14/6/13

Τυροπιτάκια Κουρού



Υλικά (18 – 22 τυροπιτάκια εξαρτάται το μέγεθος)
Για την ζύμη
½ κούπα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
½ κούπα γιαούρτι στραγγιστό
½ κούπα κρύο νερό
1 αυγό
αλάτι – πιπέρι
1 - 1 1/2 κούπα αλέυρι για όλες τις χρήσεις
1 κούπα αλέυρι ολικής άλεσης
1 κουταλάκι
baking powder
Για την γέμιση
½ κούπα τυρί κρέμα
½ κούπα τυρί φέτα

1 αυγό
Πιπεράκι ελάχιστο
1 κρόκος αυγού αραιωμένος με 1 κουταλιά της σούπας νερό για την επικάλυψη
Λίγο σουσάμι

Διαδικασία

Χρησιμοποιώντας ένα μπολ ανακατεύουμε το λάδι με το γιαούρτι, το νερό και το αυγό χρησιμοποιώντας έναν δάρτη. Σε ενα άλλο μπολ ανακατεύουμε τα αλεύρια με το
baking powder, ½ κουταλάκι αλάτι και λίγο πιπεράκι (μερικές φορές προσθέτω και λίγο τουρμερίκ – κουρκουμά).
Σταδιακά αρχίζουμε και προσθέτουμε το αλεύρι στο μείγμα με το λάδι και ανακατεύουμε κυκλικά με κουτάλι. Μόλις η ζύμη αρχίσει και μαζεύεται γύρω απο το κουτάλι μας το αφήνουμε στην άκρη, αλευρώνουμε τα χέρια μας και διπλώνουμε την ζύμη μέσα ( ή έξω απο το μπολ σε αλευρωμένη επιφάνεια) , προσθέτοντας το μείγμα του αλευριού μέχρι να έχουμε μια μαλακή ζύμη. Σκεπάζουμε με πετσέτα και την αφήνουμε στην άκρη 10 λεπτά.
Σε ενα μπολάκι ανακατεύουμε το τυρί κρέμα με την φέτα. Προσθέτουμε το αυγό και ανακατεύουμε καλά. Δοκιμάζουμε και προσθέτουμε πιπεράκι.
Παίρνουμε απο την ζύμη ένα κομμάτι σε μέγεθος βερίκοκου και το πατάμε μεσα στην παλάμη μας να το κάνουμε ενα λεπτό κυκλάκι. Προσθέτουμε την γέμιση και κλείνουμε το πιτάκι σε μισοφέγγαρο. Το κλείνουμε είτε με τα δάχτυλα είτε χρησιμοποιώντας ένα πιρούνι.  

Αν θέλουμε μπορούμε να ανοίγουμε σε μέτριο φύλλο την ζύμη, με πλάστη σε αλευρωμένη επιφάνεια και να κόβουμε κυκλάκια χρησιμοποιώντας ένα ποτήρι. Με αυτον τον τρόπο τα τυροπιτάκια θα σας γίνουν ομοιόμορφα. Εμένα με βολεύει με το μάτι αλλά τα κάνω συχνά.
Μπορούμε με αυτη την ζύμη να φτιάξουμε και ρολάκια, θα ανοίξουμε ενα μέτρο φύλλο με την ζύμη, θα πασπαλίζουμε με τριμμένο τυρί φέτα και θα τυλίξουμε σε ρολό. Κόβουμε με μαχαίρι σε φέτες περίπου ενα δάχτυλο, αλείφουμε και ψήνουμε.
Αφήνουμε σε ταψί στρωμένο με αντικολλητικό χαρτί.
Συνεχίζουμε με τα υπόλοιπα τυροπιτάκια και πριν τα ψήσουμε τα αλείφουμε με πινέλο με τον κρόκο χτυπημένο με λίγο νερό.
Τα ψήνουμε για 25 λεπτά σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς. 



 Καλό Σαββατοκύριακο!!!

*****************************************
Απο χθές λοιπόν είμαι πλέον και επισήμως μόνιμος κάτοικος Καναδά!
1μισι χρόνο με παίδεψαν και εσείς που με παρακολουθείτε ξέρετε ότι όλο αυτόν τον καιρό δεν μπορούσα να βγώ απο την χώρα, έπρεπε να περιμένω να τελειώσει η διαδικασία. 
Είμαι πολύ χαρούμενη όχι απλώς επειδή επιτέλους μπορώ να πάω όπου θέλω αλλά γιατί πραγματικά αγαπώ πολύ τον Καναδά. Είναι ένας υπέροχος τόπος.
Θα σας κεράσω λοιπόν τα αγαπημένα μου τυροπιτάκια κουρού που πάντα ψάχνω και προσπαθώ να βρω την τέλεια συνταγή. Σήμερα λοιπόν θα σας δώσω την συνταγή στην οποία έχω καταλήξει και είμαι πολύ ευχαριστημένη. 

Γενικά αυτά τα τυροπιτάκια τα φτιάχνω πάρα πολύ συχνά γιατί τα λατρεύει ο μικρός αλλά και όλα τα παιδάκια.  Καθώς κοιτάζω στο παρελθόν υπάρχουν παντού, στην παιδική μου ηλικία τα έφτιαχνε η γιαγιά αλλά και ο φούρνος απέναντι απο το σπίτι στην Ξάνθη, φτιάχνει ακόμη καταπληκτικά τυροπιτάκια κουρού. Σαν φοιτήτρια δεν υπήρχε περίπτωση να μπω σε φούρνο, να τα δω, να με γλυκοκοιτάξουν και να μη πάρω. Να τα δοκιμάσω, να δω πως είναι.... 
Η αναζήτηση λοιπόν δεν τελειώνει και άλλωστε ποτέ δεν ειναι περιττή ακόμη μια συνταγή για τυροπιτάκια κουρού.
Χρησιμοποίησα μισό μισό το αλέυρι με ολικής αλέσεως αλλά αν θέλετε χρησιμοποιήστε μόνο λευκό ή μόνο ολικής. Είναι ιδανικά ακόμη και για τα πιο μικρά παιδάκια

26 σχόλια:

  1. Έρη μου συγχαρητήρια, και επιτέλους μια ανάσα από την ταλαιπωρία!

    Τα κουρουδάκια και σε ποιον δεν αρέσουν!;
    Τα έκανες και όμορφα!

    Καλό Σ/Κ
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Xαίρομαι που όλα έγιναν όπως τελικά πρόσμενες και επιθυμούσες!Με το καλό!
    Ο Καναδάς είναι ένας πολλά υποσχόμενος τόπος και δίνει αρκετές ευκαιρίες,ιδιαίτερα σε αυτούς που γνωρίζουν πως να τις εντοπίσουν.
    Χαίρομαι όμως παράλληλα, που το γνήσιο πνεύμα μιας βορειοελλαδίτισσας αποτελεί ένα ακόμα αντιπροσωπευτικό κομμάτι της ελληνικής οικογένειας σε έναν μακρινό τόπο.
    Τα τυροπιτάκια σου είναι πράγματι πολύ ωραία!Μυρίζουν ΄΄μανούλα΄΄ και σπιτική φροντίδα!
    Καλό Σαββατοκύριακο Έρη μου!
    Θα χαρώ πολύ όταν κάποια στιγμή μας γράψεις ότι έρχεσαι Ελλάδα.Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαρητήρια!!!!
    Τα τυροπιτάκια σου φαίνονται λαχταριστά!!!Κι εγώ τα προτιμώ από την κλασσική τυρόπιτα άσε που μου θυμίζουν την μαμά μου!!!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. με το καλό όλα ευχομαι να σαι καλά
    πολύ νόστιμα τυροπιτάκια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σου εύχομαι τα καλύτερα στην νέα σου "φωλιά". Σε παρακολουθώ συνέχεια, σε έχω στα αγαπημένα μου κι ακολουθώ πολλές από τις συνταγές σου. Να είσαι πάντα καλά, να μαθαίνεις και να δημιουργείς. Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ερη μου με το καλο να μας ερθεις Ελλαδα να πιουμε κανα τσιπουράκι κάνοντας τα κουρουδάκιας σου!!!!!
    Φιλια Πολλα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φτου ξελευθερία! Πολύ ωραία τα νέα σου! Καλή αρχή στο νέο καθεστώς!
    Τα τυροπιτάκια μαμαδίστικα υπέροχα!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πω πω και σε λιγες μερες θα εψαχνα συνταγη για κουρου να κανω να παρω μαζι μας στο ταξιδι! Εννοειται πως θα κανω τα δικα σου! Φαινονται τελεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έρη μου, τώρα είσαι χαρούμενη για πολλούς λόγους και αυτό είναι καλό. Ελπίζω να καταφέρεις να δεις και τους δικούς σου που θα σας περιμένουν πώς και πως.
    Τα όμορφα τυροπιτάκια σου μπαίνουν στις αγαπημένες συνταγές.
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μπράβο σου Ερη!!
    Μπορώ να καταλάβω την ταλαιπωρία αλλά και την χαρά που έχεις πάρει!!
    Η Ελλάδα τώρα σε περιμένει!

    Τα τυροπιτάκια αυτά είναι η κλασσική, σταθερή αξία όλων μας.
    Απλά τα λατρεύω. Ωραία που χρησιμοποίησες το αλεύρι μισό - μισό.

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πω πω, Έρη! Είναι 13:22 (ώρα Ελλάδος) βλέπω τα τυροπιτάκια σου και κυριολεκτικά μου τρέχουν τα σάλια. Yum!
    Καλή τύχη στη νέα πατρίδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Επιτελους μια συνταγη για κουρου χωρις τα απειρα λιπη..Θα τη δοκιμασω οπωσδηποτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μπράβο Έρη μου!!! Σου εύχομαι τα καλύτερα τώρα πια!!!! Τα τυροπιτάκια σου είναι νοστιμότατα, τα έχω καταλιμπιστεί!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συγχαρητήρια Έρη!!! Υπέροχα νέα! Μπράβο!!! :)
    Τα τυροπιτάκια σου φαίνονται πεντανόστιμα!
    Καλό σ/κο να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χαιρομαι που επιτέλους τελείωσε η ταλαιπωρία σου,τα κουρού είναι αγαπημένα όλων και όλοι τα τιμούν ιδιαίτερα,ωραία τα έφτιαξες ,πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μπράβο βρε κορίτσι, επιτέλους τέλος λοιπόν!
    Θα μας έρθεις τώρα;;
    Τα τυροπιτάκια σου υπέροχα, μου αρέσει πολύ και το αλεύρι ολικής άλεσης που συμπεριέλαβες στη ζύμη αλλά και το τυράκι κρέμα στη γέμιση!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πολύ ευχάριστα νέα Έρη μου, όσο για τα τυροπιτάκια φαίνονται νοστιμότατα, θα τα δοκιμάσω πολύ σύντομα!!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μπράβο Έρη μου, υπέροχα νέα!!!
    Ωραίος ο Καναδάς όμως μεγάλη απόφαση να φύγεις τόσο μακριά έτσι...
    Τα τυροπιτάκια είναι εξαιρετικά, πολύ νόστιμα φαίνονται.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μπράβο Έρη μου, τέλεια νέα!!! Πρέπει να είναι πολύ όμορφα στον Καναδά!! Τα τυροπιτάκια σου, σίγουρα θα τα δοκιμάσω, αν και με τόσες συνταγές σου, πρέπει να κάνω κι από μία κάθε μέρα...θα μας καταστρέψεις!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αντε επιτέλους, συγχαρητήρια!
    Τρελαίνομαι για τυροπιτάκια (σαν τα παιδάκια και εγώ), ιδίως κουρου και μ'αρεσει που έχεις βάλει μισο-μισό το αλέυρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Έρη σήμερα έλεγα ότι τελικά δεν ήρθες Ελλάδα δεν είχα διαβάσει την ανάρτηση ότι τώρα επιτέλους τέλειωσες με τη γραφειοκρατία.
    Καλή συνέχεια λοιπόν σε ότι αγαπάς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Bravo!Bravo!
    Poli xairomai!
    Apolafse to!
    Ki ego prepei na ftiaxo ta tyropitakia sou gia na ta apolafso!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Άντε μπράβο κοριτσάκι μου!!! Σου εύχομαι όλα να πάνε καλά και να καταφέρεις να έρθεις και Ελλαδίτσα κάποια στιγμή!!!
    Αγαπάμε αυτά τα τυροπιτάκια. Είχα μια συνταγή της γιαγιάς μου παρόμοια κ την εχασα. Θα τα φτιάξω σίγουρα. Είναι ιδανικά για παιδιά, για κολατσιό κλπ.
    Σου στέλνω τρελά και πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. αρχικά, πολλά συγχαρητήρια για τα νέα σου!!!
    κατά δεύτερον, η συνταγή αυτή δοκιμάστηκε, κ είναι μάκράν η καλύτερη συνταγή για τυροπιτάκια ever!!!
    congrats!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Βρε Έρη μου να κάνω μια ερώτηση γιατί έκανα τα τυροπιτάκια χθες αλλά 2 κούπες αλεύρι δεν μου φτάσανε.. Η ζύμη ήταν πολύ πολύ μαλακή, σχεδόν νερουλή και κολλούσε απίστευτα στα χέρια μου οπότε αναγκάστηκα και πρόσθεσα πολύ περισσότερο αλεύρι για να τη στρώσω. Τα τυροπιτάκια μια χαρά γίνανε τελικά αλλά απορώ όσες τα κάνετε, 2 κούπες αλεύρι ήταν αρκετές?? Μήπως έκανα κάτι εγώ λάθος? Να πω ότι δεν είχα ολικής και έβαλα το κίτρινο το ΜΑΝΑ μόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έκανες κάτι λάθος daf, εξαρτάται απο την σκληρότητα του συγκεκριμένου αλευριού αλλά και απο το νερό το πόσο αλεύρι θα πάρει η συνταγή. Εγώ πάντα βάζω όσο το δυνατόν λιγότερο.

      Διαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...