ίδια με της Βέφας (από εκεί την έκανα).Αλλάζει το σιρόπι μόνο.Όλοι ξετρελάθηκαν αλλά μου το ζήτησαν πιο ζουμερό, γιαυτό και σήμερα ψάχνοντας για κάτι καλύτερο, βρήκα αυτή τη συνταγή.Την άλλη φορά θα δοκιμάσω το δικό σου σιρόπι γιατί η συνταγή είναι πάρα πολύ πετυχημένη, κατά γενική ομολογία.Περιττό να πω ότι ούτε τη σοκολατόπιτα πού υπήρχε δοκίμασαν...Τσάκισαν το σάμαλι!!! Ευχαριστώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γενικά στο σάμαλι νομίζω έχει μεγάλη σημασία να αφήσεις το γλυκό πριν το ψήσεις έτοιμο πολλές ώρες. ετσι γίνεται πετυχημένο. Κ εγώ την αγαπώ πολύ αυτη την κλασσική συνταγή.

      Διαγραφή
    2. Το άφησα να σταθεροποιηθεί πάνω από 3 ώρες.Έγινε πάρα πολύ ωραίο, αλλά μου είπαν ότι θα ήταν καλύτερο αν γινόταν πιο ζουμερό!!! Ήθελα να σε ρωτήσω, δοκίμασες να βάλεις λιγότερη ζάχαρη μέσα στο γλυκό,αφού έχει 3 κούπες στο σιρόπι? Μ αρέσει πάρα πολύ!!! Δεν έχει πολλά λιπαρά, ούτε αυγά, αν μπορούσα ν αφαιρέσω και όσο γίνεται πιο πολύ ζάχαρη,θα έτρωγα όλο το ταψί!!! Τάχω τα κιλάκια μου...

      Διαγραφή
  21. Ανδριανα21/3/16, 1:59 μ.μ.

    Τελειοοοοο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...