10/10/11

Κρητικά καλτσούνια με διάφορα χόρτα και μαραθόσπορο




Ημέρα των ευχαριστιών σήμερα στον Καναδά και όπως καταλαβαίνετε έχουμε αργία και εμείς δεν θα ειμαστε στο σπίτι, θα πάμε σε φάρμα να διαλέξουμε κολοκύθες και μήλα..
Αυτη τη μέρα οι οικογένειες μαζεύονται και οργανώνουν ένα πλούσιο εορταστικό τραπέζι ωστε να ευχαριστήσουν τον Θεό, την Φύση για όλη την καλή σοδειά . Είναι η εποχή που σηματοδοτεί την έλευση του χειμώνα, ο οποίος btw δεν φαίνεται να έρχεται ακόμη. Εγώ τον περιμένω με αγωνία και όλοι οι υπόλοιποι μου λένε να μην βιάζομαι... Επισήμως η αρχή του χειμώνα έχω την εντυπωση ότι αρχίζει όταν έχουμε το Halloween δηλαδή 31 Οκτωβρίου.
Εμείς έτυχε αυτο το Σαββατοκύριακο να κάνουμε ενα Ελληνικό τραπέζι σε κάποιους φίλους μας και νομίζω ότι τα καταφέραμε καλά και πήραν μια μικρή ιδέα για το Ελληνικό φαγητό.. απο αυτο το τραπέζι λοιπόν ειναι τα αγαπημένα μου Κρητικά καλτσούνια, γεμιστά με σπανάκι, λάπαθα, άνηθο, δυόσμο και πασπαλισμένα με αρωματικό μαραθόσπορο..

  
Υλικά


Για την ζύμη


1/2 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις
250 γρ γιαούρτι στραγγιστό
3 αυγά ( 2 για την ζύμη και 1 για την επάλειψη)
2 κουταλιές της σούπας ρακί (εγώ δεν είχα και έβαλα 1 κουταλιά της σούπας ούζο)
1 μικρό φλιτζανάκι ελαιόλαδο
Λίγο αλάτι
Μαραθόσπορο για πασπάλισμα στο τέλος.


Για την γέμιση


3-4 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
500 γρ σπανάκι
300 γρ λάπαθα ή άλλα χόρτα
1 ματσάκι δυόσμο
1 ματσάκι άνιθο
2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
1 αυγό
2 κουταλιές της σούπας κεφαλοτύρι τριμμένο




Διαδικασία


Σχετικά με την ζύμη και το τύλιγμα των καλτσουνιών μπορείτε να δείτε εδώ στην ανάρτηση Κρητικά Καλτσούνια με ανθότυρο και δυόσμο. 


Για την γέμιση


Πλένουμε και στεγνώνουμε καλά όλα τα χορταρικά μας και τα ψιλοκόβουμε στεγνά. 
Σοτάρουμε σε 2 κουταλιές ελαιόλαδο τα φρέσκα κρεμμυδάκια και προσθέτουμε τα χόρτα. Τα φέρνουμε μερικές βόλτες και σβήνουμε την φωτιά. Αφηνουμε τα χορτα στο τηγάνι σκεπασμένα να βγάλουν τα υγρά τους.
Σε ενα μπολ ανακατεύουμε το αυγό με το κεφαλοτύρι. Μεταφέρουμε τα χόρτα σε ενα τρυπητό και τα πιέζουμε με κουτάλι να φυγουν τα νερά τους. Τα προσθέτουμε στο μείγμα του αυγού.
Τυλίγουμε τα καλτσούνια μας, τα αλοιφουμε με αυγό, τα πασπαλίζουμε με τον μαραθόσπορο και ψηνουμε για 35-40 λεπτα.


Καλή εβδομάδα να έχουμε!! 

18 σχόλια:

  1. Και μενα ειναι τα αγαπημενα μου Ερι,και γενικα η κρητικη κουζινα μιας και εχω μισες ριζες απο κει και μισες απο την πολη...καλα να περασετε,καλη σου μερα και καλη βδομαδα,φιλια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ λαχταριστα... στειλε μερικα και προς τα δω πανω!
    Καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα, αλήθεια μη βιάζεσαι για το χειμώνα, από τις περιγραφές φίλων δεν είναι και το καλύτερο.
    Μπράβο που φτιάχνεις εκεί παραδοσιακά ελληνικά εδέσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ετσι, ετσι, να τους μάθεις τι θα πει ελληνική κουζίνα!! Ετσι όπως τα βλέπω στη φωτό μου έρχεται να χιμίξω στην οθόνη..χαχαχααχ!!

    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα και καλή εβδομάδα! Καταλαβαίνεις ότι αν σε είχα μπροστά μου θα σε σκότωνα! Θα πάτε σε φάρμα;;; Κι εμείς εδώ στη βροχερή Αθήνα, κλεισμένοι στους 4 τοίχους! Και μας το λες έτσι κατάμουτρα;;; Χαχαχα!
    Τα καλιτσουνάκια είναι μαγεία! Σου έχω πει ότι είμαι από Κρήτη; Πολύ τα λιγουρεύτηκα όπως τα είδα στη φώτο και ας πίνω καφέ! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα Εριάκι και καλή εβδομάδα:-) Ελπίζω να άρεσαν στους φίλους σας όλες οι ελληνικές νοστιμιές που τους έφτιαξες! Τα καλτσουνάκια αυτά φαίνονται καταπληκτικά και μόνο ότι έχουν μάραθο μου φτάνει! Καλά να περάσετε σήμερα στην αργία σας και καλό μάζεμα κολοκύθας:-) Φιλιά Άννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. By the way, ξέχασα να σε ρωτήσω, στα Αγγλικά πως τα ζητάνε εκεί τα λάπαθα;;; Ευχαριστώ xxx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όταν η Κρήτη ταξιδεύει στον Καναδά :-). Τέλεια σου γίνανε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ελπίζω να πήραν μια γεύση τι εστί ελληνική κουζίνα;-)
    Μια σκέτη νοστιμιά δείχνουν τα πιτάκια σου!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Νόστιμα θα σου έγιναν. Και εγώ βιάζομαι να χειμωνιάσει αλλά ξέρω πως όταν χειμωνιάσει θα λέω άντε να ζεστάνει....
    φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Eri, τα λατρεύω τα κρητικά καλτσούνια. Τα δικά σου έχουν υπέροχο χρώμα και σχήμα, μου δημιουργούν την λαχτάρα να απλώσω το χέρι μου να πάρω κανα δυο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αχ Έρη μου,τι καλά,να ήμουνα εκεί...και η συνταγή σου..τέλεια!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ευχαριστώ πολύ παιδιά για τα σχόλια, ειναι τα αγαπημένα μου τα καλτσουνάκια!
    Αννάκι μου, τα Λάπαθα τα αγορασα απο Ελληνικό μαγαζί και νομίζω ότι στα Αγγλικά τα γράφανε Lapaths..
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αχ τι ωραία που θα περάσατε στη φάρμα! Μόνο από περιγραφές μπορώ να φανταστώ πόσο όμορφα θα ήταν!
    Τα καλτσουνάκια μου αρέσουν πολύ αλλά και η ζύμη σου είναι κάτι που πρέπει να φτιάξω σύντομα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μπράβο Eri μου. Και του χρόνου με υγεία, μιας και οι γιορτές αυτές (του κάθε τόπου) σηματοδοτούν εποχές και καταστάσεις, ενός ετήσιου κύκλου.
    Αλλά μου έκανε εντύπωση το ότι βρίσκεις λάπαθα στον Καναδά;
    Είχα μια αίσθηση (λάθος ίσως) ότι αυτά είναι χόρτα της Ελληνικής γης.
    Πολλούς χαιρετισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μαράκι μου ωραία ηταν στην φάρμα ναι! Εγώ ειχα περισσότερη αγωνία απο τον μικρό όπως φαντάζεσαι χαχα!

    Πηνελόπη μου έχει τα πάντα, λάπαθα, σέσκουλα, μυρώνια.. Μονο καυκαλήθρες δεν εχω βρει..

    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Eri μου τι φτιάξανε πάλι τα χεράκια σου??
    Μπες στο blog μου, έχω κάτι για σένα χε χε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλησπέρα Έρη μου ...τέλεια η τυροκαυτερή σου!! Κι εμείς στην Καβάλα ...τυροσαλάτα τη λέμε!!! Για έλα από το σπιτάκι μου που σε περιμένει ένα βραβείο!! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Χαίρομαι να διαβάζω τα σχόλια σας,, πολύ πολύ!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...